eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykoniec diesliRe: koniec diesli
  • Data: 2018-11-17 15:08:45
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    16 Nov 2018 16:05:09 GMT, Mateusz Viste

    > Prąd jest - ale skoro wspomniałeś iż "na wsi słońce też świeci" to
    > uznałem że sugerujesz jakąś autonomię energetyczną.

    To Ty pisałeś o wsi, akumulatorach i to Ty sugerowałeś
    jakąś autonomię -- nie ja.

    > Inna sprawa, że prąd jest latem zawsze, a zimą różnie.

    Ale nie na wsi, tylko w lesie. Na wsi prądu rzadko kiedy brakuje. Więc
    można naprodukować w lato (i to ważne z punktu elektrowni, bo nam
    notorycznie brakuje energii w lato głównie dlatego że się elektrownie
    przegrzewają z braku wody) i odebrać to sobie w zimie.

    > Jak przez tydzień nie ma prądu to trochę smutno byłoby patrzeć na
    > elektryka w szopie. Obecnie jak na kilka dni zniknie prąd, to samochód
    > zasila mi dom, a nie odwrotnie.

    Jak pisałem, jesteś nawet nie procentem, a raczej promilem, a myślisz że
    wszyscy tak mają jak Ty. No więc większość tak nie ma, ba, dąży do tego aby
    nie żyć jak w średniowieczu.

    > ??? 2121. Odpala zawsze kiedy jest potrzeba, nawet przy -20. Metrowe
    > zaspy pokonuje ze śmiechem. A jak w polu stanie to wyciągam
    > z bagażnika kanister, dolewam i jadę dalej.
    > Ale ja się pytałem o faktyczną ofertę rynkową. Świat fantazji też lubię,
    > ale akurat jak mam jechać w las po opał albo do miasta po bułki to wolę
    > coś co jedzie.

    Faktycznej oferty nie ma, bo nikt, może poza Tobą i paroma innymi co lubią
    się taplać w błocie rozjeżdżając lasy, takiego auta nie potrzebuje. Poza
    tym ponownie, elektryki są do miast a nie do lasu.

    > Z tylko jednym kołem to i mój by nie pojechał - musi mieć co najmniej
    > dwa, i to na wspólnej osi. W praktyce jednak nigdy nie sprawiło mi to
    > problemu.

    Wersja spalinowa Outlandera zjeżdża nawet na jednym kole
    -> https://www.youtube.com/watch?v=xa2x_M6HmKE

    Pwtórzę to co napisałem w komentarzu pod filmem, wyjaśnienie dlaczego PHEV
    nie wyjeżdża podczas gdy auto z ICE sobie radzi jest stosunkowo proste. OL
    PHEV ma dwa silniki elektryczne po jednym na każdą oś, o mocy 60kW czyli
    80KM i jak ma tylko jedno koło przyczepne, to biorąc pod uwagę że tylko 50%
    w przypadku poślizgu jednego kołą jest przekazywane na drugie, samochodowi
    momentu i mocy nie starcza żeby wypchnąć auto z rolek zagnieżdżonych, gdzie
    pozostałe koła mają ZERO przyczepności, a rolki dają ekwiwalent pochylenia
    ponad 40%. Niemniej w realnych warunkach drogowych auto jedzie lepiej niż
    wersja spalinowa.

    > Może to tak jak z procesorami? Jakiś koniec drogi, inkrementalne
    > ulepszenia już nie zdają egzaminu i czekamy na przełom technologiczny?
    > Ten przełom może nastąpić w technologii akumulatorów,

    Porównaj jak zmieniły się procesory a jak baterie. Baterie praktycznie od
    100 lat stoją w miejscu, ostatnio coś trochę się ruszyło wraz z rozwojem
    smarkfonów.

    > ale równie dobrze
    > może się okazać że zaraz ktoś wymyśli silnik na powietrze.

    Przecież już dawno są silniki na powietrze. :P


    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: