    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: kondensator dostrojczy radiowy
    <kfnt9n$ehj$1@node1.news.atman.pl> <kfnuvb$s6b$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <511f884b$1@news.home.net.pl>
    <1...@4...net> <kfokoe$1hr$1@dont-email.me>
    <kfooe2$ae8$1@node1.news.atman.pl>
    <1070936696$20130216212046@squadack.com>
    <kfoti0$fp3$1@node1.news.atman.pl>
    <5179644932$20130216230225@squadack.com>
    <11y6ifdnk80px.nbq2n5pbrxge$.dlg@40tude.net>
    <5121f34b$1@news.home.net.pl>
    <51222ffd$0$1314$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <51224a18$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <51225203$1@news.home.net.pl>
    Date: 18 Feb 2013 17:51:08 GMT

    Anerys napisał:

    > Cóż, ale to "wadza wi lepij" (władza wie lepiej), jeszcze jedno jak mogę
    > myśleć, to liczenie na to, że ujrzawszy "baczność" chłopina stanie na
    > baczność i nie pójdzie dalej,

    To bardzo źle. Takie napisy spotyka się na przykład przy przejazdach
    kolejowych. Jeśli dajmy na to jechać będzie furą, stanie na środku
    drogi i ani stępa dalej, to niedobrze. Jeszcze gorzej, gdy razem
    z batem stanie na baczność na tej furze -- wtedy to ani stać, ani
    jechać dalej.

    > a nagadany w remizie/w maglu/etc wobec jakiegoś mitycznego "Łużondzenia
    > elekstrycznego" będzie sie go bać, jak diabeł wody swięconej (dzisiejsze
    > diabły chyba juz się jej nie boją...), a może nawet będzie, pardon le mot,
    > spierdalać stamtąd w tzw. podskokach... może to to?

    W podskokach przy tej trakcji niebezpiecznie. Lepiej gdyby się przeczołgał.

    > Pewnie "kuma 50 lat temu tak pisali", a kuma partyjna, a Partii Sprzeciwiać
    > Się Nie Należy, to i mamy "baczność"... a może jednak to?

    Źródła podają, że jako pierwszą zelektryfikowano linię z Warszawy do
    Otwocka. W roku 1936. Warto sprawdzić jak przede wojną pisali przy drutach.

    --
    Jarek