-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: koniec diesli
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <5bee8a43$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net> <a...@m...org>
<5beec1e5$0$3720$426a74cc@news.free.fr> <1...@m...org>
<5beedf1f$0$20313$426a74cc@news.free.fr> <1...@m...org>
<5beeeab5$0$15491$426a74cc@news.free.fr>
Date: Sat, 17 Nov 2018 15:08:45 +0100
Message-ID: <c44nvpy1fxv$.dlg@myjk.org>
Lines: 68
NNTP-Posting-Host: 83.9.16.26
X-Trace: 1542463721 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 506 83.9.16.26:8760
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2643993
[ ukryj nagłówki ]16 Nov 2018 16:05:09 GMT, Mateusz Viste
> Prąd jest - ale skoro wspomniałeś iż "na wsi słońce też świeci" to
> uznałem że sugerujesz jakąś autonomię energetyczną.
To Ty pisałeś o wsi, akumulatorach i to Ty sugerowałeś
jakąś autonomię -- nie ja.
> Inna sprawa, że prąd jest latem zawsze, a zimą różnie.
Ale nie na wsi, tylko w lesie. Na wsi prądu rzadko kiedy brakuje. Więc
można naprodukować w lato (i to ważne z punktu elektrowni, bo nam
notorycznie brakuje energii w lato głównie dlatego że się elektrownie
przegrzewają z braku wody) i odebrać to sobie w zimie.
> Jak przez tydzień nie ma prądu to trochę smutno byłoby patrzeć na
> elektryka w szopie. Obecnie jak na kilka dni zniknie prąd, to samochód
> zasila mi dom, a nie odwrotnie.
Jak pisałem, jesteś nawet nie procentem, a raczej promilem, a myślisz że
wszyscy tak mają jak Ty. No więc większość tak nie ma, ba, dąży do tego aby
nie żyć jak w średniowieczu.
> ??? 2121. Odpala zawsze kiedy jest potrzeba, nawet przy -20. Metrowe
> zaspy pokonuje ze śmiechem. A jak w polu stanie to wyciągam
> z bagażnika kanister, dolewam i jadę dalej.
> Ale ja się pytałem o faktyczną ofertę rynkową. Świat fantazji też lubię,
> ale akurat jak mam jechać w las po opał albo do miasta po bułki to wolę
> coś co jedzie.
Faktycznej oferty nie ma, bo nikt, może poza Tobą i paroma innymi co lubią
się taplać w błocie rozjeżdżając lasy, takiego auta nie potrzebuje. Poza
tym ponownie, elektryki są do miast a nie do lasu.
> Z tylko jednym kołem to i mój by nie pojechał - musi mieć co najmniej
> dwa, i to na wspólnej osi. W praktyce jednak nigdy nie sprawiło mi to
> problemu.
Wersja spalinowa Outlandera zjeżdża nawet na jednym kole
-> https://www.youtube.com/watch?v=xa2x_M6HmKE
Pwtórzę to co napisałem w komentarzu pod filmem, wyjaśnienie dlaczego PHEV
nie wyjeżdża podczas gdy auto z ICE sobie radzi jest stosunkowo proste. OL
PHEV ma dwa silniki elektryczne po jednym na każdą oś, o mocy 60kW czyli
80KM i jak ma tylko jedno koło przyczepne, to biorąc pod uwagę że tylko 50%
w przypadku poślizgu jednego kołą jest przekazywane na drugie, samochodowi
momentu i mocy nie starcza żeby wypchnąć auto z rolek zagnieżdżonych, gdzie
pozostałe koła mają ZERO przyczepności, a rolki dają ekwiwalent pochylenia
ponad 40%. Niemniej w realnych warunkach drogowych auto jedzie lepiej niż
wersja spalinowa.
> Może to tak jak z procesorami? Jakiś koniec drogi, inkrementalne
> ulepszenia już nie zdają egzaminu i czekamy na przełom technologiczny?
> Ten przełom może nastąpić w technologii akumulatorów,
Porównaj jak zmieniły się procesory a jak baterie. Baterie praktycznie od
100 lat stoją w miejscu, ostatnio coś trochę się ruszyło wraz z rozwojem
smarkfonów.
> ale równie dobrze
> może się okazać że zaraz ktoś wymyśli silnik na powietrze.
Przecież już dawno są silniki na powietrze. :P
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.18 15:12 Mateusz Viste
- 17.11.18 15:28 Myjk
- 17.11.18 15:34 Myjk
- 17.11.18 15:47 Mateusz Viste
- 17.11.18 15:52 Mateusz Viste
- 17.11.18 15:54 Shrek
- 17.11.18 16:27 Mateusz Viste
- 17.11.18 18:02 Mateusz Viste
- 17.11.18 18:36 Myjk
- 17.11.18 22:56 kk
- 18.11.18 01:38 Shrek
- 18.11.18 11:12 j...@i...pl
- 18.11.18 19:04 Myjk
- 18.11.18 20:29 j...@i...pl
- 18.11.18 21:23 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=