eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyklocki z tyluRe: klocki z tylu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: klocki z tylu
    Date: Thu, 14 Jul 2011 16:00:16 +0100
    Organization: telefon.pl
    Lines: 20
    Message-ID: <1...@l...institute.com>
    References: <ivlem9$aua$1@node2.news.atman.pl> <ivm2mb$t3i$1@node2.news.atman.pl>
    <ivm54a$ld8$1@inews.gazeta.pl> <ivmdor$nnh$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ivmh3m$j7v$1@mx1.internetia.pl> <1...@l...institute.com>
    <ivmhbj$kk2$1@mx1.internetia.pl> <5ukbwj1uoxrm$.dlg@lepper.institute.com>
    <ivmvq7$2p2e$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: cpc8-enfi15-2-0-cust222.hari.cable.virginmedia.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1310655615 15100 77.101.174.223 (14 Jul 2011 15:00:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 14 Jul 2011 15:00:15 +0000 (UTC)
    X-Original-Approved: Mis Uszatek
    X-User: ajachcealojz
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Approved-Notice: Approved header has been removed
    X-No-Archive: yes
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2384881
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 16:51:51 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Tylne hamulce są znacznie mniej obciążone, co jest oczywiste. Dlatego, gdyby miały
    > takie same klocki jak przednie, to by się zużywały dużo wolniej.
    > Ale tak się składa że tylne kocki są mniejsze i cieńsze, czyli po prostu dopasowane
    > do mniejszego obciążenia. I dlatego nie widzę powodu, dla którego w danym typie
    auta
    > nie miałyby się zużywać z prędkością podobną do przednich. Sam miewałem różnie.

    Powodem jest choćby korektor siły hamowania, który powoduje, że klocki będą
    się mniej zużywały niż to obliczone.
    Siłą rzeczy klocki muszą być gotowe na pełne obciążenie auta, maksymalne
    jakie dopuszcza konstrukcja plus pewnie jakiś niewielki zapas.
    To znaczy, że jeżdząc z obciążeniem mniejszym od maksymalnego (czyli dla
    większości aut 99% ich życia) zużywamy tylne klocki wolniej.
    A to tylko jeden z czynników.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: