  • 21. Data: 2009-12-22 21:08:37
    Temat: Re: kodowana dvb-t
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sensei wrote:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:hgor8e$b86$1@news.onet.pl...

    > nie rozumiesz nie chodzi o to by ktokolwiek oglądał kanały kodowane w
    > dvb-t chodzi o to by nikt NOWY NIE WSZEDŁ w bezpłatny rynek
    > reklamowy. Zakodują, nikt tego nie będzie w dvb-t oglądał bo po co
    > płacić za 4 kodowane programy, ale za to nikt nowy się nie zjawi i
    > wszystko będzie grało..Obecni potentaci medialni rządzą..A chętnych
    > do bezpłatnego mux2 można znaleźć pełno zgłaszali się do urzędów a
    > teraz odejdą z kwitkiem.

    tja ... pchają sie drzwiami i oknami...

  • 22. Data: 2009-12-22 21:16:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:

    > Wg mnie to widzowie w Polsce to sa buraki, bo dali sie sami zrobic w
    > bambuko i kupuja na potege cyfrowe platformy (no bo skoro nie ma
    > naziemnej cyfrowej, to kupimy sobie satke). I tym sposobem nabija
    > kabze komercyjnym, ktorzy dalej "kreca lody" pod stolem.
    >
    > Ja proponuje akcje nieposluszenstwa obywatelskiego i masowo
    > wyrejestrowywac odbiorniki tv (brak kasy dla tvp), i rezygnowac z
    > cyfrowych platform satelitarnych. Mysle, ze po kilku miesiacac, ktos
    > by musial peknac. Mysle, ze bez telewizji mozna spokojne zyc........

    widzowie wybieraja to co ma sens...

    placa bo chca dobrych filmów czy sportu bez upierdliwej reklamy. Chca
    kanalów z filmami dla dzieci itp...

    za tvp to juz i tak placa tylko emeryci (nie zwolnieni), powinno sie zrobic
    reforme 1 kanal TV i 1 kanal radio publiczny utrzymywany z podatków.
    Wprowadzic granty publiczne na programy "misyjne" dostepne dla kazdego
    podmiotu z okresleniem ze misja ma byc w czasie podstawowym a nie o 2 nad
    ranem jak teraz w TVP i bez reklam.

    pozostale kanaly publiczne sprywatyzowac.

  • 23. Data: 2009-12-22 21:17:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ali wrote:

    > Zgadzam sie.
    > A mnie wk....wia jeszcze to, ze place abonament C+ za Discovery, NG,
    > AXNy itp i musze ogladac tam reklamy!
    > Nawet na canal+ sie czasem pojawiaja.
    > Liczylem na to, ze po starcie DVB-T zapomne o satelicie i bede mniej
    > czasu marnowal przed TV, ale.... normalnie mafia!

    sprzedaj TV :) no chyab ze ta mafia siedzi ci w domu i zastrasza jak chcesz
    wylaczyc TV

  • 24. Data: 2009-12-23 08:57:41
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    > Konieczność posiadania wielu konwerterów, wielu kabli, wielu tunerów, żeby
    > obejrzeć to coś na wielu tv.

    Dla mnie to akurat nie jest wadą.
    Program tv ogladam na jednym telewizorze. Po co miałbym ogladać na kilku?
    Jezeli masz na myśli to, że ludziska maja telewizory w "salonie" kuchni,
    sypialni to ok. Dla mnie to jednak nie jest zdrowe. W sypialni śpie, w
    kuchni jem, a telewizor oglądam w pokoju dziennym. Myśle , że tak jest OK.

    > Ale w końcu już będą w tv.
    > Satelitarnych nie będzie nigdy.
    > Poza jakimiś marginalnymi rozwiązaniami.

    Pewnie kiedys będą.

    Jeżeli wziąść pod uwagę wszystkie wady jakie wymieniłeś to i tak nie ma ich
    wiele. Nadal twierdzę, że tv sat jest obecnie najwygodniejszą i
    najpraktyczniejszą formą dostępu do tv.
    Moim zdaniem jedną z najwiekszych wad tv-sat jest konieczność ustawienia
    anteny z idpowiednim wycelowaniem jej w niebo. W przypadku mieszkań w
    blokach nie zawsze jest to możliwe. Ale przeciez mozna zamontowac jakąś
    zbiorczą czasze na dachu - odejdzie wtedy problem obwieszania bloków
    antenami.

    Pozdrawiam
    zorka

  • 25. Data: 2009-12-23 09:02:01
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]

    Ok. A kto mialby zaczac? Kto pierwszy da przyklad i wyrejestruje telewizor,
    zrezygnuje z platform? Chyba 'propozycjodawca'. Czekamy na konkretne kroki.

    > widzowie wybieraja to co ma sens...
    >
    > placa bo chca dobrych filmów czy sportu bez upierdliwej reklamy. Chca
    > kanalów z filmami dla dzieci itp...

    Zgadza sie. Nic mnie tak nie wkur.......... jak polsatowskie reklamy.
    Dlatego polsatu nie ogladam.

    pozdrowienia
    zor

  • 26. Data: 2009-12-23 09:06:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zorka" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dla mnie to akurat nie jest wadą.
    > Program tv ogladam na jednym telewizorze.

    Na razie.
    Kiedyś urośniesz, będziesz miał rodzinę i ona też będzie chciała oglądać.
    W tym samym czasie co Ty zapewne, za to inny program.
    Wtedy docenisz to o czym mowa.

    > Jezeli masz na myśli to, że ludziska maja telewizory w "salonie" kuchni,
    > sypialni to ok.

    Oczywiście.
    A raczej - dzieciaki mają swoje.

    > Jeżeli wziąść pod uwagę wszystkie wady jakie wymieniłeś to i tak nie ma
    > ich wiele. Nadal twierdzę, że tv sat jest obecnie najwygodniejszą i
    > najpraktyczniejszą formą dostępu do tv.

    No i to bzdura, bo sat nie ma żadnej przewagi na naziemną, poza pojemnością
    "eteru".

> [...]
    > anteny z idpowiednim wycelowaniem jej w niebo. W przypadku mieszkań w
    > blokach nie zawsze jest to możliwe. Ale przeciez mozna zamontowac jakąś

    Naziemną jeszcze łatwiej, poza tytm zarządca ma taki obowiązek.

  • 27. Data: 2009-12-23 09:32:03
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    > Na razie.
    > Kiedyś urośniesz, będziesz miał rodzinę i ona też będzie chciała oglądać.
    > W tym samym czasie co Ty zapewne, za to inny program.
    > Wtedy docenisz to o czym mowa.

    Kurcze ja już chyba nie urosnę. Moje dzieci jeszcze pewnie rosną (mówią, że
    do 30 roku zycia się człowiek rozwija) choć jedno jest już pełnoletnie.
    Ale wiem co masz na myśli.

    > Oczywiście.
    > A raczej - dzieciaki mają swoje.

    Nie wszędzie. Dzieciaki moje maja w swoich pokojach komputery ale
    telewizorów nie mają.
    Zresztą nie garną się zbytnio do tv - co mnie osobiście cieszy.

    > No i to bzdura, bo sat nie ma żadnej przewagi na naziemną, poza
    > pojemnością "eteru".

    Skoro nie ma przewagi to pewnie jest gorsz. Czy podobna?
    Jeżeli gorsza to prosze wymien zalety naziemnej cyfrowej.

    > Naziemną jeszcze łatwiej, poza tytm zarządca ma taki obowiązek.

    Skoro to obowiazek zarządcy, to nie jest to taka wielka wadą za jaką ją
    brałem. Wiec juz wogóle nie widze tych strasznych wadtv-sat.

    Pozdr
    zorka

  • 28. Data: 2009-12-23 09:42:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie wszędzie. Dzieciaki moje maja w swoich pokojach komputery ale
    > telewizorów nie mają.

    Czyli wystarczy inwestycja rzędu 50 zł, żeby mogły oglądać dvb-t.
    Teraz kumasz o czym mowa?

    > Skoro nie ma przewagi to pewnie jest gorsz. Czy podobna?
    > Jeżeli gorsza to prosze wymien zalety naziemnej cyfrowej.

    Właśnie Ci wymieniłem, ale Ci się nie podobały. ;-)

    > Skoro to obowiazek zarządcy, to nie jest to taka wielka wadą za jaką ją
    > brałem. Wiec juz wogóle nie widze tych strasznych wadtv-sat.

    Znowu nie zrozumiałeś.
    Naziemną ma obowiązek udostępnić, satelitarnej nie.
    Może Ci powiedzieć "na drzewo" i nic z tym nie zrobisz, na bloku nie
    zawiesisz.

  • 29. Data: 2009-12-23 09:54:01
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    > Czyli wystarczy inwestycja rzędu 50 zł, żeby mogły oglądać dvb-t.
    > Teraz kumasz o czym mowa?

    Chyba kumam co masz na myśli.
    Ale nie o to chodzi. Oglądanie telewizji na ekranie komputera (np. 22 cale)
    nie kazdemu odpowiada.
    Tak wiec dokładanie kart do kompow aby zrobic z nich dodatkowo odbiorniki
    telewizyjne to działanie na siłe. Nie będa ogladały filmu ja ekranie 22cale
    z odległosci 1 metra kiedy w sasiednim pokoju maja normalny duzy telewizor,
    z normalnym dzwiękiem i wygodnymi fotelami.

    > Właśnie Ci wymieniłem, ale Ci się nie podobały. ;-)

    No wymieniłeś, że mozna z komputera zrobic odbiornik telewizyjny - tylko po
    co. Nawiasem mowiac to z takiego komputera mozna tez zrobic odbiornik
    tv-sat. Tylko również po co. Komputer to komputer. Nie wygodniej i
    przyjemniej ogladnac film na dużym ekranie telewizora.

    > Znowu nie zrozumiałeś.
    > Naziemną ma obowiązek udostępnić, satelitarnej nie.

    Ale my rozmawiamy o satelitarnej i naziemnej cyfrowej. Czy zarzadca ma
    obowiazek ustawic antene na nadajniki naziemnej cyfrowej?
    Piszesz, że znowu nie zrozumiałem a to chyba Ty czegos nie rozumiesz albo
    znowu celowo mataczysz.

  • 30. Data: 2009-12-23 10:05:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Chyba kumam co masz na myśli.
    > Ale nie o to chodzi. Oglądanie telewizji na ekranie komputera (np. 22
    > cale) nie kazdemu odpowiada.

    To rzecz jasna opcja rezerwowa, ale o niebo lepsza niż "napić się wody
    zamiast".

    > Tak wiec dokładanie kart do kompow

    Jakich tam kart, zwykły odbiornik na usb jest podobny do pendrive.

> [...]
    >Nie będa ogladały filmu ja ekranie 22cale z odległosci 1 metra kiedy w
    >sasiednim pokoju maja normalny duzy telewizor, z normalnym dzwiękiem i

    Który Ty akurat oglądasz, więc z samego faktu "mania" nic się dla nich
    pozytywnego nie robi.

    > No wymieniłeś, że mozna z komputera zrobic odbiornik telewizyjny - tylko
    > po co. Nawiasem mowiac to z takiego komputera mozna tez zrobic odbiornik
    > tv-sat.

    Można.
    Za 5 razy drożej (w przypadku mpeg-4).
    Ale nawet dla zwykłego sprzętu różnica również jest podobna.

    >Tylko również po co. Komputer to komputer. Nie wygodniej i przyjemniej
    >ogladnac film na dużym ekranie telewizora.

    To już tylko kwestia wielkości monitora.

    > Ale my rozmawiamy o satelitarnej i naziemnej cyfrowej. Czy zarzadca ma
    > obowiazek ustawic antene na nadajniki naziemnej cyfrowej?

    To jest (zazwyczaj) dokładnie ta sama antena, niczym się nie różni.
    Co najwyżej trzeba powyłączać jakieś filtry, które wycinają kanały na
    których nadaje dvb-t.

    Problem jest inny - zarządcy polikwidowali anteny zbiorczej i zamiast tego
    dali ludziom za grosze ofertę kablówek.
    A w interesie kablówek nie będzie ułatwianie ludziom oglądanie czegoś za
    friko, skoro mogą za to dostać kasę.
    Ale normalna sytuacja, w której występuje antena zbiorcza nie wymaga
    dokładnie żadnych zmian (może poza filtrami jeśli takie stosowali do
    określonych kanałów).
    Wystarczy podpiąć tv do instalacji i masz sygnał dvb-t.