  • 311. Data: 2011-05-25 15:36:01
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości
    news:jaava8-jbp.ln1@bozon.softax.pl...

    > Nie.

    Tak.

    > Manwer zmiany pasa to manwer zmiany pasa a skręt w lewo na skrzyżowaniu to
    > skręt w lewo na skrzyżowaniu. Są opisywane *innymi* artykułami.

    Oczywiście.
    Bo może być skręt bez zmiany pasa.

    Ale nie na drodze dwukierunkowej.

    > Tu *nie było* manewru zmiany pasa ruchu.

    Była.

    > Ależ skąd. I to po wielokroć.
    >
    > Całe szczęście, że nie jesteś sędzią. Bo wymyślasz niesamowite bzdury.

    Ty wymyślasz bzdury.
    A raczej nie rozumiesz co piszesz.

    > Puknij się. I się zdecydowanie doucz przepisów. Bo się możesz kiedyś
    > zdziwić --
    > i żeby nie było płaczu że głupi policjant, że głupi sąd, itd...

    Wszystko prawda, jeśli zastosujesz do siebie.

  • 312. Data: 2011-05-25 15:37:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > i każdego z nich omijałeś lub wyprzedzałeś na skrzyżowaniu?

    Nie każdego. ;-)
    Ale zdarzało się mi widzieć takie sytuacje, a czasem i na taką wpaść.

  • 313. Data: 2011-05-25 15:37:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Musisz zrozumieć, że manewr zmiany pasa jest traktowany równorzędnie ze
    > skrętem na skrzyżowaniu i opisywany jest innymi artykułami PoRD.

    Musisz zrozumieć że na dwukierunkowej jezdni żeby skręcić w lewo musisz
    wykonać OBA ta manewry.

  • 314. Data: 2011-05-25 15:37:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello The_EaGle,

    [...]

    > O jakim wirtualnym pasie ty mówisz? Gdzie jest o nim mowa w PoRD?
    > To są twoje przemyślenia i twoja interpretacja.

    Definicja pasa ruchu z PoRD - pas nie musi byc wyznaczony znakami.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 315. Data: 2011-05-25 15:39:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 25 May 2011 14:50:36 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Albo 10-15 sekund.

    >Gdyby baba spojrzała w lusterko.

    w tym czasie "baba" już dawno zakończyłaby manewr, będę się więc
    upierał, że to musiało być mniej (czasu).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 316. Data: 2011-05-25 15:39:16
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 15:05, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Nie. Manwer zmiany pasa to manwer zmiany pasa a skręt w lewo na
    > skrzyżowaniu to skręt w lewo na skrzyżowaniu. Są opisywane *innymi*
    > artykułami.

    Manewr skrętu, zmiany kierunku składa się m.in z manewru wjechania na
    inny pas. To że jest art 24 który dotyczy wyprzedzania nie oznacza że
    przy manewrze wyprzedzania nie ma zastosowania inny artykuł PoRD. Kto ci
    takie piramidalne bzdury naopowiadał?

    > Tu *nie było* manewru zmiany pasa ruchu. Ten artykuł nie ma nic a nic do
    > zasitniałej sytuacji.

    A czy art 1 PoRD dotyczy manewru zmiany kierunku jazdy? Jeżeli nie to w
    czasie wykonywania tego manewru nie maja zastosowania także inne
    artykuły PoRD...

    > Ależ skąd. I to po wielokroć.
    >
    > Całe szczęście, że nie jesteś sędzią. Bo wymyślasz niesamowite bzdury.

    S.N twierdzi inaczej.

    > Puknij się. I się zdecydowanie doucz przepisów. Bo się możesz kiedyś
    > zdziwić -- i żeby nie było płaczu że głupi policjant, że głupi sąd, itd...

    S.N też ma się puknąć w czoło? ;)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 317. Data: 2011-05-25 15:41:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello The_EaGle,

    [...]

> [...]

    > przez spojrzenie w lusterko wsteczne lub boczne, czy znajdujący się za
    > nim pojazd nie uniemożliwia bezpiecznego wykonania tego manewru.
    > LEX nr 189598
    > 189598
    > Dz.U.05.108.908: art. 22
    > Dz.U.97.88.553: art. 177
    > Dz.U.71.12.114: art. 86
    > Przewodniczący: Sędzia SN Wiesław Kozielewicz (spr.).
    > Sędziowie SN: Jerzy Grubba, Waldemar Płóciennik.
    > Prokurator Prokuratury Krajowej: Józefa P.

    > Tak wiec tyle w tym temacie. Nie masz racji i koniec.

    Stary wyrok - wykładnia zmieniła się już dawno temu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 318. Data: 2011-05-25 15:43:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    > Z kilkuset metrów miałby zauważyć kierunek jeśli między nimi było kilka
    > pojazdów?
    > Nie żartuj.

    To Ty nie żartuj - jeśli nie masz wystarczającej widoczności i
    rozeznania sytuacji, to w ogóle nie masz prawa przystąpić do manewru
    wyprzedzania! Art. 24 ust. 1 pkt. 1!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 319. Data: 2011-05-25 15:46:18
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 15:30, Filip KK pisze:

    > Mam rację.
    > 97 rok, wtedy obowiązywał jeszcze ten zapis, to był dokładnie punkt 4
    > (pamiętam to do dziś).

    Widzę że nawet czarne dla Ciebie jest białe. W stary PoRD była
    jednoznaczność dot. tego że skręcający w lewo ma obowiązek cyt: " art 19
    ust 1 kierujący pojazem mógł zmienić kierunek jazdy pod warunkiem że nie
    spowoduje to zajechania drogi innym kierującym" W Nowym PoRD tego nie
    ma. SN jednak w 2006 roku twierdził inaczej i powoływał się na zapis Art
    22 ust 4 z którym niektóre wykładnie sie nie zgadzają...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 320. Data: 2011-05-25 15:49:06
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > Hello The_EaGle,
    >
    > Wednesday, May 25, 2011, 2:28:37 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Stary wyrok - wykładnia zmieniła się już dawno temu.

    Tzn co się zmieniło w PoRD dot. zmiany kierunku jazdy czy wyprzedzania
    od 2006 roku? Wykładni to może być 10 ale na podstawie tego wyroku SN
    można się posiłkować w sądzie. Natomiast wykładnia nie jest
    obowiązującym prawem.

    Pozdrawiam
    Rafał