  • Data: 2010-11-08 07:47:15
    Temat: Re: kodowanie
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 256 znaków to bardzo dużo symboli do zapamiętania, a wszystko po to,
    > żeby uniknąć używania dwóch symboli w miejsce jednego. Nie bez powodu
    > tacy np. Wietnamczycy przeszli z chińskiego makaronu na alfabet łaciński.

    Imo wcale nie tak dużo - kanji (troche ucze sie japonskiego ale bardzo
    powoli do tej pory zapamiataem (po czym w wiekszosci znowu zapomnialem) ok
    80 liter ;-) ma o ile pamietam 49 tys znakow z czego w powszechnym uzyciu
    jednak jest ok 1940 - 256 znakow to naprawde luzik; dla mnie temat jest
    ciekawy - hex moze byc konfudujacy, bajt to bajt; co prawda temat jest
    spozniony o co najmniej 30 lat bo obecnie uzywalnosc takiego myslenia
    owym alfkiem zachodzilaby raczej bardzo rzadko - ale kiedys.. mozna by
    latwo czytac asemblera z kodu binarnego bo poszczegolne komendy
    mapowalybysie na litery; warto by looknac na pierwsze 256 znakow unikodu
    apropos - nie nadaje sie oczywiscie bo pewnie sa tam niewidzialne znaki
    ale warto by looknac