  • Date: Fri, 29 Oct 2010 22:07:23 +0200
    From: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: kodowanie

    W dniu 10/29/2010 8:44 PM, identifikator: 20040501 wrote:
    > istnieje jakieś wyższe kodowanie liczb niż szesnastkowe?
    > jakie wykorzystywane są znaki dla kodowań >16?

    Systemy liczbowe o wyższych podstawach istnieją, bo to tylko kwestia
    przyjęcia podstawy. Ich używanie to całkiem inna sprawa - jako
    ciekawostkę można tu przytoczyć, że Majowie używali systemu
    dwudziestkowego. W programowaniu z podstawą wyższą od 16 się nie
    spotkałem, ale gdyby takie coś wystąpiło, to logicznie można oczekiwać,
    że kolejnymi cyframi byłyby kolejne litery alfabetu.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh