  • Data: 2010-11-09 08:45:11
    Temat: Re: kodowanie
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > dzięki,
    > ale naszły mnie pewne wątpliwości, jak na przykład zamienić liczbę w
    > systemie dziewiątkowym (1-8) na piątkowy (1-4)?
    >
    > muszę się nad tym jeszcze pozastanwaiać, chyba, że Ktoś wklei gotowca?

    faktycznie jest to fajna sztuczka

    co do przeliczenia z 9 na 5 to bardzo proste -

    jedziesz po liczba_w_podst_9_digits[i] od 0 do końca
    i sumujesz "liczba_w_podst_9 += 9^i*digit9ToValue(liczba_w_podst_9_digits[i]);"
    masz wczytana liczbe (choc niestety trzeba potegowanie wziac z biblioteki
    bo w c nie ma operatorow ^ czy **) masz wczytana liczbe z postaci tekstowej
    do postaci 'liczbowej' dalej zamieniasz ta postac zgodnie z tym
    co qwak podał

    for(int i=0;liczba_in!=0;i++)
    {

    liczba_out_digits[i] = valToDigit5(liczba_in % podst_out);
    liczba_in /= podst_out;

    }

    na postac tekstowa - jest tu pare typowych drobiazgow 'edycyjnych'
    wymagajacych znajomosci glupich szczegolow obslugi stringow lub cos
    takiego ale generalnie to sa te owe dwie proste petelki - fajne! naprawde
    dzieki qwak bo algorytm choc dosyc oczywisty to nie znalem go

    nie mam sily napisac tego kodu (odsiac bledy skompilowac) bo to mimo wszystko
    najmniej pol godziny roboty a jestem dzis zmeczony i niewyspany

    pzdr - fir