-
21. Data: 2011-01-21 23:08:02
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 22 Jan 2011 00:05:26 +0100, MarekM napisał(a):
> Raczej na serwis Nokii, bo to oni wgrali brandowany. Podejrzewam więc,
> że po prostu za pierwszym aż do trzeciego razu serwis nie sprawdził
> Product Code, za czwartym komuś się chciało i wgrał "odpowiednie"
> oprogramowanie dla tego egzemplarza.
Po raz kolejny - sprawdź product code z naklejki
> Jest jeszcze jedna możliwość: pomyłka serwisu. Z mojego doświadczenia
> wynika, że nowa płyta główna = nowy IMEI. Może wsadzili tam zamiast
> nowej jakąś używaną z telefonu z Polkomtela, sprawdzili w bazie
> powiązanie IMEI-product code i zaprogramowali zgodnie z nim? To tylko
> hipoteza, bo nie wiem, w jaki sposób pracuje serwis i czy rzeczywiście
> nadal jest tak, że nie da się zaprogramować na "nowej" płycie "starego"
> numeru IMEI.
Nadal jest tak, że autoryzowany serwis nie ma żadnego problemu ze zmianą
IMEI, co więcej - robią to nagminnie. Za każdą wymianą płyty głównej.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński
aka Jan Strybyszewski
-
22. Data: 2011-01-21 23:24:51
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
W dniu 22.01.2011 00:08, Waldek Godel pisze:
> Nadal jest tak, że autoryzowany serwis nie ma żadnego problemu ze zmianą
> IMEI, co więcej - robią to nagminnie. Za każdą wymianą płyty głównej.
Cóż, moje doświadczenia z wymianą płyty głównej pochodzą z lat
2003-2004, a i wcale nie jestem pewien, że była to Nokia, może jakiś
Alcatel... wycofuję więc tę hipotezę.
Marek
-
23. Data: 2011-01-22 00:18:00
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>
Użytkownik "Sahim" <n...@g...com> napisał w wiadomości
news:ihbvq8$b9i$1@news.onet.pl...
>> Nokie z symbianem tak mają. Reset raz na kilka tygodni musi wystąpić.
>> Dobrze, że moja "wstaje".
>
> Dobrze że moja E51 o tym nie wie od 1.5 roku..
Moja e51, którą wciąż mam nie wie o tym od samego początku. Od kwietnia 2008
r. nie zresetowała się ani razu...
-
24. Data: 2011-01-22 09:50:15
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Sat, 22 Jan 2011 00:05:26 +0100, MarekM napisał(a):
> Raczej na serwis Nokii, bo to oni wgrali brandowany. Podejrzewam więc,
> że po prostu za pierwszym aż do trzeciego razu serwis nie sprawdził
> Product Code, za czwartym komuś się chciało i wgrał "odpowiednie"
> oprogramowanie dla tego egzemplarza.
>
> Jest jeszcze jedna możliwość: pomyłka serwisu. Z mojego doświadczenia
> wynika, że nowa płyta główna = nowy IMEI. Może wsadzili tam zamiast
> nowej jakąś używaną z telefonu z Polkomtela, sprawdzili w bazie
> powiązanie IMEI-product code i zaprogramowali zgodnie z nim?
(ciach...)
Moim zdaniem - tak dokładnie się stało. Biorą stare części, skanibalizowane
z innych naprawianych aparatów i składając z takich puzli jeden niby
"sprawny".
(ciach...)
--
[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Kobieta, to jedyna zdobycz, która czatuje na swojego łowcę... ]
[ (Jörg Knör) ]
-
25. Data: 2011-01-22 09:50:15
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Fri, 21 Jan 2011 23:08:02 +0000, Waldek Godel napisał(a):
>> Raczej na serwis Nokii, bo to oni wgrali brandowany. Podejrzewam więc,
>> że po prostu za pierwszym aż do trzeciego razu serwis nie sprawdził
>> Product Code, za czwartym komuś się chciało i wgrał "odpowiednie"
>> oprogramowanie dla tego egzemplarza.
>
> Po raz kolejny - sprawdź product code z naklejki
Czyli który fragment numeru seryjnego z pierwszej płyty głównej tu wrzucić?
(ciach...)
--
[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Everything is relevant. Until it's not. ]
[ (Gil Grissom, "CSI 4x21 Turning the Screws") ]
-
26. Data: 2011-01-22 10:56:14
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 22 Jan 2011 10:50:15 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):
> Czyli który fragment numeru seryjnego z pierwszej płyty głównej tu wrzucić?
>
> (ciach...)
nie z płyty, ale z naklejki pod baterią, siedmiocyfrowy numer, czasem
oznaczony jako CODE tak jak tutaj:
http://img294.imageshack.us/i/nokia1rh9.jpg/
a czasami nie, tak jak tutaj:
http://i295.photobucket.com/albums/mm135/lle1962/Ins
ideSticker.jpg
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski
-
27. Data: 2011-01-22 11:18:11
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 21 Jan 2011 06:30:27 +0100, Przemysław Ryk wrote:
>zgłosiłem problem i tego samego dnia oddałem aparat do naprawy. Dzień
>później dostaję informację, że słuchawka jest gotowa do odbioru. 22 lipca
>dowiedziałem się, że problem rozwiązano dokonując aktualizacji
>oprogramowania. Zastanawia mnie to do dnia dzisiejszego: jak można ponowne
>wgranie tej samej wersji oprogramowania nazwać jego aktualizacją?
Skoro pomogla, to widac program miales inny niz aktualny, wiec jak
najbardziej mozna :-)
> Niniejszym informujemy, że nie ma podstaw do odstąpienia od umowy. Telefon
> sprawny.
>Zatrzęsło mną. Ponownie zacząłem używać tego "sprawnego" telefonu czekając
>tylko, kiedy się wyłączy na amen.
No bo powinienes podkreslic ze towar powininen byc zasadniczo zdatny
do uzytku, a nie spedzac w serwisie polowe czasu :-)
A tak swoja droga - trzecia plyta glowna ... czy oni je z innych
podejrzanych telefonow wyciagaja, czy jednak cos jest w twoich danych,
ze wystarczy reset i telefon zaczyna dzialac poprawnie ..
J.
-
28. Data: 2011-01-22 11:24:00
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 21 Jan 2011 11:18:57 +0100, Przemysław Ryk wrote:
>Nokia zasłania się tym, że w przypadku kolejnej nieudanej naprawy, to ja mam
>swoje roszczenia kierować do sprzedawcy. Nokia poza tym nie jest w stanie
>określić, co musi się wydarzyć, by telefon kwalifikował się do wymiany.
>Sprzedawca zasłania się tym, że on żadnego serwisu nie prowadzi (a do
>autoryzowanego telefonu nie wysłał). Więc kto tu do ciężkiej i
>niepohamowanej za cokolwiek odpowiada?
No wiesz, dla nich najlepiej zeby nikt, zreszta o czym tu mowa, glupie
200$, nie ich wina ze masz za mala pensje :-)
A tak swoja droga to sie moze nawet ciesz ze Nokia nie wymienila,
bo potem kolejna kolomyja - jesli nowa komorka tez sie okaze bublem,
to nagle sie okaze ze zostales bez praw - sklep stwierdzi ze "mysmy
panu _tego_ telefonu nie sprzedali", a Nokia pewnie bedzie daleka od
checi zwrocenia 875zl.
Tak mi po prostu wychodzi ze nie ma co omijac i _zawsze_ z klopotami
udawac sie do sprzedawcy. W razie gdy klopoty nie mina, to bedziesz
mial lepsza pozycje.
J.
-
29. Data: 2011-01-22 11:26:50
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 22 Jan 2011 10:50:15 +0100, Przemysław Ryk wrote:
>Dnia Sat, 22 Jan 2011 00:05:26 +0100, MarekM napisał(a):
>> Jest jeszcze jedna możliwość: pomyłka serwisu. Z mojego doświadczenia
>> wynika, że nowa płyta główna = nowy IMEI. Może wsadzili tam zamiast
>> nowej jakąś używaną z telefonu z Polkomtela, sprawdzili w bazie
>> powiązanie IMEI-product code i zaprogramowali zgodnie z nim?
>(ciach...)
>Moim zdaniem - tak dokładnie się stało. Biorą stare części, skanibalizowane
>z innych naprawianych aparatów i składając z takich puzli jeden niby
>"sprawny".
Tylko ze tam chyba nie ma az tak duzo czesci ktore mozna
skanibalizowac. Plyta glowna, wyswietlacz i glosnik ?
J.
-
30. Data: 2011-01-22 11:37:42
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>
W dniu 2011-01-21 19:40, Przemysław Ryk pisze:
> Trzy naprawy (wymiana płyty głównej 2010.07.16-2010.06.22; naprawa
> interfejsu użytkownika 2010.07.28-2010.07.30 oraz kolejna wymiana płyty
> głównej 2010.08.20-2010.08.25), które mam wpisane w karcie gwarancyjej
> ostemplowane są przez Sacel Polska.
>
> "Aktualizacja oprogramowania" przeprowadzona w dniach 2010.07.21-2010.07.22
> stemplowana jest przez Autoryzowany Punkt Sprzedaży i Serwisu Nokia Care,
> 4CV, ul. Broniewskiego 28, Warszawa.
>
Ja też negatywnie wspominam ten serwis i punkt serwisowy. Oddawałem tam
trzykrotnie do naprawy swoją Nokię E51 i za każdym razem wracała w
gorszym stanie niż była oddawana. W końcu się poddałem i kupiłem nowy
telefon a w sprawie starego zamierzam troszkę powalczyć ze sprzedawcą.
Ponadto ostrzegam też przed punktem serwisowym Samsunga, który też
znajduje się na ul. Broniewskiego 28 w Warszawie.
Zarówno mi jak i koledze, co się później okazało, ten punkt serwisowy
anulował gwarancję z powodu "śladów zawilgocenia". Dodam jeszcze, że
oddałem telefon z powodu występowania przypadkowych restartów a
otrzymałem telefon kompletnie niedziałający. Próbowałem coś wywalczyć w
związku z tym, ale nie udało mi się. Więc kupiłem sobie powyższą Nokię
E51, która wytrzymała prawie dwa lata.
Ogólnie, to z mojego doświadczenia wynika, że jak telefon się zepsuje to
lepiej go wyrzucić na śmietnik niż oddawać do naprawy. W ten sposób
można zaoszczędzić sobie nerwów, rozczarowania, czasu i pieniędzy.
Pozdrawiam
Czesławek