eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsm › komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 71. Data: 2011-02-06 11:43:51
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 10:30:00 +0100, Alexy wrote:
    >Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >> Dokładnie tak mi to sklep przedstawił - telefon wysłany do nich i tak
    >> trafiłby do serwisu Nokii.
    >
    >To jest typowa zagrywka sprzedawców, którzy w ten sposób pozbywają się
    >problematycznego klienta, która jest niezgodna z prawem, ale wielu klientów
    >daje się w ten sposób wymanewrować i odchodzi z niczym.
    >Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się

    Tak jest .

    >wygonić do serwisu producenta, choćby tylko dlatego, że serwis może Ci
    >naprawiać sprzęt choćby i rok czasu, a sprzedawca musi w przeciągu 14 lub 21
    >dni roboczych ustosunkowac się do Twoich roszczeń. Ustosunkownie się do

    No wlasnie - ustosunkowac ..

    >Twoich roszczeń polega na zgodzeniu się na Twoje warunku lub wykonaniu
    >naprawy w określonym i uzgodnionym przez obydwie strony terminie.

    po czym sprzedawca oswiadcza ze naprawi w 6 miesiecy, a Ty ze chcesz
    sprawny na jutro. I jak uzgodnicie termin ? :-)

    Ale jest o tyle lepiej ze juz przyznal iz telefon wymaga naprawy i
    bedzie ona dokonana.

    J


  • 72. Data: 2011-02-06 12:56:01
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 10:34:04 +0100, Alexy wrote:
    >> - BARDZO WAŻNE: sklep ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni -
    >> inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje żądania. Jeżeli więc wysłałeś
    >> telefon 16.11.2010, a odpowiedź otrzymałeś 29.12.2010, to znaczy, że treść
    >> odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje żądania!!!
    >
    >Ujmując dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt do
    >derwisu, który znajduje się w tej samej miejscowości co sklep lub 21 dni
    >roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajdującego się w innej
    >miejscowości.

    Jakas poprawka do ustawy weszla ? Bo pierwsza wersja nie zawierala nic
    takiego. 14 dni na ustosunkowanie sie.

    J.


  • 73. Data: 2011-02-06 17:48:38
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: atm <...@v...pl>


    > Ogólnie, to z mojego doświadczenia wynika, że jak telefon się zepsuje to
    > lepiej go wyrzucić na śmietnik niż oddawać do naprawy. W ten sposób
    > można zaoszczędzić sobie nerwów, rozczarowania, czasu i pieniędzy.
    >

    Pomimo, ze nie lubie Apple to serwis gwarancyjny bardzo mi sie podoba.
    Wyslalem ipoda touch z nie do konca poprawnie skalibrowanym
    akcelerometrem. Wiele osob pewnie nawet nie zauwazyloby tego faktu, mnie
    denerowalo.
    Po dwoch tygodniach otrzymalem nowe urzadzenie, zadnego grzebania,
    dodtakowych uszkodzen spowodowanych "profesjonalnym" dzialaniem
    serwisantow itd.


  • 74. Data: 2011-02-06 21:46:10
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:df6tk6hrvfevrld5b4hstnfcpl5p307v5l@4ax.com...

    > Jakas poprawka do ustawy weszla ? Bo pierwsza wersja nie zawierala nic
    > takiego. 14 dni na ustosunkowanie sie.

    Zawsze było odkąd pamiętam.


  • 75. Data: 2011-02-06 21:52:00
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>


    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
    news:1ub76kfdjuz4p$.dlg@lepper.institute.com...

    > ... ale akurat znam przypadki, że zdjęcie simlocka właśnie powodowało
    > niestabilność.

    a nawet uszkodzenia.



  • 76. Data: 2011-02-07 00:32:42
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:47:21 +0100, Alexy napisał(a):

    > Chwila, chwila. Każdy telefon dostaje swój numer, który jest przypisany do
    > określonego regionu, kraju i operatora.
    > Jeżeli numer Twojego telefonu jest przypisany do Polkomtela to znaczy, że
    > ten egzemplarz wyszedł z fabryki z przeznaczeniem dla tego operatora. Z tym
    > konkretnym egzemplarzem powiązane są określone wersje oprogramowania i tylko
    > takie będziesz mógł sobie wgrywać.
    > Skoro sklep Ci sprzedał telefon z oprogramowaniem niebrandowanym to znaczy,
    > że w tym sklepie dokonano zmiany tego oprogramowania.
    > Skoro dokonano zmiany oprogramowania to występuje już niezgodność towaru z
    > umową, ponieważ Ty kupiłeś telefon jako niebrandowany, ale jako jego
    > użytkownik nie możesz uaktualniać oprogramowania niebrandowanego, bo zawsze
    > oprogramowanie Nokia PC Suite będzie Ci wgrywać aktualizacje brandowane.

    Nokia PC Suite _nigdy_ nie wgrał mi jakiejkolwiek aplikacji, powiązanej z
    Polkomtelem. Telefon kupiłem w sklepie, nie brałem od operatora.

    > Co ciekawsze sprzedawca o tym fakcie musiał wiedzieć w chwili sprzedaży.
    > Skoro wiedział o istnieniu takiej niezgodności to zgodnie z Ustawą o Prawie
    > Konsumenckim odpowiedzialność sprzedawcy jest przedłużana do 10 lat :)

    Innymi słowy - najprawdopodobniej sprzedawca sam wgrywał oprogramowanie
    niebrandowane, choć początkowo aparat mógł mieć soft Plusa / Play / Orange
    czy Ery?

    > Dlatego skieruj sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta.

    Poszło.

    > Jezlei to nie pomoże to z jego pomocą skieruj sprawę do sądu.
    > Jesteś na wygranej pozycji.

    Pożyjemy zobaczymy.

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Jedyna absolutnie precyzyjna definicja grafomana: jest to taka osoba, ]
    [ która pisze bez honorariów. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]


  • 77. Data: 2011-02-07 20:53:48
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:14gs47f672nlq.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.inf
    o...

    > Nokia PC Suite _nigdy_ nie wgrał mi jakiejkolwiek aplikacji, powiązanej z
    > Polkomtelem. Telefon kupiłem w sklepie, nie brałem od operatora.

    Ale pisałeś, że na opakowaniu jest napis Polkomtel.
    Najprawdopodobniej sprzedawca zmieniając oprogramowanie brandowane zmienił
    także product code po to, aby można było wgrać oprogramowanie niebrandowane.

    > Innymi słowy - najprawdopodobniej sprzedawca sam wgrywał oprogramowanie
    > niebrandowane, choć początkowo aparat mógł mieć soft Plusa / Play / Orange
    > czy Ery?

    Dokładnie. Nie tylko wgrać, ale także i zmienić product code.
    Aby można było wgrać inny soft, musiał zostać zmieniony product code.
    Samemu w ten sposób usuwałem brandowany soft w orangutanowych E50 i E51.
    Stąd wiem, że inaczej się nie da.


  • 78. Data: 2011-02-07 20:58:08
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ihfsrb$iil$1@news.dialog.net.pl...

    > A coś Ty za rewolucjonista, że nie podoba Ci się ISO?
    >
    >> 2. Odpal jakąś aplikację java i ją zminimalizuj. Po 1-2 dniach zresetuje
    >> telefon.
    >
    > No ale po co co mam to robić? Po co zostawiać w trayu niepotrzebne
    > aplikacje?

    To po co Ci w ogóle taki telefon ?
    Lepiej jest zatem kupić telefon bez systemu, który będzie o wiele szybszy i
    pewniejszy w działaniu.


  • 79. Data: 2011-02-10 00:34:59
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 11:18:39 +0100, J.F. napisał(a):

    >>Jeżeli _to samo_ oprogramowanie, to jest to reinstalacja.
    >
    > Jesli nie instalowales (bo zrobila to fabryka), to jak mozesz
    > reinstalowac ? :-)

    Kupujesz laptopta. Masz preinstalowany system (odpalasz lapcia i działasz).
    Dostajesz płytki recovery / możliwość utworzenia takowych, po wykorzystaniu
    których wracasz do dokładnie takiego stanu, jak po przytarganiu lapcia ze
    sklepu. Używając opcji recovery _aktualizowałeś_ system i dorzucone do niego
    oprogramowanie, czy dokonywałeś jego _reinstalacji_?

    >>Jeżeli _coś się zmieniło_ to najczęściej ma to odbicie w numerze wersji - i
    >>wtedy to jest IMVHO instalacja _na czysto_ nowej wersji.
    >
    > Owszem.
    > Ale nazwanie tego procesu aktualizacja tez jest IMVHO dopuszczalne.

    Polemizowałbym - zresztą widać to wyżej. W prostszej wersji:
    - mam kompa, instaluję Windows XP SP2 z płytki (załóżmy, że bez podłączenia
    do netu)
    - biorę tego kompa i bez certolenia się instaluje tego samego Windows XP SP2
    z tej samej płytki.

    Reinstalowałem, czy aktualizowałem?

    > Szczegolnie ze oni nawet nie wiedza jakie miales oprogramowanie - po
    > prostu wgrywaja (instaluja ?) aktualna wersje.

    Jajo nastąpiło, jak okazało się, że wgraną miałem wersję z numerem _niższym_
    niż soft, z którym oddawałem powieszony na amen telefon.

    >>> A skad pewnosc ze nie odebrales dwoch jeden po drugim :-)
    >>
    >>Seriously... Wiem jak często dostaję / wysyłam wiadomości. Wiem, że znajomi
    >>- nie doczekawszy się odpowiedzi jednak zadzwonią, czy wyślą wiadomość po
    >>raz kolejny. :)
    >
    > No wlasnie - wyslali poraz kolejny a twoj telefon odbiera dwie
    > "naraz".

    J.F. Seriously. Moim znajomi nie wrzucają mi fafnastu SMSów na raz. Choć
    niektórym zdarza się komunikatorowe ADHD (tu
    http://maverick.jogger.pl/2010/11/25/adhd-odmiana-in
    stant-messaging/ masz
    pełniejszy opis), to jednak przy korzystaniu z telefonów jeszcze do tego nie
    doszli. :D

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Bóg stworzył człowieka ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych ]
    [ eksperymentów zrezygnował. (Mark Twain) ]


  • 80. Data: 2011-02-10 00:34:59
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:30:00 +0100, Alexy napisał(a):

    > To jest typowa zagrywka sprzedawców, którzy w ten sposób pozbywają się
    > problematycznego klienta, która jest niezgodna z prawem, ale wielu klientów
    > daje się w ten sposób wymanewrować i odchodzi z niczym.
    > Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się
    > wygonić do serwisu producenta, choćby tylko dlatego, że serwis może Ci
    > naprawiać sprzęt choćby i rok czasu, a sprzedawca musi w przeciągu 14 lub 21
    > dni roboczych ustosunkowac się do Twoich roszczeń.

    Te 14 lub 21 dni wynika z? Bo owszem - telefn jak najbardziej kupiony przez
    osobę prywatną, nie na firmę.

    > Ustosunkownie się do Twoich roszczeń polega na zgodzeniu się na Twoje
    > warunku lub wykonaniu naprawy w określonym i uzgodnionym przez obydwie
    > strony terminie.

    Podstawą prawną tego jest?

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Fortuna to niestała dziwka. ]
    [ (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: