  • Data: 2013-02-18 23:47:06
    Temat: Re: kondensator dostrojczy radiowy
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Najbardziej rozwiniętą kolej odziedziczyliśmy po zaborze pruskim, więc
    > tłumaczenie napisów kolejowych akurat z języka niemieckiego wydaje się
    > oczywiste. Ale z drugiej strony, po pierwszej wojnie światowej ona chyba
    > jeszcze w ogóle nie była zelektryfikowana.

    Ale w Kotlinie Jeleniogórskiej była, dopóki nie przyszli Ruscy w 45.
    "15 sierpnia 1867 uruchomiono 125 km 2-torową linię kolejową
    Wałbrzych-Jelenia Góra-Krysin, zelektryfikowaną w latach 1916-1923 (po
    zakończeniu II wojny światowej, w I półroczu 1945 zlikwidowano trakcję
    elektryczną i częściowo rozebrano drugi tor"
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Jelenia_G%C3%B3ra

    --
    pozdrawiam
    MD