-
Data: 2018-11-17 15:47:08
Temat: Re: koniec diesli
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 17 Nov 2018 15:08:45 +0100, Myjk wrote:
> To Ty pisałeś o wsi, akumulatorach i to Ty sugerowałeś jakąś autonomię
> -- nie ja.
Widać całkiem się nie zrozumieliśmy.
> Ale nie na wsi, tylko w lesie. Na wsi prądu rzadko kiedy brakuje.
A to chyba masz na myśli taką hipsterską, pod-warszawską wieś, w której
ostatnią krowę widziano 30 lat temu. Długi czas mieszkałem na polskiej
(no powiedzmy - bo po fakcie to kaszubskiej) wsi, prąd potrafił znikać na
kilka dni pod rząd i nikogo to nie dziwiło. A jak wracał, to zdarzało się
że dawał tylko 100-kilka woltów :) telewizory wtedy co prawda działały,
ale tak śmiesznie skwierczały jakby im tam kto milion skowronków
wpakował. A trochę wcześniej w ogóle prądu nie było, i też żyliśmy
dobrze, tyle że trzeba było pamiętać lampy gazowe doładować i świec
dokupić od czasu do czasu w rolniczym domu handlowym.
A wracając do czasów całkiem współczesnych, to nie dalej jak 3 tygodnie
temu prąd u nas wyszedł, i wrócił po dwóch dniach. Dlaczego nikt nie wie,
no ale miło że w ogóle wrócił. Trochę dziwne, bo jesienią i latem prąd z
reguły trzyma się domu, a tylko zimą i wczesną wiosną lubi harcować.
> Więc można naprodukować w lato (i to ważne z punktu elektrowni, bo nam
> notorycznie brakuje energii w lato głównie dlatego że się elektrownie
> przegrzewają z braku wody) i odebrać to sobie w zimie.
Do dupy taki system. Albo jest autonomia albo jej nie ma. Jak trzeba i
tak użerać się z elektrownią to normalny człowiek woli mieć prąd w kablu,
zamiast cudować z panelami, licznikami, itd.
> Faktycznej oferty nie ma, bo nikt, może poza Tobą i paroma innymi co
> lubią się taplać w błocie rozjeżdżając lasy, takiego auta nie
> potrzebuje.
To tylko potwierdza fakt, że prawdziwej wsi nie widziałeś.
> Poza tym ponownie, elektryki są do miast a nie do lasu.
Eee, ale przecież przed chwilą pisałeś że elektryk na wsi jak znalazł
(podając wątpliwy argument o tym że słońce u nas też świeci).
> Pwtórzę to co napisałem w komentarzu pod filmem, wyjaśnienie dlaczego
> PHEV nie wyjeżdża podczas gdy auto z ICE sobie radzi jest stosunkowo
> proste. OL PHEV ma dwa silniki elektryczne po jednym na każdą oś, o mocy
> 60kW czyli 80KM i jak ma tylko jedno koło przyczepne, to biorąc pod
> uwagę że tylko 50% w przypadku poślizgu jednego kołą jest przekazywane
> na drugie, samochodowi momentu i mocy nie starcza
Ja główny problem widzę taki, że to 2.2 tonowe bydle jest. Strach w byle
kałużę wjechać. Gdyby miał ze dwa koła więcej i nieco większy prześwit to
nie mówię, ale widać nie było to Japończykom po drodze.
Mateusz
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.18 15:52 Mateusz Viste
- 17.11.18 15:54 Shrek
- 17.11.18 16:27 Mateusz Viste
- 17.11.18 18:02 Mateusz Viste
- 17.11.18 18:36 Myjk
- 17.11.18 22:56 kk
- 18.11.18 01:38 Shrek
- 18.11.18 11:12 j...@i...pl
- 18.11.18 19:04 Myjk
- 18.11.18 20:29 j...@i...pl
- 18.11.18 21:23 Myjk
- 18.11.18 23:03 J.F.
- 18.11.18 23:04 J.F.
- 19.11.18 09:31 Myjk
- 19.11.18 09:35 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=