  • 1. Data: 2012-05-21 04:54:12
    Temat: kondensatory MLCC w torze audio ?
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Mam wzmacniacz mikrofonowy (taki do mikrofonu pojemnościowego...).
    I tak się zastanawiam, czy można by dać w nim kondensatory MLCC (czyli
    takie ceramiczne SMD 1206 na przykład). Znaczy - do połączeń między
    stopniami wzmacniacza...

    Teraz mam poliestrowy 1uF. Ale to duże bydlę jest, w porównaniu do SMD.
    Da się takiego "chipa" użyć w takim zastosowaniu ?

  • 2. Data: 2012-05-21 12:00:17
    Temat: Re: kondensatory MLCC w torze audio ?
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Teraz mam poliestrowy 1uF. Ale to duże bydlę jest, w porównaniu do SMD.
    > Da się takiego "chipa" użyć w takim zastosowaniu ?

    Można spróbować, choć w zasadzie przeznaczone są do
    blokowania "śmieci" w zasilaczach, ale kto zabroni zrobić próbę,
    i wiedzieć więcej? Zwłaszcza że niczym się nie ryzykuje
    W droższych mikrofonach raczej bym nie eksperymentował

    Artur(m)

  • 3. Data: 2012-05-21 16:37:53
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > i wiedzieć więcej? Zwłaszcza że niczym się nie ryzykuje
    > W droższych mikrofonach raczej bym nie eksperymentował

    To nie jest audifilski wzmacniacz, a raczej przemysłowy :)
    Pasmo 100Hz - 5000kHz mniej więcej.

    Ale właśnie nie bardzo mogę robić teraz eksperymenty (bo nie mam go
    fizycznie) , no a muszę podjąć decyzję, czy zostawić jak było, czy dać
    coś innego .

    Głównie chodzi mi o rozmiar, a że taki SMD jest tańszy, to też dobrze...
    Zastanawiam się, w czym taki ceramik może być gorszy ?
    Szumi jakoś bardziej (bo to by mi ew. najbardziej przeszkadzało).
    Bo pasmo to jak widać nie bardzo robi...

  • 4. Data: 2012-05-21 17:07:37
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.05.2012 16:37, sundayman wrote:
> [...]
    > Szumi jakoś bardziej (bo to by mi ew. najbardziej przeszkadzało).
    > Bo pasmo to jak widać nie bardzo robi...
    Między stopniami wzmacniacza to raczej nie będzie problemu (raczej - to
    nie moja dziedzina), ale w jakimś układzie sprzężenia zwrotnego już
    zastosowanie kondensatorów ceramicznych ze względu na niską wartość ESR
    może powodować oscylacje/wzbudzanie się/etc.

    Michoo

  • 5. Data: 2012-05-22 02:15:11
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Ano, skoro autorytatywnie nikt nie wie, to zostawiam polistyrenowe.
    Faktycznie, następnym razem sprawdzę po prostu, inaczej się nie dowiemy,
    a ryzykować nie chcę...

    Mówi się trudno - ale dzięki za dobre chęci :)

  • 6. Data: 2012-05-22 08:45:30
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

> [...]
    >
    > Teraz mam poliestrowy 1uF. Ale to duże bydlę jest, w porównaniu do SMD.
    > Da się takiego "chipa" użyć w takim zastosowaniu ?

    Właściwie jedynym problemem są zniekształcenia wprowadzane przez dielektryk.
    Jeśli nie martwi Cię to - to nie ma problemu aby wsadzić coś X7R czy temu
    podobne.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz