-
111. Data: 2018-11-19 17:24:02
Temat: Re: koniec diesli
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1...@m...org...
Mon, 19 Nov 2018 12:10:41 +0100, J.F.
>>>Właśnie że prawo Moora nie działa w odniesieniu do baterii. :/
>> Zdaje sie, ze przestalo dzialac i co do ukladow scalonych.
>Ale długo działało i pewnie by działało nadal, tylko w zasadzie
>większej
>mocy już nie potrzeba. Za to ceny spadają.
Albo doszlismy do granic technologii.
Co prawda taka granice dostrzegalem juz 30 lat temu :-)
>> No nie, troche wczesniej.
>> Po prostu pewne rzeczy trzeba odkryc, to jest troche kwestia
>> przypadku.
>>I lata leca.
>No to popatrzmy przez pryzmat elektroniki czy medycyny. Ludzie nad
>tym
>pracują, to odkrywają. Akumulaotory leżały odłogiem praktycznie do
>roku
>2000 kiedy to urządzenia mobilne zaczęły ruszać.
No nie, akumulatory byly i wczesniej potrzebne. Tylko jakby mniej.
Do walkmanow, do wiertarek, do meleksow, do okretow podwodnych.
Do komputerow tez.
>A i tu głównie kładziono
>nacisk na zmniejszenie zużycia energii niż na zwiększenie pojemności
>aku.
>Co oczywiście jest logiczne ale nie tłumaczy braku walki z
>akumulatorami.
Jedno z drugim idzie czesciowo w parze - jak sprzet jest duzy, ciezki
i potrzebuje duzo pradu, to wiadomo, ze na przenosny sie nie nadaje.
Trzeba najpierw zrobic oszczedny, lekki, maly ... i istniejace
akumulatory starczaja.
Tak pamietam dwa przyklady z lat 90-tych - Li-ion byly podobnie duze
jak NiMH.
Ale badania juz widac byly zaawansowane i parametry sie troche
polepszyly.
J.
-
112. Data: 2018-11-19 19:05:44
Temat: Re: koniec diesli
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2018-11-19 o 15:43, Michał Jankowski pisze:
> W dniu 19.11.2018 o 12:24, Mateusz Viste pisze:
>
>> Michał pisał że ma Outlandera w wersji "PHEV", czyli ten mocno
>> skomplikowany (drogi) wariant. Ty natomiast myślałeś o "REEV", a to
>> zaiste brzmi niegłupio, pod warunkiem że wbudowana prądnica jest w stanie
>> zapewnić wystarczająco mocy by dało się jechać z pustym aku. Sprawność
>> jak sądzę jest w takim wypadku tragiczna, no ale z założenia to ma raczej
>> działać tak jak kanister który wożę w bagażniku.
>>
> Lokomotywy tak działają "od zawsze" i to wyłącznie na prądzie
> generowanym na bieżąco.
Dodajmy, że nie o ekonomie/ekologie chodzi w lokomotywach
spalinowo-elektrycznych, tylko po prostu inaczej się nie da.
-
113. Data: 2018-11-20 11:36:15
Temat: Re: koniec diesli
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2018-11-19 o 14:16, Myjk pisze:
> Mon, 19 Nov 2018 14:10:17 +0100, robot
>
>> Ale ty nie wiesz, bo pisałeś, że jedyną wadą jest wolne ładowanie.
>
> Następny co mu trzeba tłumaczyć jak krowie na rowie? Jest to wadą, ale
> większą wadę, która w zasadzie większość ludzi zniechęca do samochodów
> elektrycznych (poza ceną naturalnie) jest bardzo długi czas ładowania, tj.
> 10-20x dłuższy niż konwencjonalnych samochodów, a nie "mizerna" pojemność.
>
Czyli elektryki maja dwie wady. Większą i mniejszą tak?
-
114. Data: 2018-11-20 12:00:52
Temat: Re: koniec diesli
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 20 Nov 2018 11:36:15 +0100, robot
> Czyli elektryki maja dwie wady. Większą i mniejszą tak?
Podobnie jak spalinowce mają wadę większą i mniejszą, tj. zatruwają ludzi
smrodem i hałasem do tego mają wadę w postaci mizernej sprawności w
stosunku do elektryków.
--
Pozdor
Myjk
-
115. Data: 2018-11-20 14:29:05
Temat: Re: koniec diesli
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-11-17 o 15:52, Mateusz Viste pisze:
> On Sat, 17 Nov 2018 15:34:04 +0100, Myjk wrote:
>> Znaczy Mateuszek by sam nie rozszyfrował?
>
> Poradził sobie, spokojnie. Jak to w przysłowiu - co Michał zgubi to
> Mateusz znajdzie.
>
>> Fakty są takie, że diesel jest już droższy, co w zestawieniu z droższym
>> zakupem auta z dieslem (nawet do turbobenzyny) dyskwalifikuje
>> sensowność ich posiadania.
>
> To by trzeba dokładniej policzyć, jeśli komu naprawdę zależy. Diesel w
> zakupie jest istotnie droższy, ale za to mniej pali. No i z reguły dłużej
> żyje.
To już nie jest takie oczywiste bo silnik i osprzęt wyżyłowany a koszty
napraw
coraz większe, uważam że nadal zwykła benzyna + gaz jest najtańsza w
użytkowaniu.
--
Pozdr
Janusz
-
116. Data: 2018-11-20 15:02:37
Temat: Re: koniec diesli
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 20 Nov 2018 14:29:05 +0100, Janusz
> To już nie jest takie oczywiste bo silnik i osprzęt wyżyłowany a koszty
> napraw
> coraz większe, uważam że nadal zwykła benzyna + gaz jest najtańsza w
> użytkowaniu.
Przejechałem dieslem 180tkm od wyjazdu z salonu -- w zasadzie poza wymianą
oleju i podkładek pod wtryskami w silniku i osprzęcie nic nie robiłem.
Dzisiaj zakup diesla, w dobie znacznie lepiej i ciszej jeżdżących
turbobenzyn, nie ma sensu.
--
Pozdor
Myjk