eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchuRe: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer04.
    fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <581b9d49$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <nvhrb7$p4l$1@news.mixmin.net>
    <1...@4...com>
    <nvhtvp$8b5$4@node1.news.atman.pl>
    <j...@4...com> <j...@m...org>
    <4...@4...com> <b...@m...org>
    <v...@4...com> <vl3ajs2l8hyu$.dlg@myjk.org>
    <p...@4...com>
    <1tzkxwalj9yn0$.dlg@myjk.org>
    <t...@4...com>
    Date: Mon, 7 Nov 2016 10:04:26 +0100
    Message-ID: <p...@m...org>
    Lines: 32
    NNTP-Posting-Host: 83.31.17.11
    X-Trace: 1478509399 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15209 83.31.17.11:60233
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2854
    X-Received-Body-CRC: 4117479897
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2592001
    [ ukryj nagłówki ]

    Sat, 05 Nov 2016 18:42:11 +0100, r...@k...pl

    > Cały logiczny wywód opiera się na błędnym założeniu, że do oddzielenia jezdni
    > stosuje się tylko i wyłącznie P-7.

    Nie było takiego założenia. Napisałem, że P-7 jest bliżej Twojej teorii niż
    P-1, który jest zdecydowanie daleko od tego co przywołujesz -- bo spełnia
    zadania takie jak opisałem i zdecydowanie nie definiuje w żaden sposób
    pierwszeństwa ruchu.

    > Niestety nie. Poniżej do poczytania. Szczególną uwagę polecam zwrócić na "w
    > zależności od potrzeb" i na wyraźne oddzielenie pasów włączania/wyłączania od
    > jezdni.

    To zwrot dosyć pospolity w PORD i jakby oczywisty. W zacytowanych wyrywkach
    jest mowa o oddzieleniu pasów włączania/wyłączania (a także spełniających
    inne funkcje, w zależności od potrzeb -- o czym nie można zapominać) od
    jezdni _głównej_. Ale te "wydzielone" pasy nadal pozostają "pełnoprawną"
    jezdnią podlegającą prawom ogólnym dot. pasa ruchu. I jeśli w takiej
    sytuacji następuje zmiana pasa ruchu, to pierwszeństwo ma wjeżdżający z
    prawej.

    W przeciwnym razie mogłoby dochodzić do absurdalnych sytuacji, że ktoś
    zjeżdża na lewy robiąc miejsce temu włączającemu się na jezdnię główną, a
    potem zjeżdża ponownie doprowadzając do kolizji -- bo przeciez ma niby
    pierwszeństwo jako poruszający się jezdnią główną. A przecież nie o to
    chodzi, by trzeba było wozić kryształową kulę w aucie i jeszcze dokupować
    sobie sześć par oczu na podobne sytuacje.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: