  • 181. Data: 2016-11-06 22:34:56
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2016 o 21:53, Axel pisze:

    > To lepiej się zastanów nad swoim PJ, bo na przykład jak zawracasz na
    > głównej, to masz pierwszeństwo przed tymi z podporządkowanej....

    Jest nawet fajny niuans - widzisz takiego jak stoi ustawiony na środku
    do skrętu w lewo i a ty z naprzeciwka w prawo kto ma pierwszeństwo?

    No to zależy - jak skręca to ty, jak zawraca to on. Jak stoi tam zanim
    ty przyjechaleś... to cholera wie;)

    Shrek

  • 182. Data: 2016-11-06 22:40:56
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    > w końcu zdecyduj kto komu musi ustąpić.
    >
    > Shrek

    Rozróżniaj sytuacje :
    1. pojazd jedzie już po pasie rozruchowym,
    czyli jest już na pasie rozruchowym,
    2. pojazd wjeżdża na pas rozruchowy,
    czyli jeszcze nie jest na pasie rozruchowym.

  • 183. Data: 2016-11-06 22:41:11
    Temat: stań, żeby cię oświeciła. Re: Pierwszeństwo
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    > A jak zamiast A-7 jest latarania,
    >
    > Shrek

    To stań, żeby cię oświeciła.

  • 184. Data: 2016-11-06 23:35:11
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    > Sądziesz, że A-7 dali, żeby nadać pierwszeństwo komuś, kto wpadł w
    > poślizg/zemdlał/urwalo mu się koło
    >
    > Shrek

    Sądzę, że A-7 dali po to, aby droga po lewej byla z pierwszenstwem.
    Gdyby nie było A-7 to pierwszenstwo miałaby droga
    po prawej stronie, a to nie odpowiadało organizatorowi ruchu.

  • 185. Data: 2016-11-07 00:03:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-11-2016 o 20:36, Dalok pisze:

    > Ma pierwszenstwo przed wjezdżającym, gdy jest A-7, ale gdy wjezdżający
    > już wjechał na pas rozbiegowy to znaczy, że jest na głównej
    > i wtedy jednego i drugiego obowiązują przepisy o zmianie pasa.

    No to się zgadzamy, ale z Twoich postów wynikało co innego, może stąd i
    Shrek Cię nie rozumiał.

  • 186. Data: 2016-11-07 00:22:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-06 o 18:52, Cavallino pisze:

    > No właśnie niekoniecznie - linie oddzielające pas rozbiegowy od
    > pozostałych mogą być różne.

    No nie bardzo mogą być różne, powinna to być "linia pojedyncza
    przerywana - wydzielająca", znak P-1c.

    > I to od nich zależy, czy dany pas rozbiegowy jest częścią jezdni, czy nie.
    > Czyli czy wjeżdżając z niego tylko zmieniasz pas, czy jednak coś więcej.

    W rozporządzeniu o autostradach jest mowa o jezdni autostrady ale też o
    pasie włączania, bo tak dokładnie nazywa się pas rozbiegowy.
    Ekspert ze mnie żaden, ale przychylam się do zdania, że skoro jest to
    rozdzielone w rozporządzeniu, to pas rozbiegowy/włączania nie jest
    częścią autostrady.

  • 187. Data: 2016-11-07 00:24:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-06 o 18:56, Shrek pisze:

    > Zmieniając pas masz ustąpić pierwszeństwa znajdującym się na tym pasie
    > (w zasadzie neizależnie od tego jakiego rodzaju linia te pasy oddziela).

    A czy ja twierdzę gdzieś, że zmieniając pas nie trzeba ustępować tym
    którzy już są na tym pasie?

  • 188. Data: 2016-11-07 00:39:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-06 o 18:53, Shrek pisze:

    > Bez tego znaku również nie masz (zresztą jaką do ... drogę poprzeczną,
    > jak przecież równoległa;). Zmieniasz pas - masz ustąpić już na nim się
    > znajdującym. Próbuj dalej. Ile razy można to samo tłumaczyć?

    Tylko co Ty dokładnie tłumaczysz?
    Że zmieniając pas należy ustąpić tym, którzy są na już na pasie?
    Doskonale o tym wiem i nie kwestionuje tego.

    > To wtedy jak trafisz na debila to wpierdoli się on na "lewy pas" (pod
    > śniegiem), bo ma tych z autostrady po lewej stronie, więc ma
    > pierwszeństwo. Ale dopóki ktoś znaku nie podpierdoli... to właśnie po to
    > on tam stoi. Masz wytłumaczone jak krowie na rowie - czego nie rozumiesz?

    Nie, ten znak tam stoi, bo pas rozbiegowy/włączania nie jest częścią
    autostrady. Między zasadniczą jezdnią autostrady a pasem włączania
    powinna być "linia pojedyncza przerywana - wydzielająca"
    Cytuje z rozporządzenia:
    "Znak P-1c "linia pojedyncza przerywana - wydzielająca" (rys. 2.2.1.3)
    stosuje się do oddzielenia od pasa ruchu następujących pasów:
    - włączania
    - wyłączania
    - przeplatania"
    Z kolei rozporządzenie o autostradach wyróżnia i rozdziela jezdnie
    autostrady oraz pasy włączania i wyłączania.

  • 189. Data: 2016-11-07 00:45:14
    Temat: Re: kolejny pas autostrady. Re: Pierwszeństwo
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-06 o 21:00, Dalok pisze:
    > Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > Mylisz się.
    > Pas rozbiegowy jest kolejnym pasem autostrady.
    > W momencie kiedy nawierzchnia drogi dochodzacej
    > połączy się z nawierzchnią autostrady
    > to pasy drogi dochodzącej stają się pasami autostrady.

    No dobra, bo trochę to uprościłem.
    Nie pas rozbiegowy a pas włączania, nie pas autostrady a jezdnia autostrady.
    Ale w/g rozporządzenia w sprawie przepisów techniczno-budowlanych
    dotyczących autostrad płatnych, jezdnia autostrady i pasy włączania to
    oddzielne byty.

  • 190. Data: 2016-11-07 10:04:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 05 Nov 2016 18:42:11 +0100, r...@k...pl

    > Cały logiczny wywód opiera się na błędnym założeniu, że do oddzielenia jezdni
    > stosuje się tylko i wyłącznie P-7.

    Nie było takiego założenia. Napisałem, że P-7 jest bliżej Twojej teorii niż
    P-1, który jest zdecydowanie daleko od tego co przywołujesz -- bo spełnia
    zadania takie jak opisałem i zdecydowanie nie definiuje w żaden sposób
    pierwszeństwa ruchu.

    > Niestety nie. Poniżej do poczytania. Szczególną uwagę polecam zwrócić na "w
    > zależności od potrzeb" i na wyraźne oddzielenie pasów włączania/wyłączania od
    > jezdni.

    To zwrot dosyć pospolity w PORD i jakby oczywisty. W zacytowanych wyrywkach
    jest mowa o oddzieleniu pasów włączania/wyłączania (a także spełniających
    inne funkcje, w zależności od potrzeb -- o czym nie można zapominać) od
    jezdni _głównej_. Ale te "wydzielone" pasy nadal pozostają "pełnoprawną"
    jezdnią podlegającą prawom ogólnym dot. pasa ruchu. I jeśli w takiej
    sytuacji następuje zmiana pasa ruchu, to pierwszeństwo ma wjeżdżający z
    prawej.

    W przeciwnym razie mogłoby dochodzić do absurdalnych sytuacji, że ktoś
    zjeżdża na lewy robiąc miejsce temu włączającemu się na jezdnię główną, a
    potem zjeżdża ponownie doprowadzając do kolizji -- bo przeciez ma niby
    pierwszeństwo jako poruszający się jezdnią główną. A przecież nie o to
    chodzi, by trzeba było wozić kryształową kulę w aucie i jeszcze dokupować
    sobie sześć par oczu na podobne sytuacje.

    --
    Pozdor
    Myjk