    From: Tomasz Worek <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: kolejny dowód...
    Date: Thu, 10 Dec 2009 04:08:20 -0800 (PST)

    On 10 Gru, 11:29, XX YY <f...@g...com> wrote:
    > to jest oczywistym ze nie kazde zdjecie jest rownie udane.
    > kazdy kto robi dobre zdjecia , robi takze  i slabe.
    > dobre zdjecie zdaza sie raz na ilesc tam zdjec slabych.

    Racja, ale dla mnie - jako widza tej galerii - nie ma to absolutnie
    żadnego znaczenia czy inne zdjęcia autora są dobre czy nie. Natomiast
    te przedstawione obejrzałem z niemałym zażenowaniem. Jeśli osoby,
    które je wykonały są wybitnymi fotografami to fakt, że firmują swoim
    nazwiskiem tak kiepskie prace świadczy jedynie na ich niekorzyść.
    Domyślam się, że firma Nikon sponsorująca w jakiś sposób cały ten cyrk
    zrobiła to aby umocnić swoją pozycję w Polsce - moim zdaniem
    zakończyło się to kompletną klapą.

    Z tego co pamiętam jakiś czas temu Sigma sponsorowała wyprawę w Andy
    (nie mogę niestety tego wygooglać teraz). To co z niej pamiętam, to
    bardzo fajne zdjęcia wykonane przez uczestników, które będą mi się w
    jakiś sposób kojarzyć ze szkłami Sigmy. Natomiast z "Polski przez
    pryzmat Nikona" najlepsze są te zdjęcia:

    http://www.swiatobrazu.pl/hashphoto-300x300_ok_pgadf
    zrwtutrktihjufan.jpg

    > Nie da sie robic wylacznie zdjec wspanialych , gdyz wowczas stalyby
    > sie norma , a wiec tym samym przestalby byc wspaniale. Istnieje nawet
    > statystyczne podejscie do tworczosci , ktore mowi ze na iles tam prac
    > tylko co ktoras ma szanse byc udana.
    > Te wspaniale portfolio , kilkanascie zdjec  znanych autorow sa wybrane
    > z tysiecy fotek.

    To prawda, ale widza interesuje poziom prac które ogląda, a nie reszty
    dorobku. Słuchając najnowszej płyty np. Stonesów* albo Pink Floyd* nie
    interesują mnie ich arcydzieła sprzed lat. Jeśli to czego słucham nie
    podoba mi się to nie jestem szczęśliwy. Na szczęście za w/w artykuł
    nie musimy płacić :)

    Tu proszę sobie wstawić dowolnego wykonawcę ;)

    > Czyli zeby gosc kiedys zrobil i dobre zdjecie musi poczynic i takie.
    > A wiec nieudane ujecia naleza do czesci tego wysilku , ktory wkladamy
    > w celu uzyskania dobrych.
    > Leza jakby po drodze i obejsc ich nie sposob.

    Racja, ale -na Boga! - niech ich nie pokazuje (przez szacunek dla
    widzów) albo niech nie firmuje swoim nazwiskiem (dla własnego dobra).

    Pozdrawiam, Tomasz