eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › koniec diesli
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 48

  • 11. Data: 2012-07-25 14:50:29
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-25 11:16, J.F pisze:
    > http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_z
    l_litr__Tego_chce_UE.html
    >
    >
    > "Europarlament będzie dziś debatował nad wnioskiem Komisji Europejskiej,
    > która chce podnieść podatek od oleju napędowego we wszystkich krajach
    > Wspólnoty. Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi
    > W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę na
    > litrze"

    Artykuł z 19.04.2012 11:17 - gdybyś nie wiedział, to nie przeszło...


    --
    anacron


  • 12. Data: 2012-07-25 14:52:12
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-25 14:04, WW pisze:
    > Nie jest.
    > Mały diesel pali ok 4 l/100 a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze
    > niszczy drogi i środowisko.

    To ja mam dużego, lub przynajmniej średniego (1.4) :)


    --
    anacron


  • 13. Data: 2012-07-25 14:54:29
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2012-07-25 13:31, J.F pisze:
    >> Podatki przeciez jakies musza byc, moze dzieki temu zaplaca wszyscy
    >> po
    >> rowno, a nie "sprawiedliwie " :-)
    >Po równo, np. po menażce.

    Lepiej rowno, niz sprawiedliwie ja bogaty wiecej :-P

    >> Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac
    >> odleglosc
    >> ... i pusciej sie od tego zrobi na drogach :-)
    >Masz patent na ściśniecie Ziemi?

    Jak sobie patrze w wroclawskim sklepie na maslo z Kamiennej gory
    (~100km), lodowke mastercook z warszawskiego magazynu, lampe z Chin
    ... to chyba mam ..

    >> Za to trzeba przyznac ze wiara w oszczednosc diesla jest
    >> przesadzona,
    >Nie jest.
    >Mały diesel pali ok 4 l/100

    Ja tam takiego nie znam

    >a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze niszczy drogi i środowisko.

    Jak sobie wchodze na spritmonitor, wybieram np Megane o mocy 90-110PS,
    rocznik 2010-11, reczna skrzynia, min 5000km, to mi wychodzi dla
    benzyny srednia 7.70, min 6.91.
    Dla diesla 5.67 srednio, 4.72 minimalnie.

    A teraz przelicz na kilogramy paliwa ...

    >> a i smrodzi jednak bardziej.
    >Nowsze, zadbane, nie smrodzą.

    Smrodza. Daje sie wyczuc ze diesel.

    >> I ON drozeje ... moze to jednak dobry pomysl zeby duze samochody
    >> jezdzily na ON, a male na benzyne :-)

    >Kolejny cudowny pomysł urzędników.
    >To ci sami, co nas w kryzys wciągnęli a teraz będą z niego wyciągać -
    >nieprawdaż?

    Ale dlaczego akcyza na benzyne ma byc wyzsza od tej na ON ? Bo tak to
    obecnie wyglada ... znow na kg liczone ...

    J.


  • 14. Data: 2012-07-25 14:58:10
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi

    od kiedy wyszlo ze tzw strefy ekologiczne w centrach niemieckich miast
    nic nie daly, patent "na ekologa" zaczyna zawodzic ..

    //W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę
    na litrze"

    he he i mam uwierzyc ze nie podniosa cen na benzyne ? poza tym Niemcy
    sa przeciw, Merkel przed wyborami sie nie podlozy, najpierw trzeba
    wprowadzic podatek od osobowek ...

    //moze to nawet nieglupie ...

    sprytne i cwane o ile po drugiej stronie siedzi jakas kapusta bez
    glowy :-) KE to kupa biurokratow sterowana przez lobbystow, przyklepia
    wszystko o ile sponsor zamozny ...na szczescie takie numery wymagaja
    zatwierdzenia przez kazdy kraj z osobna wiec dopiero kiedy Donald
    przesiadzie sie na LPG nalezy zaczac sie bac ...

    PS numer z filtrami czasteczek stalych nie odstraszyl ludzi od aut na
    ON wiec znow probuja w imie idei, jezdzijcie drozej czyli mniej tak
    bedzie dla nas lepiej :-)

    P.


  • 15. Data: 2012-07-25 15:32:24
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup
    >> http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_z
    l_litr__Tego_chce_UE.html
    >Artykuł z 19.04.2012 11:17 - gdybyś nie wiedział, to nie przeszło...

    Warto wiedziec ... ale kiedys jeszcze moze przejsc :-)

    Unijni politycy od dawna mieli pomysl wyrownania cen ON, bo to nie
    moze tak byc ze kierowca tankuje np w Polsce i przejezdza cale Niemcy
    nie placac :-)

    Ale teraz chyba pomysly sie zmniejszyly, szczegolnie odkad Niemcy
    opodatkowali ciezarowki bezposrednio :-)

    J.


  • 16. Data: 2012-07-25 15:45:38
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Unijni politycy od dawna mieli pomysl wyrownania cen ON, bo to nie
    moze tak byc ze kierowca tankuje np w Polsce i przejezdza cale Niemcy
    nie placac :-)

    to tzw "wyrownywanie szans" dla niemieckich firm .... wszyscy musza
    byc tak drodzy jak oni :-)

    //Ale teraz chyba pomysly sie zmniejszyly, szczegolnie odkad Niemcy
    opodatkowali ciezarowki bezposrednio :-)

    kasy zawsze za malo ... ale mozemy byc dumni bo w ten sposob wspieramy
    posrednio biednych Grekow, Hiszpanow itp

    P.


  • 17. Data: 2012-07-25 16:09:39
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-25 14:39, J.F pisze:

    > Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to nie
    > jest. Bezkolizyjnosc - w znikomym stopniu.

    Teren kolejowy jest znacznie szerszy niż same tory.

    > Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole dramat.

    To jak maja tyle towarów szybko, sprawnie i tanio dostarczać do sklepów
    we wszystkich miejscowościach wsiach i przysiółkach?


    > A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy
    > niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)

    Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania.

    > Ale jak sobie pomysle ze mialbym towar dowiezc na najblizszy dworzec,
    > tam przeladowac na wagon, potem by sobie postal czekajac na lepsze
    > czasy, potem by pilnie wzywali do odbioru straszac karami. Potem trzeba
    > dowiezc do klienta .... a niech sp*, za 5h kierowca bedzie u celu.

    Sam widzisz. :-)


    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik
    Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm



  • 18. Data: 2012-07-25 16:10:56
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-25 14:52, anacron pisze:
    > W dniu 2012-07-25 14:04, WW pisze:
    >> Nie jest.
    >> Mały diesel pali ok 4 l/100 a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze
    >> niszczy drogi i środowisko.
    >
    > To ja mam dużego, lub przynajmniej średniego (1.4) :)
    >
    >

    Weekendowa trasa: Łódź - Hańcza - Łódź - 4,8 l/100 km.


    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik
    Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm


  • 19. Data: 2012-07-25 16:56:43
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>> a i smrodzi jednak bardziej.
    >>Nowsze, zadbane, nie smrodzą.
    >
    > Smrodza. Daje sie wyczuc ze diesel.

    perfumy teżda się rozpoznać po zapachu. Ale to nie znaczy, że smrodzą...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
    zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia,
    aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło." Stephen King


  • 20. Data: 2012-07-25 17:03:08
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2012-07-25 14:39, J.F pisze:
    >> Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to
    >> nie
    >> jest. Bezkolizyjnosc - w znikomym stopniu.
    >Teren kolejowy jest znacznie szerszy niż same tory.

    Pas drogowy rowniez.
    O ile pamietam to dla autostrady cos 60m - ambitnie, biorac pod uwage
    ze to zasadniczo na 4 pasy ruchu po 3.5m plus dwa pobocza,

    >> Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole
    >> dramat.
    >To jak maja tyle towarów szybko, sprawnie i tanio dostarczać do
    >sklepów we wszystkich miejscowościach wsiach i przysiółkach?

    Ja tylko o tym ze przerobki tam torowisk na drogi wiele nowych drog
    nie uzyskamy :-)

    A poza tym ... minie 30 lat, ropa sie zacznie konczyc, i bedziemy
    przerabiac drogi na torowiska :-)

    >> A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak
    >> lepszy
    >> niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)

    >Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania.

    Ciagle sie wozi koleja, wiec widac taniej :-)

    J.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: