  • Data: 2011-07-14 17:00:16
    Temat: Re: klocki z tylu
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 16:51:51 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Tylne hamulce są znacznie mniej obciążone, co jest oczywiste. Dlatego, gdyby miały
    > takie same klocki jak przednie, to by się zużywały dużo wolniej.
    > Ale tak się składa że tylne kocki są mniejsze i cieńsze, czyli po prostu dopasowane
    > do mniejszego obciążenia. I dlatego nie widzę powodu, dla którego w danym typie
    auta
    > nie miałyby się zużywać z prędkością podobną do przednich. Sam miewałem różnie.

    Powodem jest choćby korektor siły hamowania, który powoduje, że klocki będą
    się mniej zużywały niż to obliczone.
    Siłą rzeczy klocki muszą być gotowe na pełne obciążenie auta, maksymalne
    jakie dopuszcza konstrukcja plus pewnie jakiś niewielki zapas.
    To znaczy, że jeżdząc z obciążeniem mniejszym od maksymalnego (czyli dla
    większości aut 99% ich życia) zużywamy tylne klocki wolniej.
    A to tylko jeden z czynników.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.