-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.erje.net!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: kolizja prostokątów
Date: Thu, 22 Dec 2011 10:51:34 +0000 (UTC)
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 77
Message-ID: <s...@j...net>
References: <jcs40l$bt7$1@kushnir.sileman> <jcs55a$o1h$2@inews.gazeta.pl>
<jcti3f$p89$1@kushnir.sileman> <s...@j...net>
<jcupv2$563$1@kushnir.sileman> <s...@j...net>
<jcuvd1$2eo$1@kushnir.sileman>
NNTP-Posting-Host: 32kR2H3mw0v3HL1sSnS9/A.user.speranza.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: slrn/pre0.9.9-111 (Linux)
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:194478
[ ukryj nagłówki ]On 2011-12-22, Kicer <...@...c> wrote:
> Stachu 'Dozzie' K. wrote:
>
>> On 2011-12-22, Kicer <...@...c> wrote:
>>> niechę będzie że mam:
>>>
>>> +---+
>>> | |
>>> | |
>>> | |
>>> | |
>>> | |
>>> +---+
>>>
>>> +-----------------+
>>> | |
>>> +-----------------+
>>
>>>> 3. Upewniasz się, że xA1 < xB1.
>>>> Chodzi o to, żeby wiedzieć, który prostokąt jest lewy, a który prawy.
>>>
>>> ten na dole jest prawy
>>>
>>>> 4. Jeśli to prawy prostokąt jest przesuwany, liczysz wektor przesunięcia
>>>> równoległego do osi x między xA2 i xB1. Jeśli lewy prostokąt jest
>>>> przesuwany, wektor ma przeciwny zwrot.
>>>
>>> no to wyszedł wektor o długości 0, bo odlegość na osi odciętych (x)
>>> między prawym bokiem górnego a lewym bokiem dolnego == 0.
>>
>> Słusznie. I tyle, jak rozumiem, powinien wyjść.
>
> nie ;) przesuwając dolny po prostej przechodzącej przez środki prostokątów,
> powinien się on przesunąć lekko w lewo.
>
>>
>>>> 5. Obliczasz wektor przesunięcia wzdłuż osi y. Może być za pomocą
>>>> proporcji. Możesz nawet sprawdzić, czy udało się tak przesunąć
>>>> prostokąt, żeby dowolny bok poziomy jednego prostokąta znajdował się
>>>> między bokami drugiego prostokąta (wystarczą dwie proste
>>>> alternatywy).
>>>
>>> tu przyznam, że nie do konca rozumiem. Z proporcji miedzy czym a czym?
>>
>> Elementarna planimetria. Przesuwasz wzdłuż prostej przechodzącej przez
>> środki, czyli o dwa wektory (równoległe do osi) składające się na wektor
>> łączący środki prostokątów albo coś proporcjonalnego. Jeśli masz
>> wyliczony wektor przesunięcia wzdłuż jednej osi, drugi się wylicza
>> prosto.
>
> no dobra, pierwszy wyszedł mi 0 to drugi wyjdzie ile? 0?:>
Założyłem (niesłusznie), że to boki pionowe mają się zetknąć. A policz
teraz wariant dla boków poziomych i wyjaśnij, czemu uważasz że *to* nie
zadziała?
>>> Poświęciłem naprawdę sporo czasu na rozwiązanie tego problemu i uwierz
>>> mi, wszelkie algorytmy wymyślane "od ręki" mają jakieś błędy dla
>>> wymyślnych przypadków.
>>
>> Jeśli wystarczy ci, że dowolne boki się zetkną, to możesz policzyć dwa
>> warianty i sprawdzić, przy którym prostokąty się rzeczywiście zetkną.
>> Algorytm ten sam. Chyba że wynajdziesz inny problem.
>>
>
> tego narazie nie skomentuję, bo ciągle są braki w punktach powyżej ;)
Skomentuj, skomentuj. Bo algorytm wymaga _trywialnej_ poprawki w postaci
właśnie tego: liczysz wektor dla wariantu, gdy prostokąty mają się
zetknąć bokami pionowymi i dla wariantu z bokami poziomymi. Sprawdzasz,
w którym wariancie prostokąty rzeczywiście się zetkną i ten wybierasz.
Co to mówiłeś o swoim mnóstwie czasu spędzonym nad algorytmem?
--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot
Następne wpisy z tego wątku
- 22.12.11 11:07 bartekltg
- 22.12.11 11:13 Kicer
- 22.12.11 11:15 Kicer
- 26.12.11 16:03 Tomek Banach
- 30.12.11 08:44 Kicer
- 30.12.11 18:26 Tomek Banach
- 30.12.11 19:12 bartekltg
Najnowsze wątki z tej grupy
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=