    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 4 Feb 2020 23:52:19 -0800 (PST)
    <20200203095019.7d4ab9a7@mateusz>
    <5e380093$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <r19fl5$6hr$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5e3852b0$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <r1a4pi$g4p$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5e398096$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <3...@g...com>
    <8...@g...com>
    <5e39cfab$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: koniec Froga
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 lutego 2020 21:10:21 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Skąd taka informacja?
    > Do 500zł to sama obudowa kosztuje.

    A po co obudowa?
    W barach się teraz w takie maszyny nie bawią
    Monitor dotykowy, klawiatura, miniPC, myszka. Myślę ze taki zestaw ponizej tysiaka da
    się kupić spokojnie.
    Stawiają kilka takich zestawów w barze, nad nimi tabliczka "kawiarenka internetowa" i
    mały laptop dla barmana który przyjmuje kasę od klientów i doładowuje poszczególne
    stanowiska. Bo oczywiście że 99% klientów tej kawiarenki wybiera strony z grami
    hazardowymi

    > Automaty od 3tyś w górę, za używany.
    > https://allegro.pl/oferta/blackhorse-silvershark-kaj
    ot-apex-magicgames2-8904237486
    > https://www.olx.pl/oferta/automaty-do-gry-hotspot-CI
    D767-IDDq281.html#e2aa7abd89

    Cena dla frajerów. Taką maszynę to możesz sobie kupić, w piwnicy ustawić i sam sobie
    wpłacać i wygrane wypłacać.
    Żaden normalny właściciel baru nie zaryzykuje wstawić "własnej" maszyny- kary za to
    min 100tys zł/maszynę a nawet 3,6mln zł
    No i byle właściciel baru za "malutki" jest by swoją maszynę mieć.
    Tam jest ciągła gra w kotka i myszkę pomiędzy firmami które te zestawy/maszyny
    wstawiają a ministerstwem skarbu.
    Każda strona ma swoich prawników i ciągle coś się zmienia
    Oficjalnie tego typu maszyny może stawiać na dzisiaj totalizator sportowy i bodajże 2
    czy 3 firmy które licencje dostały
    Teraz nie jestem już na bieżąco bo to się szybko zmienia ale jeszcze ze 3 lata temu
    działało to tak ze firma(oficjalnie z Czech czy innego kraju) wynajmowała część baru
    i stawiała maszyny.
    Właściciel baru dostawał działkę od kwot wrzuconych przez graczy.
    Później coś się w prawie zmieniło(że maszyny nie noga być w barze) wiec właściciele
    barów odgradzali prymitywnymi przegrodami część barową od "rozrywkowej" i interes
    dalej się kręcił.
    Ministerstwo tez na to jakaś wykładnie znalazło, posypały się kary, naloty służ
    celnych i maszyny zostały przeprogramowane na zręcznościowe/logiczne.
    Gracze grali tak jak do tej pory jednak przed odbiorem ew wygranej musieli się wiedzą
    wykazać i odpowiedzieć na pytanie typu "ile metrów ma kilometr".
    Jak odpowiedziałeś prawidłowo odbierali wygraną.
    Nie tak dawno jakieś kolejne zmiany były, ale przestałem to śledzić
    Z tego co teraz widzę to w barach własnie "kawiarenki internetowe" a w tych malutkich
    lokalach jeszcze są typowe "maszyny" z obudowami. Te lokale mnożę się jak grzyby po
    deszczu ale tez co jakiś czas któryś z nich jest spektakularnie zamykany przez służby
    celne. Podejrzewam że na słupy czy innych naiwniaków w większości są pootwierane.
    Tak raz na pól roku czytam ze w mieście nalot zrobili i lokal zamknęli, kilka maszyn
    zabrali.
    Nie wiem jak to rozwiązali właściciele tych lokali bo kara ponoć grozi nawet za
    wynajem pod hazard.
    Ale pewnie jakieś stosowne kruczki prawne znaleźli i odpowiednio umowy najmu
    napisali.

    > Do tego właścicielowi "lokalizacji" trzeba zapłacić
    > za wynajem powierzchni i za podpięcie do prądu.

    Dostaje prowizję od kwot wpłaconych przez grających
    A ludziska nie wpłacają tam po 5 zł tylko wielokrotnie więcej
    Kasy z tej prowizji jest więcej jak ze sprzedaży piwska i wódy na kieliszki.