eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykoniec bramek › Re: koniec bramek
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: WW <w...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: koniec bramek
    Date: Thu, 29 May 2014 12:27:21 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 59
    Message-ID: <lm722i$5pb$1@node2.news.atman.pl>
    References: <1ns7z9c6le16z.m3akiaa0a8q7$.dlg@40tude.net>
    <lm6mne$q4r$1@node2.news.atman.pl> <lm6nlq$r55$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 93.115.95.3
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1401359250 5931 93.115.95.3 (29 May 2014 10:27:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 May 2014 10:27:30 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.5.0
    In-Reply-To: <lm6nlq$r55$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534164
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-05-29 09:27, Czesław Wiśniak pisze:
    >> ostatni akapit-
    >> "Szczegóły na temat systemu poboru opłat, który zastąpi bramki, nie są
    >> jeszcze znane. Cel jednak jest taki, by kierowcy mogli przejechać A4
    >> bez zatrzymywania się. Eksperci współpracujący z Bieńkowską wskazują,
    >> że resort bardziej przychyla się do tego, by opłaty pobierane były
    >> elektronicznie.
    >>
    >> System winietowy raczej nie będzie brany pod uwagę."
    >
    >
    > Nietrudno sie domyslec o co w tym wszystkim chodzi, juz dyskutowalismy
    > na ten temat.
    > Nie chce politykowac ale zanosi sie, ze po nastepnych wyborach zafunduja
    > viatoll dla osobowek czyli platne nie tylko autostrady.


    Dokładnie.

    "- Oczywiście zrealizowanie systemu elektronicznego wymaga nakładów, ale
    to jest tylko 400 milionów złotych bez tych narzędzi, które kierowcy
    będą musieli kupić albo - gdy będą chcieli - będą je wypożyczać -
    tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Adrian
    Furgalski, członek zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. - Datą
    graniczną - mam nadzieję, że do tego czasu uda się wszystko zrobić -
    jest 1 stycznia 2016 roku. Ewentualnie jakieś opóźnienia, ale I kwartał
    2016 roku jak najbardziej jest możliwy. Po stronie operatora tego
    systemu, a więc firmy Kapsch, nie rodzi to problemów, które byłyby do
    2016 roku nie do przejścia.

    - Niestety, wyrzuciliśmy w błoto 1,2 mld zł - to są koszty, które
    ponieśliśmy od 2007 roku na wykup olbrzymich terenów, żeby tam
    zainstalować place poborów, na olbrzymią ilość betonu, który tam trzeba
    było położyć, czy już nawet na bramki i ich wyposażenie - krytykuje
    Furgalski. - Na pewno nie może być tak, że gdzieś te bramki zostawimy i
    będzie jakiś okres przejściowy, a kierowca będzie się musiał
    zastanawiać, czy tam płaci elektronicznie, czy manualnie. Nie - w tej
    godzinie zero musimy całkowicie przejść z bramek na system elektroniczny.

    Dla kierowców zmiany oznaczają prostsze i szybsze płatności. Stawki za
    przejazd nie zmienią się ani na autostradach koncesyjnych, ani na
    państwowych. Na tych drugich kierowcy aut osobowych nadal będą płacić 10
    groszy za kilometr. Choć system będzie wspólny, zarządzający
    autostradami koncesyjnymi utrzymają własne stawki.

    Płatności będą pobierane w całości automatycznie za pomocą urządzenia w
    samochodzie. Kierowcy często podróżujący autostradami będą mogli na
    stałe wypożyczyć takie urządzenie, prawdopodobnie za 40 zł. Stan konta
    będzie można doładować m.in. poprzez internet lub SMS. Kierowcy rzadziej
    korzystający z autostrad będą mogli wypożyczyć urządzenie z odpowiednim
    kredytem na stacjach benzynowych lub miejscu obsługi podróżnych".

    No i oczywiście za wyrzucenie w błoto kasy nie ma winnych wśród
    urzędników decyzyjnych!


    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: