    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: koniec Froga
    Date: Thu, 30 Jan 2020 15:29:40 +0100

    dyskusyjnych:c049a0a4-46a2-48d3-93fc-102c7c3a85d3@go
    oglegroups.com...
    >Nie śledziłem tematu.
    >Ale z linku jaki dałeś wynika że wczesniej nie dostał odsiadki.
    >Powinien dostać grzywnę, zakaz na trzy lata i trzy miesiące w
    >zawiasach na trzy lata. Od takiego wyroku by się nie odwoływał. Ale
    >teraz by nie było żadnego problemu.

    Nie wiem czy tak sie da.
    Bo za zbyt szybka jazde nalezy sie grzywna i zakaz prowadzenia.
    Odsiadka to chyba za duzo.

    Wiec trzeba poczekac, az sie da przylapac za kolkiem drugi raz, juz na
    zakazie, wtedy ponoc kodeks przewiduje i odsiadke, wiece moze dostac 3
    miesiace w zawiasach - za zlamanie zakazu.
    I zakaz wydluzyc, zeby sie czegos nauczyl.

    I trzeba zlapac kolejny raz, zeby byla podstawa do odwieszenia wyroku.

    Chyba, zeby mu za pierwszym razem dokleic sprowadzenia ryzyka
    katastrofy, dac zawiasy ... i co - gdzies w warunkach odbywania kary
    wpisac przestrzeganie zakazu prowadzenia ?

    Bo jak za drugim razem nie bedzie jechal szalenczo, to nie wiem czy to
    jest "tego samego rodzaju".
    Chyba, zeby mu znow dokleic katastrofe, za samo zlamanie zakazu :-)

    >Złapany przed końcem zawiasów od razu by trafil do więzienia.
    >Oczywiście grzywna w wysokości kosztów utrzymania przez trzy miesiące
    >w więzieniu.
    >Latami to mogą trwać trudne sprawy poszlakowe. Ale w takich prostych
    >jak z tym gościem dzisiaj złapany, jutro osadzony.
    >Nie wiem jak to jest w realu w USA ale z filmów wynika że sobie jakoś
    >poradzili z szybką ścieżka.

    Na ile sie orientuje, to w wielu stanach mandatow nie ma, bo od
    karania kierowcow jest sad, a nie policjant.
    I ten "ticket" to jest jakas informacja, ze bedzie sprawa w sadzie i
    ze masz sie zainteresowac.

    Ale przy wiekszych wykroczeniach, albo jak sie glinie nie spodobasz -
    to aresztuje od razu.
    I siedzisz az do rozpoznania sprawy w sadzie - a to moze byc od paru
    godzin do paru dni :-)

    >W realu to jak we Francji były jakieś burdy kibolskie to praktycznie
    >z dnia na dzień osadzili złapanych. Dostawali do odsiadki od dwóch
    >tygodni do dwóch miesiecy.

    U nas tez byly sady 24h, ale jakze to tak - bez prawa do apelacji ?

    Do jednego sie te sady przydawaly. Jak miales kolizje z pijakiem z
    jego winy, to zamykali, wytrzezwial, postawili przed sadem, i w dwa
    dni miales wyrok, ze winny.
    A dzis policje wezwiesz, goscia aresztuja czy tylko do izby zawioza, i
    sie potem dowiesz, ze nic wiecej nie moga zrobic, o winie zadecyduje
    sad, a wyrok bedzie za pol roku, albo za dwa.
    Naprawiaj sobie z AC

    >Po takich prostych sprawach widać że w Polsce system sadowniczy jest
    >do rozpierdolenia.
    >Jak są nowi sędziowie to są to dzieci tych starych komunistycznych. Z
    >mlekiem matki wyssali zle nawyki.

    Ale przeciez to wlasnie ci starzy przyzwyczajeni do zamykania z byle
    powodu.
    I ci nowi jakby troche tez ...

    J.