eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykoniec diesliRe: koniec diesli
  • Data: 2018-11-17 15:47:08
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 17 Nov 2018 15:08:45 +0100, Myjk wrote:
    > To Ty pisałeś o wsi, akumulatorach i to Ty sugerowałeś jakąś autonomię
    > -- nie ja.

    Widać całkiem się nie zrozumieliśmy.

    > Ale nie na wsi, tylko w lesie. Na wsi prądu rzadko kiedy brakuje.

    A to chyba masz na myśli taką hipsterską, pod-warszawską wieś, w której
    ostatnią krowę widziano 30 lat temu. Długi czas mieszkałem na polskiej
    (no powiedzmy - bo po fakcie to kaszubskiej) wsi, prąd potrafił znikać na
    kilka dni pod rząd i nikogo to nie dziwiło. A jak wracał, to zdarzało się
    że dawał tylko 100-kilka woltów :) telewizory wtedy co prawda działały,
    ale tak śmiesznie skwierczały jakby im tam kto milion skowronków
    wpakował. A trochę wcześniej w ogóle prądu nie było, i też żyliśmy
    dobrze, tyle że trzeba było pamiętać lampy gazowe doładować i świec
    dokupić od czasu do czasu w rolniczym domu handlowym.

    A wracając do czasów całkiem współczesnych, to nie dalej jak 3 tygodnie
    temu prąd u nas wyszedł, i wrócił po dwóch dniach. Dlaczego nikt nie wie,
    no ale miło że w ogóle wrócił. Trochę dziwne, bo jesienią i latem prąd z
    reguły trzyma się domu, a tylko zimą i wczesną wiosną lubi harcować.

    > Więc można naprodukować w lato (i to ważne z punktu elektrowni, bo nam
    > notorycznie brakuje energii w lato głównie dlatego że się elektrownie
    > przegrzewają z braku wody) i odebrać to sobie w zimie.

    Do dupy taki system. Albo jest autonomia albo jej nie ma. Jak trzeba i
    tak użerać się z elektrownią to normalny człowiek woli mieć prąd w kablu,
    zamiast cudować z panelami, licznikami, itd.

    > Faktycznej oferty nie ma, bo nikt, może poza Tobą i paroma innymi co
    > lubią się taplać w błocie rozjeżdżając lasy, takiego auta nie
    > potrzebuje.

    To tylko potwierdza fakt, że prawdziwej wsi nie widziałeś.

    > Poza tym ponownie, elektryki są do miast a nie do lasu.

    Eee, ale przecież przed chwilą pisałeś że elektryk na wsi jak znalazł
    (podając wątpliwy argument o tym że słońce u nas też świeci).

    > Pwtórzę to co napisałem w komentarzu pod filmem, wyjaśnienie dlaczego
    > PHEV nie wyjeżdża podczas gdy auto z ICE sobie radzi jest stosunkowo
    > proste. OL PHEV ma dwa silniki elektryczne po jednym na każdą oś, o mocy
    > 60kW czyli 80KM i jak ma tylko jedno koło przyczepne, to biorąc pod
    > uwagę że tylko 50% w przypadku poślizgu jednego kołą jest przekazywane
    > na drugie, samochodowi momentu i mocy nie starcza

    Ja główny problem widzę taki, że to 2.2 tonowe bydle jest. Strach w byle
    kałużę wjechać. Gdyby miał ze dwa koła więcej i nieco większy prześwit to
    nie mówię, ale widać nie było to Japończykom po drodze.

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: