  • 561. Data: 2011-05-27 23:36:54
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 25 May 2011 08:13:52 +0200, Maciek napisał(a):

    > powinien wyjezdzac na droge nawet furmanka. Na drodze nalezy zachowywac sie
    > tak, jakbys byl tam jedynym znajacym przepisy. Masz zakladac, ze reszta
    > jedzie tak, jakby chcieli Cie zabic. To sie nazywa "zasada ograniczonego
    > zaufania".

    Bredzisz. Jest odwrotnie. Art 4 Pord mówi:
    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że
    inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego"

    A dalej dopiero jest ograniczenie:
    "chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania."

    --
    ___________ (R)

  • 562. Data: 2011-05-27 23:37:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 25 May 2011 11:47:21 +0200, Maciek napisał(a):

    > Przepisy nalezy bezwzglednie znac, ale nie wolno pozwolic, zeby zastapily
    > zdrowy rozsadek.
    > W razie potrzeby ten paragraf nie rzuci sie jak Rejtan na jezdnie i nie
    > zasloni Cie wlasnym cialem :) To tylko dupochron, dla kierowcy przydatny
    > przy orzekaniu, kto zawinil.

    Ale to mnie ochroni od zarzutu, że wymusiłem na kretynie wyprzedzającym na
    skrzyżowaniu.

    --
    ___________ (R)

  • 563. Data: 2011-05-27 23:38:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 24 May 2011 21:54:12 +0200, WOJO napisał(a):

    > Jeżeli nawet sygnalizujesz chęć skrętu w lewo, to najpierw masz obowiązek
    > upewnić się, że nie masz nikogo wyprzedzającego Cię.

    Tak. NAJPIERW. A kiedy się już upewnisz, to po kilku sekundach, jeśli cały
    czas sygnalizujesz zamiar skrętu - upewniać się juz nie musisz.

    --
    ___________ (R)

  • 564. Data: 2011-05-27 23:40:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 24 May 2011 22:51:24 +0200, WOJO napisał(a):

    > A Ty uważasz oczywiście, że ja powinienem tę zasadę stosować, ale już
    > wyprzedzany nie ?

    Wyprzedzany ja stosuje.

    > Wyprzedzany, chcący skręcić w lewo może wg niektórych tu piszących zamknąć
    > oczęta i wpierdolić się prosto pod koła pojazdu wyprzedzającego, a czasem
    > także wymijającego.
    > Oczywiście lusterka to zbędny bajer i służą do poprawiania urody.

    Oczywiście, że nie.
    Ale poprzedzający Cię kierujący może włączyć kierunkowskaz, upewnić się, że
    nikt go nei wyprzedza i zająć się obserwacją tego, co ma przed sobą
    olewając to, co za nim licząc na to, że żaden debil nie będzie łamał
    przepisów i wyprzedzał sygnalizującego zamiar skrętu.
    MA TAKIE PRAWO. Art. 4 PoRD.

    --
    ___________ (R)

  • 565. Data: 2011-05-27 23:44:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 24 May 2011 19:49:13 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > skoro doswiadczony nie zamykał to daliście ciała

    \Rozumiem, że według Ciebie motocyklista = debil i trzeba go pilnować, tak?

    --
    ___________ (R)

  • 566. Data: 2011-05-27 23:46:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 25 May 2011 12:44:04 +0200, The_EaGle napisał(a):

    > Nie miał prawa zakładać. W PoRD jest mowa o ograniczonym zaufaniu i
    > kierowca nie ma prawa ZAKŁADAĆ że inni kierowcy będą jechać zgodnie z
    > przepisami - może tylko tak przypuszczać.

    O, naprawdę?

    "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć,
    że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego"

    To wyjaśnij, dlaczego art. 4 PoRD mówi coś innego?

    --
    ___________ (R)

  • 567. Data: 2011-05-27 23:48:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 25 May 2011 16:16:24 +0200, The_EaGle napisał(a):

    > Czy rozumiesz co oznacza "ograniczone zaufanie" ?

    Tak. Oznacza ono, że w szczególnym przypadku zaufania nie mogę zastosować.
    Poza tym przypadkiem - mam prawo liczyć.

    --
    ___________ (R)

  • 568. Data: 2011-05-28 00:36:07
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    W dniu 2011-05-27 21:04, cbnet pisze:
    > Naucz się najpierw czytać ze zrozumieniem po polsku,
    > to może kiedyś pogadamy...
    > o tych twoich przepięciach pod pustą kopuła, tudzież
    > urojeniach.
    >
    > ;)

    Sam masz pustą kopułę skoro nie wiesz jak należy używać lusterek a
    potrafisz bezpodstawnie obrażać. Nie zbij kogoś w przyszłości.

  • 569. Data: 2011-05-28 01:22:53
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Debilu totalny, zabierz proszę swoje z dupy wyciagnięte
    bezmózgie insynuacje i łaskawie spierdalaj.
    Rozumiesz po polsku?

    To wykonaj.
    Won.

    --
    CB

  • 570. Data: 2011-05-28 01:35:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 27 May 2011 19:48:23 +0200, Cavallino napisał(a):

    > uczestnika ruchu drogowego w sytuacjach wskazanych w ustawie, jest
    > nieustająca obserwacja sytuacji na drodze, umożliwiająca percepcję
    > wszystkich zmian i odpowiednie dostosowanie się do nich. Odbiega od takiego

    Mhm. To teraz wyjaśnij mi, prostemu człowiekowi - jak można patrzeć
    jednoczesnie w kilka miejsc?

    --