  • 1. Data: 2012-03-09 16:47:19
    Temat: kondzior
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy można bezkarnie zamieniać jakiś uszkodzony kondensator w przetwornicach
    na kondensator o wyższej wartości? np. nie mamy 680uF dajemy 1000uF?

  • 2. Data: 2012-03-09 16:51:56
    Temat: Re: kondzior
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jjdc6j$fst$1@node2.news.atman.pl...
    > czy można bezkarnie zamieniać jakiś uszkodzony kondensator w
    > przetwornicach na kondensator o wyższej wartości? np. nie mamy 680uF
    > dajemy 1000uF?

    Ja tak robię - ukarany nie byłem.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2012-03-09 17:01:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 9 Mar 2012 17:47:19 +0100, identifikator: 20040501 napisał(a):

    > czy można bezkarnie zamieniać jakiś uszkodzony kondensator w przetwornicach
    > na kondensator o wyższej wartości? np. nie mamy 680uF dajemy 1000uF?

    Jeśli chodzi o kond. filtracyjne to w olbrzymiej większości przypadków
    można.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-03-09 17:30:19
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dobry wieczór

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tak robię - ukarany nie byłem.
    [...]

    Ja tak zrobiłem parę razy - w zasilaczach modułów pewnej Ś. P.
    radiolinii, produkcji (bardzo) dalekowschodzniej. Inne niż znamionowe
    wartości pojemności powodowały nie wystartowaniem modułu.

    Za każdym razem wstawienie elektrolitów o poprawnych wartościach
    parametrów pojemności oraz napięcia znamionowego skutkowało
    bezproblemowym podjęciem pracy przez dany moduł. W tej chwili, z dziką
    mściwością demontuję oweż modułu, w celu "odzyskania" MOSFETów mocy
    2SK901/902 ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 5. Data: 2012-03-09 18:14:12
    Od: "Adam" <a...@n...net>

    > Ja tak zrobiłem parę razy - w zasilaczach modułów pewnej Ś. P. radiolinii,
    > produkcji (bardzo) dalekowschodzniej. Inne niż znamionowe wartości
    > pojemności powodowały nie wystartowaniem modułu.

    NEC Herules?

  • 6. Data: 2012-03-09 18:40:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > NEC Herules?

    CONTRA plures?

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-03-09 18:42:20
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > NEC Herules?
    [...]

    NEC Hercules contra plures ;-)
    700

    Krzysztof Kucharski

  • 8. Data: 2012-03-09 19:21:36
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ja tak zrobiłem parę razy - w zasilaczach modułów pewnej Ś. P. radiolinii,
    > produkcji (bardzo) dalekowschodzniej. Inne niż znamionowe wartości
    > pojemności powodowały nie wystartowaniem modułu.

    Wstawienie za dużej pojemności powodowało takie problemy?
    Z tego co się orientuję tolerancja pojemności w elektrolitach wynosi 50% na
    plus, więc znamionowe 1000uF może mieć 1500uF.

    Przyznam, że nie testowałem takiej zamiany w zasilaczach z TDA4601 10u
    (chyba) w torze symulacji poboru prądu. Nie mówię że nie działało - nie
    dawałem 22u.

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2012-03-09 19:23:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" napisał w wiadomości
    >czy można bezkarnie zamieniać jakiś uszkodzony kondensator w
    >przetwornicach na kondensator o wyższej wartości? np. nie mamy 680uF
    >dajemy 1000uF?

    Takie jak piszesz - prawie na pewno tak. Sluza do wygladzania i
    wartosc jest malo istotna.
    Zreszta dawniej tolerancja elektrolitow byla bardzo mierna, i +50% nie
    dziwilo.

    Natomiast mniejsze to warto by sprawdzic do czego sluza.

    J.

  • 10. Data: 2012-03-09 20:24:12
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Z tego co się orientuję tolerancja pojemności w elektrolitach wynosi 50%
    > na plus, więc znamionowe 1000uF może mieć 1500uF.

    No ale ten wstawiony o wiekszej pojemnosci tez moze miec te +50%;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa