-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: WW <w...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: koniec bramek
Date: Thu, 29 May 2014 12:27:21 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 59
Message-ID: <lm722i$5pb$1@node2.news.atman.pl>
References: <1ns7z9c6le16z.m3akiaa0a8q7$.dlg@40tude.net>
<lm6mne$q4r$1@node2.news.atman.pl> <lm6nlq$r55$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 93.115.95.3
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1401359250 5931 93.115.95.3 (29 May 2014 10:27:30 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 29 May 2014 10:27:30 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.5.0
In-Reply-To: <lm6nlq$r55$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534164
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-05-29 09:27, Czesław Wiśniak pisze:
>> ostatni akapit-
>> "Szczegóły na temat systemu poboru opłat, który zastąpi bramki, nie są
>> jeszcze znane. Cel jednak jest taki, by kierowcy mogli przejechać A4
>> bez zatrzymywania się. Eksperci współpracujący z Bieńkowską wskazują,
>> że resort bardziej przychyla się do tego, by opłaty pobierane były
>> elektronicznie.
>>
>> System winietowy raczej nie będzie brany pod uwagę."
>
>
> Nietrudno sie domyslec o co w tym wszystkim chodzi, juz dyskutowalismy
> na ten temat.
> Nie chce politykowac ale zanosi sie, ze po nastepnych wyborach zafunduja
> viatoll dla osobowek czyli platne nie tylko autostrady.
Dokładnie.
"- Oczywiście zrealizowanie systemu elektronicznego wymaga nakładów, ale
to jest tylko 400 milionów złotych bez tych narzędzi, które kierowcy
będą musieli kupić albo - gdy będą chcieli - będą je wypożyczać -
tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Adrian
Furgalski, członek zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. - Datą
graniczną - mam nadzieję, że do tego czasu uda się wszystko zrobić -
jest 1 stycznia 2016 roku. Ewentualnie jakieś opóźnienia, ale I kwartał
2016 roku jak najbardziej jest możliwy. Po stronie operatora tego
systemu, a więc firmy Kapsch, nie rodzi to problemów, które byłyby do
2016 roku nie do przejścia.
- Niestety, wyrzuciliśmy w błoto 1,2 mld zł - to są koszty, które
ponieśliśmy od 2007 roku na wykup olbrzymich terenów, żeby tam
zainstalować place poborów, na olbrzymią ilość betonu, który tam trzeba
było położyć, czy już nawet na bramki i ich wyposażenie - krytykuje
Furgalski. - Na pewno nie może być tak, że gdzieś te bramki zostawimy i
będzie jakiś okres przejściowy, a kierowca będzie się musiał
zastanawiać, czy tam płaci elektronicznie, czy manualnie. Nie - w tej
godzinie zero musimy całkowicie przejść z bramek na system elektroniczny.
Dla kierowców zmiany oznaczają prostsze i szybsze płatności. Stawki za
przejazd nie zmienią się ani na autostradach koncesyjnych, ani na
państwowych. Na tych drugich kierowcy aut osobowych nadal będą płacić 10
groszy za kilometr. Choć system będzie wspólny, zarządzający
autostradami koncesyjnymi utrzymają własne stawki.
Płatności będą pobierane w całości automatycznie za pomocą urządzenia w
samochodzie. Kierowcy często podróżujący autostradami będą mogli na
stałe wypożyczyć takie urządzenie, prawdopodobnie za 40 zł. Stan konta
będzie można doładować m.in. poprzez internet lub SMS. Kierowcy rzadziej
korzystający z autostrad będą mogli wypożyczyć urządzenie z odpowiednim
kredytem na stacjach benzynowych lub miejscu obsługi podróżnych".
No i oczywiście za wyrzucenie w błoto kasy nie ma winnych wśród
urzędników decyzyjnych!
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.14 12:46 J.F
- 29.05.14 12:53 J.F
- 29.05.14 12:56 Pawel \"O'Pajak\
- 29.05.14 16:03 s...@g...com
- 29.05.14 18:47 Maciek
- 29.05.14 19:01 Michał Baszyński
- 30.05.14 07:52 Mirek Ptak
- 08.06.14 18:04 Piotr W.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!