  • Data: 2009-12-23 10:05:07
    Temat: Re: kodowana dvb-t
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zorka" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości news:

    > Chyba kumam co masz na myśli.
    > Ale nie o to chodzi. Oglądanie telewizji na ekranie komputera (np. 22
    > cale) nie kazdemu odpowiada.

    To rzecz jasna opcja rezerwowa, ale o niebo lepsza niż "napić się wody
    zamiast".

    > Tak wiec dokładanie kart do kompow

    Jakich tam kart, zwykły odbiornik na usb jest podobny do pendrive.

    >aby zrobic z nich dodatkowo odbiorniki telewizyjne to działanie na siłe.
    >Nie będa ogladały filmu ja ekranie 22cale z odległosci 1 metra kiedy w
    >sasiednim pokoju maja normalny duzy telewizor, z normalnym dzwiękiem i
    >wygodnymi fotelami.

    Który Ty akurat oglądasz, więc z samego faktu "mania" nic się dla nich
    pozytywnego nie robi.

    > No wymieniłeś, że mozna z komputera zrobic odbiornik telewizyjny - tylko
    > po co. Nawiasem mowiac to z takiego komputera mozna tez zrobic odbiornik
    > tv-sat.

    Można.
    Za 5 razy drożej (w przypadku mpeg-4).
    Ale nawet dla zwykłego sprzętu różnica również jest podobna.

    >Tylko również po co. Komputer to komputer. Nie wygodniej i przyjemniej
    >ogladnac film na dużym ekranie telewizora.

    To już tylko kwestia wielkości monitora.

    > Ale my rozmawiamy o satelitarnej i naziemnej cyfrowej. Czy zarzadca ma
    > obowiazek ustawic antene na nadajniki naziemnej cyfrowej?

    To jest (zazwyczaj) dokładnie ta sama antena, niczym się nie różni.
    Co najwyżej trzeba powyłączać jakieś filtry, które wycinają kanały na
    których nadaje dvb-t.

    Problem jest inny - zarządcy polikwidowali anteny zbiorczej i zamiast tego
    dali ludziom za grosze ofertę kablówek.
    A w interesie kablówek nie będzie ułatwianie ludziom oglądanie czegoś za
    friko, skoro mogą za to dostać kasę.
    Ale normalna sytuacja, w której występuje antena zbiorcza nie wymaga
    dokładnie żadnych zmian (może poza filtrami jeśli takie stosowali do
    określonych kanałów).
    Wystarczy podpiąć tv do instalacji i masz sygnał dvb-t.