    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: kodowana dvb-t
    Date: Tue, 22 Dec 2009 09:06:42 +0100

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:

    > A czy ja coś takiego napisałem??? Napisałem: " Jedną z przesłanek do
    > cyfryzacji NIE jest ugruntowanie obecnego podziału na TVP, TVN i Polsat,
    > tylko wpuszczenie nowych graczy i - co za tym idzie - zupełnie nowych
    > programów."

    Jak rozumiem kanał dziecięcy Pulsu to rzecz nagminnie dostępna wszędzie?

    > Ty zacytowałeś Streżyńską: "Prezes UKE opowiada się za zachowaniem
    > warunków konkurencji na rynku oraz zapewnieniem pluralizmu dostawców
    > treści do MUX2"
    > Czy pluralizm można odczytać jako wpuszczenie nowych graczy? :-)

    A ktoś im zabrania ubiegania się o dvb-t?
    Nie widzę.
    A wręcz przeciwnie - Puls wyraźnie ma ambicje rozwoju - to może być właśnie
    nowy, znaczący (kiedyś) gracz.

    > Zdecydowanie tak, znając działania Streżyńskiej na innych polach.
    > A resztę, jak wcześniej podałem, dopisałem sobie z kuluarów i innych
    > okoliczności przyrody :-)

    Ano właśnie.
    A propozycja jest zgodna z tym co mówiono od dawna, więc święte oburzenie
    jest nie na miejscu.

    > W powodzenie pay-TV w DVB-T za bardzo nie wierzę, zresztą już mieliśmy w
    > Polsce jeden eksperyment zakończony pokazową klapą. C oprawda, teraz
    > koszty emisji są dużo niższe, ale... W zasadzie każdy, kto chciał, już z
    > Pay-TV korzysta (ponad 80 % populacji) w taki czy inny sposób.

    Nie do końca optymalny.

    >Być może jakaś całkiem nowa formuła mogłaby zdobyć rynek, ale nie wierzę by
    >ktoś, kto wymyłśi rewolucyjny pomysł na płatny kanał, rozsyłał go tylko
    >naziemnie, więc przyszły pęd do DVB-T nadal nie ma napędu.

    Jak to nie?
    Płatne dvb-t jest dużo mniej problemowe niż płatne dvb-s.
    Choćby pod względem okablowania czy osprzętowienia chaty, a zwłaszcza jego
    ceny.
    Dla mnie C+Sport HD w NTC byłby dużym plusem.
    Tuner dvb-t kosztuje dużo mniej niż analogiczny tuner dvb-s2, przy tunerach
    do kompów to jest już przepaść.