  • 261. Data: 2011-05-25 13:45:21
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    Czytajcie interpretacje prawne przepisów, bo żal dupę ściska!!
    Szczególnie to się tyczy niejakiego The_EaGle.

  • 262. Data: 2011-05-25 13:51:25
    Od: amos <g...@g...com>

    On 24 Maj, 23:02, Filip KK <n...@n...pl> wrote:
    > Zatem nie broń wyprzedzających, to na wyprzedzających spoczywa cały
    > ciężar odpowiedzialności.

    Powaznie? A jak bedziesz wyprzedzal zupelnie zgodnie z przepisami, a
    wyprzedzanemu nagle zechce sie wyprzedzic w momencie gdy bedziesz na
    jego wysokosci i wjedzie w Ciebie, to kto bedzie winny kolizji? Ty,
    czy ten, ktory wjechal?

    Niestety w przypadku sensownie jezdzacych motocykli czesto to tak
    wyglada. A jest takich troche. Ci aby przezyc musza przewidywac ruchy
    kierowcow a przeciez nie zawsze sie da. Dlatego czesto normali
    motocyklisci i tacy z kilku czy kilkunastoletnim doswiadczeniem takze
    zaliczaja kolizje.

    W przypadku aut takze sie zdarza, choc nie tak nagminnie, ze wzgledu
    na duzo wieksza widocznosc auta. Stad z kolei biora sie kolejne
    kretynskie zachowania motocyklistow jak jazda na dlugich, aby byc
    widocznym.

    "Patrz w lusterka..." jest bardzo wazne. Niestety pieniacze widza
    tylko druga czesc zdania, ktora moim zdaniem jest malo istotna.

    --
    amos

  • 263. Data: 2011-05-25 13:52:57
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > Hello The_EaGle,
    >
    > Wednesday, May 25, 2011, 12:56:40 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Na skrzyżowaniu nie może być mowy o zmianie pasa.

    Zależy o jakim skrzyżowaniu mówimy. Jeżeli mówimy o jezdni
    dwukierunkowej z dwoma pasami ruchu każdy dla innego kierunku ruchu to
    skręt w lewo odbywa się po przez wjechanie na inny pas. Chyba że mowa o
    lewitacji - inaczej ZAWSZE musisz wjechać na inny niż dotychczas
    zajmowany pas ruchu.

    > Jeśli pasy są
    > wyznaczone, to jest wyznaczony również pas do skretu w lewo. Jesli nie
    > są wyznaczone (bo nie muszą), to skręcający porusza się "wirtualnym"
    > pasem do skrętu w lewo.

    O jakim wirtualnym pasie ty mówisz? Gdzie jest o nim mowa w PoRD?
    To są twoje przemyślenia i twoja interpretacja.

    > Wyprzedzający porusza się pasem do jazdy w
    > przeciwnym kierunku i wjeżdzą na pas do skrętu w lewo z niewłaśniwej
    > strony.
    Jezdnia składa sie z dwóch pasów przeznaczonych dla różnych kierunków
    ruchu. Jednak PoRD przewiduje że pojazd może wjechać na sąsiadujący pas
    podczas manewru wyprzedzania. Jeżeli wiec chcesz przeciąć/wjechać na
    sąsiadujący pas to musisz się upewnić że nie jest zajęty. Taka sama
    sytuacja jest jak chcesz zacząć wyprzedzać a ktoś już rozpoczął ten
    manewr wcześniej i zajmuje pas do jazdy w przeciwnym kierunku. Nie masz
    prawa mu wjechać przed maskę/koło bo to wymuszenie pierwszeństwa
    przejazdu - mamy dwa pasy ruchu.

    > Jesli koniecznie chcesz rozpatrywać sytuację zmiany pasa przy
    > "wirtualnych" pasach krzyżujących się, to wpadasz w pułapkę j.w.

    W twojej interpretacji posiłkujesz się pojęciem "nowym" jako wirtualny
    pas do skrętu w lewo - tymczasem czegoś takiego nie ma w PoRD.

    > W taką samą pułapkę wpadają ci, którzy nie pamiętają, że jeśli nie ma
    > wyznaczonych na skrzyżowaniu pasów ruchu, to po zmianie kierunku jazdy
    > można zająć dowolny pas na nowej jezdni.

    Można to prawda. Jednak nie dlatego że wcześniej jechali wirtualnymi
    pasami w lewo ale dlatego że tak jest ustanowione w PoRD i to jest jasne.

    > I nie ma tłumaczenia zmianą
    > pasa ruchu, jeśli się wymusi pierwszeństwo na skręcającym. Jest to
    > bardzo podobna sytuacja.

    Moim zdaniem sytuacja inna.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 264. Data: 2011-05-25 13:54:47
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 13:45, Filip KK pisze:
    > Czytajcie interpretacje prawne przepisów, bo żal dupę ściska!!
    > Szczególnie to się tyczy niejakiego The_EaGle.

    Poproszę o link do stosownej interpretacji dotyczącej omawianej sytuacji.

  • 265. Data: 2011-05-25 13:55:29
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Jasne.

    Zgodnie z taka wykladnia przejezdzajac skrzyzowanie na wprost tez zmieniasz
    pas ruchu, bo przejedzasz przez pasy ruchu ulicy poprzecznej.

    --
    Axel

  • 266. Data: 2011-05-25 13:58:37
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "zefir" <z...@S...pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > I to jest właśnie smutne, zwłaszcza że takich nieświadomych jest więcej.
    > A skrzyżowań których często nie widać zawczasu jest w Polsce od groma,
    > każdy skręt z krajówki na wiejską drogę jest takowym,

    Nie jest. Przeczytaj definicję skrzyżowania z PoRD.

    > bywa że zupełnie
    > nieoznaczonym.

    Zwykle jednak oznaczone jakoś to jest, choć faktycznie często kiepsko. Na takich
    skrzyżowaniach zawszę obserwuję sytuację za mną jeszcze daleko przed manewrem.

    To są właśnie okoliczności z Art.4. Skoro skrzyżowanie jest źle oznaczone można
    się spodziewać, że ktoś coś zrobi kompletnie wbrew przepisom. Choć i nawet w
    takiej sytuacji wyrok sądu wskazałby jako winnego wyprzedzającego.

    Ale to się nie tyczy wypadku który zainicjował ten wątek gdzie nie była to droga
    z dopuszczalną 90km/h i skrzyżowanie wygląda na dobrze widoczne.

    pzdr
    \SK

  • 267. Data: 2011-05-25 13:59:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Zgodnie z taka wykladnia

    Ale jaką?
    Że skrzyżowanie to nie jezdnia?

    Nie widzę związku.
    Obstawiam że wpiąłeś się w zlym miejscu i chodziło Ci o coś innego.

  • 268. Data: 2011-05-25 14:00:44
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "The_EaGle" <e...@j...com> wrote in message

    > Art 22 mówi takze:
    > Kierujacy pojazdem, zmieniajac zajmowany pas ruchu, jest obowiazany
    > ustapic pierwszenstwa pojazdowi jadacemu po pasie ruchu, na który zamierza
    > wjechac, oraz pojazdowi wjezdzajacemu na ten pas z prawej strony.
    > Motocykl jechal pasem ruchu przeznaczonym dla jazdy w przeciwnym kierunku.
    > W tym momencie kierowca samochodu skrecil w lewo i wjechal na zajmowany
    > przez motocykl pas ruchu.

    Nie zmienil, tylko go przecial. Tak samo, jak przecinasz pasy ruchu ulicy
    poprzecznej.
    Jak masz wyznaczony pas ruchu do skretu w lewo na skrzyzowaniu, to zmieniasz
    pas ruchu, czy jedziesz swoim pasem?

    --
    Axel

  • 269. Data: 2011-05-25 14:02:43
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-25 13:54, The_EaGle pisze:

    > Poproszę o link do stosownej interpretacji dotyczącej omawianej sytuacji.

    Wątpię abyś znalazł w internecie interpretacje przepisów. Ja to dostałem
    od matki z sądu, bo miała bardzo dużo takich spraw dotyczących
    wyprzedzania na skrzyżowaniu skręcającego.

  • 270. Data: 2011-05-25 14:05:15
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-25 08:13, Maciek pisze:

    > Jezeli ktos nie zerka w takiej sytuacji w lusterko, to znaczy, ze nie
    > powinien wyjezdzac na droge nawet furmanka. Na drodze nalezy zachowywac sie
    > tak, jakbys byl tam jedynym znajacym przepisy. Masz zakladac, ze reszta
    > jedzie tak, jakby chcieli Cie zabic. To sie nazywa "zasada ograniczonego
    > zaufania".

    Wyobraź sobie co by było, gdyby wyprzedzający miał przyzwolenie na
    wyprzedzanie na skrzyżowaniach. Wówczas można byłoby się rozpędzić do
    300km/h i latać po wszystkich drogach, wyprzedzając wszystkich na
    skrzyżowaniach...