  • 21. Data: 2010-11-27 19:51:01
    Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-27 00:04, Jacek Bronowski pisze:
    > Nie chce mi sie wierzyc..., ale dlaczego zatem komputer w takiej
    > sytuacji tez zawsze pokazuje 1,9? Nawet jak zjezdzam z gorki hamujac
    > silnikiem przez kilka minut. Zreszta w druga strone tez zauwazylem
    > ograniczenie - max co wyswietla komputer to 30 l/ 100 km. Skad to sie moze
    > brac i czy w Waszych autach tez tak macie?

    W Grande Punto z silnikiem benzynowym chwilowe spalanie wyświetlane jest
    w zakresie 2 - 25 litrów / 100km.

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 22. Data: 2010-11-28 08:38:19
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

> [...]
    > ograniczenie - max co wyswietla komputer to 30 l/ 100 km. Skad to sie moze
    > brac i czy w Waszych autach tez tak macie?

    w reno (przed zakupem nissana, prawie dwadzieścia lat temu)
    było 0...38, a ze stałą prędkością od 7.3 do 26, jak się
    stało to było -- (nie przełączał na spalanie/h).

    pozdrawiam.

  • 23. Data: 2010-11-29 10:22:09
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > aucie komputer podajac spalanie chwilowe nigdy nie pokazuje mniej niz
    > jakas wartosc (tu akurat 1.9 l/100 km). I tu mam watpliwosc - czy to
    > mozliwe ze w nowym samochodzie nie najnizszej klasy nie ma odciecia paliwa
    > przy hamowaniu silnikiem? Nie chce mi sie wierzyc..., ale dlaczego zatem
    > komputer w takiej sytuacji tez zawsze pokazuje 1,9? Nawet jak zjezdzam z
    > gorki hamujac silnikiem przez kilka minut. Zreszta w druga strone tez
    > zauwazylem ograniczenie - max co wyswietla komputer to 30 l/ 100 km. Skad
    > to sie moze brac i czy w Waszych autach tez tak macie?

    myślę że to jakieś głupawe uśrednianie,
    generalnie u mnie w Oplu (benzyniak) podaje na biegu jałowym 0.8-0.9l/h przy
    włączonej klimatyzacji 1.0-1.2l/h, podczas hamowania silnikiem pokazuje
    0.0L/100km, a dokładność wskazania średniego jest bardzo dobra tzn. zgadza
    się +/- 0,1 L/100km w stosunku do tego co wyliczy się z wlanego paliwa i
    przejechanych kilometrów,

    brat

  • 24. Data: 2010-11-29 10:59:15
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

> [...]
    > tzn. zgadza się +/- 0,1 L/100km w stosunku do tego co wyliczy się z
    > wlanego paliwa i przejechanych kilometrów,

    To prawda, w Omedze byl najfunkcjonalniejszy i najdokladniejszy komputer z
    dotychczasowych naszych aut. W kazdym nastepnym jest coraz gorzej (mimo, ze
    klasa aut jest teoretycznie wyzsza i auta znacznie nowsze).
    Ale w tym Nissanie to juz wogole glupota. I w dodatku przycisk do
    przelaczania miedzy informacjami nie jest na kierownicy (mimo ze z
    kierownicy mozna obslugiwac audio, telefon, tempomat itd.). Zeby przelaczyc
    tryb komputera trzeba siegnac do zegarow...
    Ale to na szczescie jedyne jak na razie odkryte minusy :-)

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl