  • 31. Data: 2011-11-27 17:50:42
    Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to działa ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "WildS" <f...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnjd4ngb.89n.falcon@makigai.org...

    > U mnie o ile komputer bardzo dokładnie pokazuje srednie spalanie od
    > momentu
    > resetowania np. albo od ruszenia danego dnia to juz zasięg to wielkie
    > losowanie. Moge jechac danego dnia np. 200km po płaskim i pokaze, ze
    > jeszcze z 1500km a potem jade 300km po górach i co chwile inne zasięgi z
    > rozrzutem o 500 i wiecej km ;) No ale czego innego sie spodziewać?
    > Komputer to nie wrożka.

    no własnie wróżka, a nie dokładny miernik, jednakże u mnie wskazuje całkiem
    nieźle i bez większych odchylen.

    ps. a np. w Oplu teoretyczny zasięg liczony jest nie z ogólnego średniego
    spalania, a ze średniego spalania na ostatnich 30km (tego wskazania nie ma
    na kompie, liczy je sobie tylko do określenia zasięgu) stąd zmiana stylu
    jazdy dość szybko skutkuje przeliczeniem pozostałego zasięgu.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 32. Data: 2011-11-27 17:51:41
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Tu jest mowa o magicznym urządzeniu które po 3-krotnym wyskalowaniu
    > pokazywało paliwo z dokładnością do 100ml używając pływaka z dokładnością
    > niedefiniowaną.

    cóż na postoju może i tak..

    > Ściemę.

    :)

  • 33. Data: 2011-11-27 17:55:33
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > No dokładnie. A to wystarczy do obliczenia teoretycznego zasięgu na
    > pozostałym paliwie, a teorie o błędach grubych w tym wypadku możesz
    > spokojnie pominąć, bo komputer pokładowy nie jest urządzeniem pomiarowym
    > tylko gadżetem dla kierowcy.

    No wystarczy do obliczenia zasiegu i tak tez sie to robi.
    Jednak jak zwykle jest jakies ale.

    > Poza tym czy ja wspomniałem coś o dokładności? To Ty negujesz wskazania
    > konmp. pokładowego czerpiącego dane z czujnika poziomu paliwa w zbiorniku..

    Widzisz w takim E38, to montuja 2 czujniki poziomu paliwa i tam to
    dziala dosc dokladnie.
    Bo o ile wyeliminowanie skakania wskazowki jest proste, to zapewnienie
    przy tym jako takiej dokladnosci juz nie.

    --
    Karolek

  • 34. Data: 2011-11-27 18:20:43
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > i jak długo trwa przejazd przez to miejsce?
    > Uważasz, ze nie da sie tak zbudować miernika, któy zignoruje spadek
    > ilości paliwa o te Twoje 5 litrów w ciągu 1 minuty uznając ja za
    > niewiarygodną?
    > Wystarczy, ze ukłąd będzie próbkował uśrednioną wartość raz na minute,
    > czy raz na 5 min i w dodatku to sobie uśredni.
    > Z resztą rozwiązan może byc wiele, jeśli mamy otrzymać tylko
    > orientacyjny zasięg liczony dla danego średniego zużycia paliwa.

    Tankuje Octavie pod korek zasieg 830km.
    Dojezdzam DK7 do Checin zasieg pokazywany 960km
    Dojezdzam do Warszawy zasieg pokazywany 680km

    Stawiam teze iz akurat w tym VW zasieg jesli liczony na podstawie
    sredniego zuzycia na ostatnich 100km +/- to co w baku.

  • 35. Data: 2011-11-27 18:31:24
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 27-11-2011 o 15:47:22 Lukasz <l...@b...net.pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > i naprawdę wtedy tyle pali co pokazuje czy to przekłamanie?
    > nie sprawdzałem dokładnie ale wydaje mi się że przy toczeniu się 40km/h
    > pokazuje np. 4l/100km - czyli pali wtedy 10l/h - ponad 10x więcej niż na
    > postoju?

    Mój samochód stojąc ma obroty powiedzmy 800, ale jadąc na luzie jest np
    1000

    Diesel, jak jest chłodno/zimno i musi się dogrzać i działa nawiew...

    Więc jadąc na luzie więcej spala w jednostce czasu niż stojąc.

  • 36. Data: 2011-11-27 19:22:13
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Zasięg zawsze jest zaniżony, jezdziłem juz przeróżnymi markami i każdy
    przy wskazaniu zasiegu równym 0km jezdził jeszcze kilkadziesiąt km,
    zdarzyło sie że i 70 i paliwa nie brakło. Nie testowałem nigdy do
    końca ale myśle że 3-4litry jest jeszcze w baku kiedy pokazuje 0.
    Sprawdzałem na C3, Lagunie II, Stilo, Passacie i innych
    W Fiatach komputery spalania to już w ogole bzdury pokazują, nawet
    hamując silnikiem nigdy nie pokażą zera chociaz wiadomo że wtryski sa
    odcięte a cos z przedziału 2.5-5l/100km w zależności od prędkosci z
    jaką jedziemy. Nie potrafią tez pokazywać na postoju spalania w
    jednostce l/h co jest już standardem w wiekszości aut.

  • 37. Data: 2011-11-27 19:30:24
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Stawiam teze iz akurat w tym VW zasieg jesli liczony na podstawie
    > sredniego zuzycia na ostatnich 100km +/- to co w baku.

    może tak być. Opel stosuje (a przynajmniej stosował, bo pisze o starszych
    modelach) do obliczania zasięgu średnie spalanie z ostatnich 30km

  • 38. Data: 2011-11-27 20:07:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Nov 2011 14:27:50 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
    > Widziałeś kiedyś wskaźnik paliwa na desce rozdzielczej?
    > Pewnie tak.
    > Pomijając F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda
    > 105-120L - zauważyłeś kiedys, zeby wskaźnik zmieniał wskazania na zakrętach,
    > nawet tych bardzo długich?

    Ano nie, ale tez sie specjalnie nie przygladalem, szczegolnie w zakretach
    :-) Za to pamietam jak migala lampka rezerwy w maluchu :-)

    Duze tlumienie czyli dlugie usrednianie, i owszem, mozna zakrety
    odfiltrowac. Przynajmniej czesciowo.

    J.

  • 39. Data: 2011-11-27 20:10:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-26, Lukasz <l...@b...net.pl> wrote:

    > i w połączeniu z prędkością obrotową koła? bo jak wyjaśnić to że przy
    > jeździe "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrów/100km, a na postoju 0,7l/h

    Predkosc -> wiecej powietrza w dolocie -> ubogo wiec trzeba wiecej
    trysnac. Tak sobie to tlumacze.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2011-11-27 21:01:42
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Nov 2011 10:22:13 -0800 (PST), BearBag <c...@g...com>
    wrote:

    >Sprawdzałem na C3, Lagunie II, Stilo, Passacie i innych

    W Zafirze przy zasięgu, wg komputera, 35 km auto nie odpaliło :)

> [...]
    >jaką jedziemy. Nie potrafią tez pokazywać na postoju spalania w
    >jednostce l/h co jest już standardem w wiekszości aut.

    Co do spalania w trakcie postoju to ani Master ani Scenic mi nie
    pokazuje, mam wyświetlone --.- ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280