  • 11. Data: 2012-03-09 20:29:06
    Temat: Re: kondzior
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości grup

    >Wstawienie za dużej pojemności powodowało takie problemy?
    >Z tego co się orientuję tolerancja pojemności w elektrolitach wynosi
    >50% na plus, więc znamionowe 1000uF może mieć 1500uF.

    Ale nowy wiekszy tez przypadkiem moze miec +50%

    Tu niedawno padal przyklad scalaka do przetwornic z taka doklejona
    zenerka i przy okazji zabezpieczeniem rozruchowym, musialo sie
    napiecie na wyjsciu pojawic odpowiednio szybko. Dasz wiekszy
    kondensator i nie zdazy ..

    J.

  • 12. Data: 2012-03-09 20:44:53
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    > Ja tak robię - ukarany nie byłem.

    Jak mnie w młodości w podmiejskim pociągu kondzior złapał, to tatuś musiał karę
    zapłacić....

  • 13. Data: 2012-03-09 21:16:35
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dobry wieczór

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wstawienie za dużej pojemności powodowało takie problemy?
    > Z tego co się orientuję tolerancja pojemności w elektrolitach wynosi
    > 50% na plus, więc znamionowe 1000uF może mieć 1500uF.
    [...]

    Z tego, co wiem - Twoja uwaga na temat tolerancji wartości jest jak
    najbardziej prawidłowa. Szkoda, że te cholerne zasilacze o tym nie
    wiedziały ;-> Na szczęście - już odeszły w niebyt. I dobrze im tak ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 14. Data: 2012-03-09 22:58:06
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > No ale ten wstawiony o wiekszej pojemnosci tez moze miec te +50%;-)

    Ale w czym problem jeżeli trzeba założyć duży rozrzut?
    Z reguły problem jest ze zbyt małą pojemnością.
    Elektrolity jak sama nazwa wskazuje są pojemnościami blokującymi. Nie mniej
    niż ileś uF nie więcej niż ileś cm3 lub zł.

    --
    Desoft

  • 15. Data: 2012-03-09 22:59:41
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > najbardziej prawidłowa. Szkoda, że te cholerne zasilacze o tym nie
    > wiedziały ;-> Na szczęście - już odeszły w niebyt. I dobrze im tak ;-)

    To się musiał jakiś projektant popisać... Fakt, zdarzają się takie gnioty.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2012-03-10 01:58:04
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-09 23:59, Desoft pisze:

    > To się musiał jakiś projektant popisać... Fakt, zdarzają się takie gnioty.

    Zobacz sobie przetwornice do montażu na pcb. Np Traco Power TML20112.
    Maksymalna pojemność obciążenia 560uF.

    MD

  • 17. Data: 2012-03-10 09:16:06
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Zobacz sobie przetwornice do montażu na pcb. Np Traco Power TML20112.
    > Maksymalna pojemność obciążenia 560uF.

    Ale to trochę OT. Jeżeli zastosujesz 560uF to masz szansę że 30% przetwornic
    nie wystartuje w fazie produkcji. Dając 470uF, masz 70% na to że ruszy przy
    560uF zakładany podczas naprawy.

    --
    Desoft

  • 18. Data: 2012-03-12 23:10:24
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jjdc6j$fst$1@node2.news.atman.pl...
    > czy można bezkarnie zamieniać jakiś uszkodzony kondensator w
    > przetwornicach na kondensator o wyższej wartości? np. nie mamy 680uF
    > dajemy 1000uF?

    Jeśli funkcje filtracyjne to tak.
    Napięcie jeszcze musi być odpowiednie, oraz czy napięcie DC czy AC.

    Feromon