eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmkomoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 11. Data: 2011-01-21 11:36:51
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 21-01-2011 11:01, Waldek Godel rzecze:

    > Czemu od razu Urząd? Wystarczyło zacząć od miejskiego... nie pamiętam jak
    > dokładnie się to stanowisko nazywa, w każdym razie również ... konsumentów.

    Rzecznik konsumenta.
    http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php

    --
    Dominik (& kąpany)
    "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP


  • 12. Data: 2011-01-21 12:28:58
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 10:30:37 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Bo na odpowiedź z Urzędu inną niż "pismo wpłynęło, czeka na rozpatrzenie"
    > możesz poczekać kolejne kilka miesięcy, a miejski ... konsumenta podpowie
    > ci od ręki co jeszcze można zrobić.

    Do miejskiego rzecznika praw konsumenta też już wysłałem.

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Nie ma układów między lwami, a ludźmi, ]
    [ wilki i jagnięta nie żyją w zgodzie. (Homer) ]


  • 13. Data: 2011-01-21 12:28:58
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 11:13:12 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Wybierając przy tym sposób usunięcia niezgodności, czyli zapewne
    > nieodpłatnie naprawiając...

    Dokładnie tak mi to sklep przedstawił - telefon wysłany do nich i tak
    trafiłby do serwisu Nokii.

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Kobiety sądzą, że dwa razy dwa jest pięć, jeżeli wystarczająco długo ]
    [ będą płakać i dąsać się. (George Eliot) ]


  • 14. Data: 2011-01-21 12:59:36
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: "Sahim" <n...@g...com>

    > Nokie z symbianem tak mają. Reset raz na kilka tygodni musi wystąpić.
    > Dobrze, że moja "wstaje".

    Dobrze że moja E51 o tym nie wie od 1.5 roku..

    S.



  • 15. Data: 2011-01-21 17:07:12
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2011-01-21 11:00, Tomek pisze:
    >
    > O ile się nie mylę, wybrałeś gwarancję producenta jako jedną z opcji
    > reklamacji. Powinienneś wiedzieć, iż taką opcję możesz wybrać tylko raz
    > i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodność towaru z umową, bo
    > taki masz kaprys.

    Jakaś podstawa prawna? Jest dokładnie odwrotnie.

    Niezgodność towaru z umową możesz stwierdzić i reklamować w dowolnym
    momencie (oczywiście przez 2 lata), nawet po skorzystaniu z gwarancji.
    Gwarancja jest cechą produktu - dodatkowym zobowiązaniem producenta
    (bądź innego podmiotu), z którego masz prawo, ale nie obowiązek
    skorzystać. Niezgodność towaru z umową jest ustanowiona prawnie.

    Niezgodne z prawem jest właśnie stwierdzenie przez komoorki.pl, że
    "skoro towar na gwarancji, to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za
    zgodność z umową i jest tylko pośrednikiem". Nawiasem mówiąc, dobrze
    wiedzieć, żeby ich unikać.

    A teraz kilka rad dla "wątkotwórcy":
    - jak najbardziej możesz skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy o
    sprzedaży konsumenckiej
    - Twoim prawem jest nawet wybór: wymiana lub bezpłatna naprawa, chociaż
    ogranicza ten wybór punkt poniższy
    - sklep może odmówić wymiany i naprawy tylko wtedy, gdyby wiązało się to
    z niemożliwością dokonania tego, a w zakresie naprawy: nie zrobiłby tego
    w odpowiednim czasie, lub naraziłoby to Ciebie na niedogodności - we
    wszystkich tych sytuacjach masz prawo (do obniżenia ceny lub odstąpienia
    od umowy
    - BARDZO WAŻNE: sklep ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni -
    inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje żądania. Jeżeli więc
    wysłałeś telefon 16.11.2010, a odpowiedź otrzymałeś 29.12.2010, to
    znaczy, że treść odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje żądania!!!
    - BARDZO WAŻNE: pisałeś, że chcesz kupić telefon "niebrandowany" z
    wolnej sprzedaży, a okazuje się, że sklep sprzedał Ci egzemplarz
    przygotowany dla Polkomtela z przegranym oprogramowaniem. Dowiedziałeś
    się o tym fakcie 25 sierpnia. Jest to kolejny element niezgodności
    towaru z umową, który nie może być "naprawiony", bo telefon już zawsze
    pozostanie w bazach producenta jako ten z brandinginem Polkomtel, który
    to fakt dla Ciebie może być istotny (najczęściej dłuższe oczekiwanie na
    nowe oprogramowanie, niepotrzebne dodatki operatora) - z tego powodu są
    jedynie dwa wyjścia: wymiana na nowy albo odstąpienie od umowy

    Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "pośrednikiem" - odpowiada za towar na
    podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowiązania, jakim
    jest gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedają i owszem, sami
    mogą naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w
    takiej sytuacji występują z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich
    punktu widzenia są takim pośrednikiem, ale konsumenta to nie powinno
    interesować.

    Marek


  • 16. Data: 2011-01-21 17:43:31
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Dnia Fri, 21 Jan 2011 10:30:37 +0000, Waldek Godel napisał(a):
    >
    >> Bo na odpowiedź z Urzędu inną niż "pismo wpłynęło, czeka na
    >> rozpatrzenie" możesz poczekać kolejne kilka miesięcy, a
    >> miejski ... konsumenta podpowie ci od ręki co jeszcze można
    >> zrobić.
    >
    > Do miejskiego rzecznika praw konsumenta też już wysłałem.

    Przydałoby się byś podał namiary na "serwis" Nokia
    który tak "fachowo" Ciebie obsługuje. Jeśli dobrze
    zgaduje miasto, to "tamże" mogą być dwa(?) serwisy
    jeden który uważam za tragiczny, a drugi najmniej
    dobry. Nawet jeśli się mylę, to też warto ostrzec
    innych..

    --
    Tylko dwie rzeczy sa nieskonczone: Wszechswiat i ludzka
    glupota, choc nie jestem pewien co do tej pierwszej.
    Albert Einstein (1879-1955)


  • 18. Data: 2011-01-21 18:40:17
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 18:07:12 +0100, MarekM napisał(a):

    (ciach...)
    > - BARDZO WAŻNE: pisałeś, że chcesz kupić telefon "niebrandowany" z
    > wolnej sprzedaży, a okazuje się, że sklep sprzedał Ci egzemplarz
    > przygotowany dla Polkomtela z przegranym oprogramowaniem. Dowiedziałeś
    > się o tym fakcie 25 sierpnia.

    Nie - pomyliłeś. Sklep sprzedał mi telefon niebrandowany. Oprogramowanie
    Plusa pojawiło się _po wymianie płyty głównej przez serwis Nokia Care_.

    (ciach...)
    > Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "pośrednikiem" - odpowiada za towar na
    > podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowiązania, jakim
    > jest gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedają i owszem, sami
    > mogą naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w
    > takiej sytuacji występują z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich
    > punktu widzenia są takim pośrednikiem, ale konsumenta to nie powinno
    > interesować.

    Tylko widzisz - sklep robi hardware'owy reset, wgrywa na czysto
    oprogramowanie i odsyła sobie radośnie telefon z komentarzem "urządzenie
    jest sprawne". I kurwicy - za przeproszeniem - idzie już z cwaniaczkami
    dostać.

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Masz ochotę kupić telefon w sklepie komoorki.pl? Usiądź i poczekaj, aż ]
    [ Ci przejdzie. Więcej na http://maverick.jogger.pl/2011/01/21/bez-tytulu/ ]


  • 17. Data: 2011-01-21 18:40:17
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 18:43:31 +0100, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
    napisał(a):

    > Przydałoby się byś podał namiary na "serwis" Nokia
    > który tak "fachowo" Ciebie obsługuje. Jeśli dobrze
    > zgaduje miasto, to "tamże" mogą być dwa(?) serwisy
    > jeden który uważam za tragiczny, a drugi najmniej
    > dobry. Nawet jeśli się mylę, to też warto ostrzec
    > innych..

    Trzy naprawy (wymiana płyty głównej 2010.07.16-2010.06.22; naprawa
    interfejsu użytkownika 2010.07.28-2010.07.30 oraz kolejna wymiana płyty
    głównej 2010.08.20-2010.08.25), które mam wpisane w karcie gwarancyjej
    ostemplowane są przez Sacel Polska.

    "Aktualizacja oprogramowania" przeprowadzona w dniach 2010.07.21-2010.07.22
    stemplowana jest przez Autoryzowany Punkt Sprzedaży i Serwisu Nokia Care,
    4CV, ul. Broniewskiego 28, Warszawa.

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam siebie. (Seneka) ]


  • 19. Data: 2011-01-21 19:09:46
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 19:40:17 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Nie - pomyliłeś. Sklep sprzedał mi telefon niebrandowany. Oprogramowanie
    > Plusa pojawiło się _po wymianie płyty głównej przez serwis Nokia Care_.

    Niekoniecznie. Zupełnie niekoniecznie.
    Na naklejce pod baterią masz m.in. Product Code.
    Sprawdź go albo podaj tutaj. Może się okazać, że telefon faktycznie był
    oryginalnie brandowany, a ktoś dokonał wgrania niebrandowanego firmware.
    Jeżeli tak się stało, jest to przy okazji naruszeniem warunków gwarancji i
    częstym powodem jej unieważnienia.

    Jeżeli natomiast Product Code jest faktycznie od niebrandowanego telefonu,
    to brandowany firmware nie miał prawa wylądować w tym telefonie - co daje
    ci dodatkowego haka na sklep.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam
    sie Jan Strybyszewski"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski


  • 20. Data: 2011-01-21 23:05:26
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 21.01.2011 20:09, Waldek Godel pisze:

    >> Nie - pomyliłeś. Sklep sprzedał mi telefon niebrandowany. Oprogramowanie
    >> Plusa pojawiło się _po wymianie płyty głównej przez serwis Nokia Care_.
    > Niekoniecznie. Zupełnie niekoniecznie.
    > Na naklejce pod baterią masz m.in. Product Code.
    > Sprawdź go albo podaj tutaj. Może się okazać, że telefon faktycznie był
    > oryginalnie brandowany, a ktoś dokonał wgrania niebrandowanego firmware.
    > Jeżeli tak się stało, jest to przy okazji naruszeniem warunków gwarancji i
    > częstym powodem jej unieważnienia.
    >
    > Jeżeli natomiast Product Code jest faktycznie od niebrandowanego telefonu,
    > to brandowany firmware nie miał prawa wylądować w tym telefonie - co daje
    > ci dodatkowego haka na sklep.

    Raczej na serwis Nokii, bo to oni wgrali brandowany. Podejrzewam więc,
    że po prostu za pierwszym aż do trzeciego razu serwis nie sprawdził
    Product Code, za czwartym komuś się chciało i wgrał "odpowiednie"
    oprogramowanie dla tego egzemplarza.

    Jest jeszcze jedna możliwość: pomyłka serwisu. Z mojego doświadczenia
    wynika, że nowa płyta główna = nowy IMEI. Może wsadzili tam zamiast
    nowej jakąś używaną z telefonu z Polkomtela, sprawdzili w bazie
    powiązanie IMEI-product code i zaprogramowali zgodnie z nim? To tylko
    hipoteza, bo nie wiem, w jaki sposób pracuje serwis i czy rzeczywiście
    nadal jest tak, że nie da się zaprogramować na "nowej" płycie "starego"
    numeru IMEI.

    Marek

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: