  • 321. Data: 2011-05-25 15:49:27
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:op0qt6pi3p4t504a4h2i3i57961fpq5lj7@4ax.com...

    > w tym czasie "baba" już dawno zakończyłaby manewr,

    Gdyby spojrzała w lusterko.
    Nie zrobiła tego, więc znalazła się na lewym pasie w sposób zupełnie
    przypadkowy czasowo, toteż NIE MA żadnego związku czasowego między długością
    manewru motocyklisty, a jej skrętem.

  • 322. Data: 2011-05-25 15:50:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To Ty nie żartuj - jeśli nie masz wystarczającej widoczności i
    > rozeznania sytuacji, to w ogóle nie masz prawa przystąpić do manewru
    > wyprzedzania! Art. 24 ust. 1 pkt. 1!

    Po co wypisujesz dyrdymały o sprawach oczywistych i bezdyskuyjnych?
    Skup się na tym co jest wątpliwe, czyli działaniach skręcającej.

  • 323. Data: 2011-05-25 15:51:18
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > Hello The_EaGle,
    >
    > Wednesday, May 25, 2011, 1:52:57 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Definicja pasa ruchu z PoRD - pas nie musi byc wyznaczony znakami.

    Chodzi o pas jezdni przeznaczony do ruchu pojazdów na drodze
    dwukierunkowej a nie wirtualny pas do skrętu w lewo... Nad
    interpretujesz na swoją stronę.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 324. Data: 2011-05-25 15:55:59
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    The_EaGle wrote:

> [...]
    > Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.), obowiązek upewnienia się,
    > przez spojrzenie w lusterko wsteczne lub boczne, czy znajdujący się za
    > nim pojazd nie uniemożliwia bezpiecznego wykonania tego manewru.
    > LEX nr 189598
    > 189598
    > Dz.U.05.108.908: art. 22
    > Dz.U.97.88.553: art. 177
    > Dz.U.71.12.114: art. 86
    > Przewodniczący: Sędzia SN Wiesław Kozielewicz (spr.).
    > Sędziowie SN: Jerzy Grubba, Waldemar Płóciennik.
    > Prokurator Prokuratury Krajowej: Józefa P.

    To jeszcze przeczytaj jakiej sytuacji ten wyrok dotyczy.

    Cytuję
    "...Oskarżony jechał od strony T. prostym odcinkiem drogi, a dojeżdżając do
    wjazdu na stację benzynową, aby zatankować benzynę, zwolnił prędkość do ok. 4
    km/h, gdyż zamierzał skręcić w lewo."

    Od kiedy to wjazd na stację jest skrzyżowaniem?

    > Tak wiec tyle w tym temacie. Nie masz racji i koniec.

    W rzeczy samej. Nie masz racji i koniec.

    pzdr
    \SK

  • 325. Data: 2011-05-25 15:57:06
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-25 15:49, The_EaGle pisze:
    k wiec tyle w tym temacie. Nie masz racji i koniec.

    > Tzn co się zmieniło w PoRD dot. zmiany kierunku jazdy czy wyprzedzania
    > od 2006 roku?

    Nikt nie napisał, że to było od 2006 roku. Zmiany z tego co pamiętam
    były jeszcze dawniej, na początku 2000 roku jakoś. Nie pamiętam kiedy
    dokładnie. Może 2001, może 2002. Poszukaj sobie.

    > Wykładni to może być 10 ale na podstawie tego wyroku SN
    > można się posiłkować w sądzie. Natomiast wykładnia nie jest
    > obowiązującym prawem.

    Nie bądź uparty, bo nie znasz przepisów. A wiedzę swoją, a raczej jej
    brak, opierasz na tym co znajdziesz w internecie.

    Jak taki dobry jesteś w internecie i traktujesz to jako niepodważalne
    źródło i lubisz szukać, to znajdź stary kodeks i przeczytaj, a potem
    nowy kodeks i jego zmiany wraz z interpretacją, dlaczego wykreślono
    obowiązek upewniania się czy jest się wyprzedzanym, już Ci nawet
    podpowiedziałem, że to był punkt 4.

    Pozdrawiam

  • 326. Data: 2011-05-25 16:00:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 May 2011 14:07:41 +0200, w <iriref$oe0$1@news.onet.pl>, The_EaGle
    <e...@j...com> napisał(-a):

    > BINGO!

    A ktoś mógł mieć jakieś wątpliwości?

    Lepiej rozwiąż rebus pt. "dlaczego motocyklista był winny"...

  • 327. Data: 2011-05-25 16:02:32
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-25 15:46, The_EaGle pisze:

    > Widzę że nawet czarne dla Ciebie jest białe.

    Białe jest białe, czarne jest czarne. Chcesz o tym popisać? To nie tu.

    > W stary PoRD była
    > jednoznaczność dot. tego że skręcający w lewo ma obowiązek cyt: " art 19
    > ust 1 kierujący pojazem mógł zmienić kierunek jazdy pod warunkiem że nie
    > spowoduje to zajechania drogi innym kierującym" W Nowym PoRD tego nie
    > ma. SN jednak w 2006 roku twierdził inaczej i powoływał się na zapis Art
    > 22 ust 4 z którym niektóre wykładnie sie nie zgadzają...

    Poczytaj sobie dokładnie, bo jesteś w błędzie (czyt.: nie jesteś na
    bieżąco ze zmianami prawnymi). Interpretacja przepisów jest
    jednoznaczna, wszystko zostało wyjaśnione. Dlaczego to wykreślono.
    Właśnie po to, żeby obarczyć największą winą wyprzedzającego, to na nim
    spoczywa odpowiedzialność spowodowania kolizji. Wyroki sądowe
    niekoniecznie muszą przyznać 100% winę wyprzedzającego, bo może też być
    w iluś % przyczynienie, np. brak sygnalizowania zamiaru skrętu w lewo.

    Pozdrawiam

  • 328. Data: 2011-05-25 16:03:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 May 2011 12:44:04 +0200, w <irimhk$2cp$1@news.onet.pl>, The_EaGle
    <e...@j...com> napisał(-a):

    > Nie miał prawa zakładać. W PoRD jest mowa o ograniczonym zaufaniu i
    > kierowca nie ma prawa ZAKŁADAĆ że inni kierowcy będą jechać zgodnie z
    > przepisami - może tylko tak przypuszczać.

    Czy aby na pewno rozumiesz wyrażenie "ma prawo liczyć"?

  • 329. Data: 2011-05-25 16:05:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    > Po co wypisujesz dyrdymały o sprawach oczywistych i bezdyskuyjnych?
    > Skup się na tym co jest wątpliwe, czyli działaniach skręcającej.

    Bezdyskusyjna, oczywista i niewątpliwa jest wina motocyklisty - cała
    reszta jest bez znaczenia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 330. Data: 2011-05-25 16:06:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello The_EaGle,

    [...]

> [...]
    > od 2006 roku? Wykładni to może być 10 ale na podstawie tego wyroku SN
    > można się posiłkować w sądzie. Natomiast wykładnia nie jest

    Jak nie, kiedy tak. Zapytaj prawników, co to wykładnia SN.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl