  • 111. Data: 2009-12-25 19:31:33
    Temat: Re: kodowana dvb-t
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomy M. wrote:

    > Chyba jeszcze nie ma standardu systemu dostępu zatwierdzonego,
    > a od tego jeszcze dluga droga do splitterów. (chyba że będzie
    > to system SECA, a przynajmniej o komunikacji takiej jak SECA)
    > Generalnie nie ma teraz alternatywy dla Cyfra+ o ile ktoś
    > ma kilka tunerów w domu i chce ogladać sporo kanałów.

    już wiadomo, będzie NDS VideoGuard ;-)

  • 112. Data: 2009-12-25 19:40:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości news:

    > USB?!!!!!!!!

    Tak.

    > A gdzie ja sobie ten tuner podłączę?

    A czy ja pisałem coś o Tobie?

    > Wybacz ale nawet 250 zł za ten sprzęt to trochę drożyzna.

    Pewnie tak.
    Ale dwa razy tyle za podobny dvb-s2 jeszcze większa.

    A Ty pisałeś, że to tuner satelitarny będzie tańszy.

  • 113. Data: 2009-12-27 11:25:01
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 25.12.2009 12:07, Tomy M. pisze:
    > Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura, poza głębokimi dolinami zawsze jest możliwość
    > odbioru z satelity Astra czy Hotbird. Ale wierz mi
    > że w górach (i dilinach) to raczej z naziemną jest
    > nieustanny problem, którego DVB-T również nie rozwiąże.
    >

    > --
    >
    > Tomy M. www.ansibl.com

    po pierwsze - nie jestem gorącym zwolennikiem dvb-t i nawet tego nie
    mam, na dolnym śląsku nie działa, od lat promuje sat (nawet z tego żyje).
    po drugie - mieszkam na nizinie, ale i górach i tu zdarzają sie miejsca
    gdzie niebo od pd jest przysłonięte.
    wiem, że w dolinach naziemna działa słabo, ale ja skupiam się
    na rozprowadzeniu instalacji po całych domach.

    ludzie są dziwni, wpierw chcą jedną antene, twierdza ze to im wystarczy,
    ja rozprowadzam sygnal i przygotowuje pod sat, a potem przychodzi madrus
    wiesza antene np cp na scianie i wpuszcza kabel do srodka ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnome, compiz-fusion

  • 114. Data: 2009-12-27 11:26:04
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 25.12.2009 12:04, Tomy M. pisze:
> [...]
    > podłączenia jakiejkolwiek karty kodowej.
    > Zostanie abonentem PAY-TV w wersji DVB-T wiąże się z:
    > - zakupem tunera DVB-T (200-300% droższy od tunera SAT)
    > - zakupem TV LCD/plazma z tunerem DVB-T i modułem dostępowym
    >
    > PO CO? Aby oglądać 2-3 płatne kanały?!
    >
    > Mówiąc szczerze, ludzie bardziej ufają firmom takim jak ASTRA
    > niż EMITEL. Łączność satelitarna zapewnia 100% BEZAWARYJNOŚĆ,
    > EMITEL nigdy tego nie zapewni, ja np. mam problem z odbiorem
    > TVP2 mieszkając w odległości 3km od nadajnika o mocy 100KW !
    > podczas gdy TVP1 odbieram w idealnej jakości.

    rozwijałem tylko temat, sam nie jestem do tego
    tak przekonany.

  • 115. Data: 2009-12-27 12:35:35
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

> [...]
    > - zakupem tunera DVB-T (200-300% droższy od tunera SAT)
    > - zakupem TV LCD/plazma z tunerem DVB-T i modułem dostępowym

    racja. Dlatego sensem biznesowym nie jest zarabianie na tym bo malo kto to
    kupi ale zablokowanie konkurencji

    > Mówiąc szczerze, ludzie bardziej ufają firmom takim jak ASTRA
    > niż EMITEL. Łączność satelitarna zapewnia 100% BEZAWARYJNOŚĆ,
    > EMITEL nigdy tego nie zapewni, ja np. mam problem z odbiorem

    bardzo smieszne takich głupot dawno nie czytałem. Na targach SatKrak w
    Krakowie gdzie zgromadzili sie najlepsi spece od techniki satelitarnej w tym
    roku ludzie chcieli oglądać mecz, niestety zaczął padać śnieg, na nic zdały
    się profesjonalne układy satelitarne, transmisję satelitarną co chwilę
    zrywało, mecz dało się oglądać tylko z nadajnika małej mocy DVB-T Emitela...

    > TVP2 mieszkając w odległości 3km od nadajnika o mocy 100KW !
    > podczas gdy TVP1 odbieram w idealnej jakości.

    widac bardziej znasz sie na odbiorze satelitarnym niz naziemnym, niestety
    ludzie w Polsce stosują anteny siatkowe ze wzmacniaczami i potem sa takie
    efekty... Najpierw wywal wzmacniacze i antene siatkową i zrozumeisz za bez
    problemu można mieć swietny odbiór naziemny i takiej jakosci i odbioru w
    dowolnych warunkach jak naziemna zadna transmisja sat ci nie zaoferuje bo
    jak zjawi sie deszcz, sniec to transmisje zerwie a jak powieje wiatr to
    dowolne lekkie przekrecenie anteny oznaczac bedzie utrate odbioru...

  • 116. Data: 2009-12-27 13:17:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sensei wrote:
> [...]
    > padać śnieg, na nic zdały się profesjonalne układy satelitarne,
    > transmisję satelitarną co chwilę zrywało, mecz dało się oglądać tylko

    straszne, dlaczegu u mnie w domu przez całą zimię nie było nawet 1/2 godziny
    bez syganłu satelitarnego.

    pewnei postawili parabolę bez podgrzewu.

> [...]
    > transmisje zerwie a jak powieje wiatr to dowolne lekkie przekrecenie
    > anteny oznaczac bedzie utrate odbioru...

    tylko po co mi tvp 1 tvp2 polsat i tvn dla przyprawy?

  • 117. Data: 2009-12-27 13:45:51
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 27.12.2009 13:35, sensei pisze:

> [...]
    > zrozumeisz za bez problemu można mieć swietny odbiór naziemny i takiej
    > jakosci i odbioru w dowolnych warunkach jak naziemna zadna transmisja

    co do anten masz racje, sam od lat nie stosune siatek, bo to lipa
    gdzie główne skrzypce gra wzmacniacz.
    co do jakości - taka sama ma prawo być na naziemnej (jak wejdzie cyfra)
    jak i na sat, choć jednak mimo iż bywają kanały sat o nędznej
    jakośći to jednak ma ogromną przewagę.

    ci nie zaoferuje bo jak zjawi sie deszcz, sniec to transmisje zerwie
    > a jak powieje wiatr to dowolne lekkie przekrecenie anteny oznaczac
    > bedzie utrate odbioru...

    przesada, obecnie mam 60 cm i nie pamiętam zaników sygnału.
    warunek jw. dobra antena, dobrze przymocowana, dobrze ustawiona
    itp.
    gęsty śnieg zasypujący antene? hmm, nie pamiętam.

    jeszcze jedno, meszkam w bloku 2p, antene mam na ścianie za oknem,
    widok? od 28E - 5W, naziemna nie ma szans, musiała by być na dachu,
    a na to nie ma zgody, cyfrowa powinna działać, ale sprawdze jak ruszy.

  • 118. Data: 2009-12-27 13:50:03
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    > nic zdały się profesjonalne układy satelitarne, transmisję satelitarną
    > co chwilę zrywało, mecz dało się oglądać tylko z nadajnika małej mocy

    no to musieli być WIELCY spece ;-)
    nie łącz targów z fachowcami, to nie musi iść w parze.
    nie mam zamiaru nikogo obrażać, gdyż nie wybem tam,
    ale z tego co piszesz to wielka plama.

  • 119. Data: 2009-12-27 13:54:25
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > niż EMITEL. Łączność satelitarna zapewnia 100% BEZAWARYJNOŚĆ,

    ciekawostka przyrodnicza

> [...]
    > TVP2 mieszkając w odległości 3km od nadajnika o mocy 100KW !
    > podczas gdy TVP1 odbieram w idealnej jakości.

    ale emitel nie rozwiąże Twoich problemów z instalacją.
    to tak jakby mieć pretensje np. do polszmatu, że zrywa obraz,
    a wina leży po żle zamocowanej antenie.
    poszukaj anteny kierunkowej np. telkom-telmor, pasywnej.

  • 120. Data: 2009-12-27 13:59:19
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > no to musieli być WIELCY spece ;-)
    > nie łącz targów z fachowcami, to nie musi iść w parze.
    > nie mam zamiaru nikogo obrażać, gdyż nie wybem tam,
    > ale z tego co piszesz to wielka plama.

    przy silnej sniezycy zawsze jest problem ja mam antene sat osłoniętą przed
    śniegiem ma 80cm a i tak przy sniezycy zaczyna ciąć, przy silnej ulewie też.
    To fakt że to czasem parę godzin w roku jest problem ale z naziemną nigdy
    nie ma takich problemów.