  • Data: 2014-06-08 18:04:55
    Temat: Re: koniec bramek - przemyślenia idywidualnego kierowcy.
    Od: "Piotr W." <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Zaoszczędzę czas na bramkach ale stracę czas na poszukiwanie punktu wypożyczeń i
    potem na oddanie przy korzystaniu z autostrady

    raz do roku w czasie wyjazdów wakacyjnych. A co z pozostałą niewykorzystaną kasą na
    koncie ?

    Opłata z góry poprzez Internet czy SMS przed podróżą, też mnie nie przekonuje bo do
    końca nie znamy całej trasy wakacyjnej kiedy
    dodatkowo

    chcemy po drodze odwiedzić rodzinę/znajomych, zwiedzić np.: starówkę Torunia etc. i
    wrócić z wakacji inną trasą etc.

    Jak system jest taki zdolny i rozpoznaje nr. rej. to po zarejestrowaniu w systemie,
    uzyskaniu konta i wpłaceniu np. zaliczki
    SMS/przelewem/KK

    powinien przesyłać do mnie na koniec m-ca rachunek do zapłaty. Obawiam się wadliwych
    urządzeń Via-auto, złego naliczania, braku
    gotówki

    na urządzeni z powodu wadliwości systemu lub zmiany trasy na dłuższą bo zmieniliśmy
    zamiary (na razie nie potrzeba zezwolenia na
    przemieszczanie

    się po PL tak jak w stanie wojennym więc możemy zmienić wakacyjne plany z różnych
    powodów a przy powszechności tel. kom. i Internetu

    jest to łatwe, ja już po wyjeździe w trasę, dostałem telefon, że ciotka w Koszalinie
    chora i w szpitalu i telefonicznie
    zarezerwowałem lokum w innej

    lokalizacji i zmieniłem trasę przejazdu - autentyczne! - życie niesie różne
    niespodzianki o jakich "fizjologom się nie śniło"), lub
    zwyczajnie

    przegapiliśmy zjazd i 3000 zł za każdą następną bramkę ?

    Przy obecnie proponowanych rozwiązaniach NIE BĘDĘ korzystał z autostrady.

    Skorzystam jeżeli wzorem ZUS/NFZ etc. będę mógł założyć konto na serwerze GDDKiA i
    nawet mogę udać się do odpowiedniego punku w celu

    uwierzytelnienie (DO+DR+zdjęcie samochodu :) potem załaduje to konto przelewem/KK i w
    drogę, A po miesiącu otrzymam fakturę za
    korzystanie

    z autostrad z info o kwocie zdjętej z w/w konta. Aby nakłonić użytkowników aby zawsze
    na koncie mieli kasę, można zastosować mały
    rabat w

    momencie wystarczających środków na koncie, a wypadku braku zastosować zwyżkę o np.
    1 gr/km i oczywiście 14 dni na uzupełnienie
    konta.

    Oraz środki na koncie ważne bezterminowo bo następny wyjazd nas morze dopiero za
    rok.(A nie wzorem pre-paidów, przepadają po
    okresie.) .

    Wtedy skorzystam ze systemu.

    A co się stanie jak nie będę wiedział, że zaraz pojadę autostradą bo nawigacja mnie
    tak przez pomyłkę poprowadzi?

    He? Dobre pytanie, co? - pyta jeden z internautów.

    I to jest bardzo dobre pytanie. Dotychczas jeżeli nie mieliśmy zamiaru korzystania za
    autostrady a jednak na niej się znaleźliśmy

    ( czy to z powodu nawigacji, pomylenia trasy, zablokowania trasy alternatywnej czy
    też podjęcia decyzji: jedziemy autostradą, będzie
    szybciej bo

    jesteśmy spóźnieni lub dostaliśmy telefon, że mamy wracać a nie jechać jeszcze do
    ciotki etc.) a więc dotychczas braliśmy bilet na
    wjeździe i jazda dalej,

    a teraz co ? 3000 zł za każdą bramkę bo nie przewidzieliśmy wcześniej jazdy
    autostradą na której to znaleźliśmy się przypadkiem bo

    np. drogi expressowe coraz bardziej podobne do autostrady np. S8 Róża-Rzgów i dalej
    do węzła Łódź-Południe jak autostrada,

    wjazd na autostradę A1 (już gotowy) rozpoznajemy po bramkach. Podobnie S8/A8 we
    Wrocławiu itp. itd. etc.

    Obserwacja znaków "Autostrada" nieskuteczna bo cześć ich jest bezpłatna a i taką
    pozostanie np.A8 Wrocław. i inne obwodnice np A1
    Toruń,

    A2 Poznań etc.

    pozdrowienia Piotr W.

    P.S. Ciekawe, że jak doładowuję tel. pre-paid Orange/Play kartą KK z BZWBK w
    bankomacie PKO BP, to mimo że muszą współpracować ze
    sobą
    różne trzy firmy, to odchodząc od bankomatu kilka kroków już mam potwierdzenie
    doładowania na tel. SMS'em. Można ? można.
    A w przy doładowaniu Via, czyta się utyskiwania kierowców czekających godzinami na
    parkingach na realizacje doładowania przez np.
    szefa etc.
    Można ? nie można..:(