  • 31. Data: 2011-07-14 18:59:42
    Temat: Re: klocki z tylu
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 14:46, Robert_J pisze:
    > Nie, to Ty tradycyjnie napisałeś głupotę ;-).

    O RLY? Że są samochody które mają z tyłu większe tarcze/hamulce niż W.G
    ma z przodu i wcale nie są to ciągniki rolnicze ani dostawczaki?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 32. Data: 2011-07-14 19:03:25
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 14:46, CeSaR pisze:

    > No tak.
    > Np Prosiak 911 ma du?o wi?ksze hamulce z ty?u ni? CC 900 z przodu. Tylko
    > czego to niby ma dowodzi??

    Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
    tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
    rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
    napędzane).

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 33. Data: 2011-07-14 19:04:22
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 14:45, Robert_J pisze:
    > Ile znasz takich aut?

    Dwa.

  • 34. Data: 2011-07-14 19:06:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 15:02, kamil pisze:
    > A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa
    > razy tyle tłoczków?

    No a dlaczego miały by być mniejsze niż z przodu?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 35. Data: 2011-07-14 19:06:59
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 19:06, DoQ pisze:

    > No a dlaczego miały by być mniejsze niż z przodu?

    Odwrotnie ;) - dlaczego z przodu miały by być mniejsze? Zawsze są większe.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 36. Data: 2011-07-14 19:19:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 13:46, Albercik pisze:

    > A nie jest tak że okładzina tylnych klocków jest cieńsza niż przednich,
    > tak, aby wystarczyła właśnie mniej więcej tyle ile wytrzymują przednie
    > klocki? Ale to są już niuanse danej konstrukcji.

    Też. Poza tym (jak już chyba napisałem) ABS z elektronicznym korektorem
    hamowania (w zasadzie teraz stał się już standardem - choć nadal nie we
    wszystkich modelach) dużo skuteczniej wykorzystuje tylną oś niż układ z
    mechanicznym korektorem. Stąd jeszcze szybsze zużycie i porównywalna
    trwałość z przednimi hamulcami.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 37. Data: 2011-07-14 19:20:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 13:58, AZ pisze:

    > Twoja glupota siegnela zenitu. Tylko jakie te samochody maja hamulce z
    > przodu i jak w nich rozklada sie zuzycie klockow?

    Twój prymitywizm również, z betonem nie dyskutuje.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 38. Data: 2011-07-14 23:27:41
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Robert_J"

    > Że też kurcze nie mam takiego szczęścia i wymieniam przednie klocki
    > przynajmniej dwa razy częściej niż tylke :-)

    Ja potwierdzę stwierdzenie Axela - w mojej VC tył już wymieniony razem z
    tarczami a przód poczeka na wymianę do przyszłego roku

  • 39. Data: 2011-07-14 23:29:17
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Hants"

    > ??? Szok - masz to gdzies na pismie/ksiazce serwisowej?
    >
    > U mnie 1 wymiana tylu na 3 przednie.

    Ja wymieniałem w tym roku cały tył łącznie z tarczami, a przód jeszcze
    wytrzyma do przyszłego roku - również VC

  • 40. Data: 2011-07-14 23:29:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Ja potwierdzę stwierdzenie Axela - w mojej VC tył już wymieniony razem z
    > tarczami a przód poczeka na wymianę do przyszłego roku

    Nie może być, wszyscy kłamiecie - ze mną na czele :)

    Pozdrawiam
    Paweł