  • 1. Data: 2011-11-21 08:14:00
    Temat: klekotanie przy dodawaniu gazu
    Od: "P" <g...@o...pl>

    Witam

    Przy dodawaniu gazu, zwykle w sytuacji, gdy jest za mała prędkość np.
    wrzucony jest 4 bieg, a prędkość to dajmy na to 50 - rozlega się przez
    chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-11-21 08:31:50
    Temat: Re: klekotanie przy dodawaniu gazu
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-21, P <g...@o...pl> wrote:

    > Przy dodawaniu gazu, zwykle w sytuacji, gdy jest za mała prędkość np.
    > wrzucony jest 4 bieg, a prędkość to dajmy na to 50 - rozlega się przez
    > chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?

    Panewki? Opisz dokladniej. Na jalowym tez slychac stukot?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2011-11-21 08:36:14
    Od: "P" <g...@o...pl>

    >Panewki? Opisz dokladniej. Na jalowym tez slychac stukot?

    na jałowym nie, tylko przy dodawaniu gazu, przy zbyt małej prędkości w
    stosunku do wrzuconego biegu. Przy redukcji już nie.

    P.

  • 4. Data: 2011-11-21 08:36:23
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    > chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?
    "Dzwonią" zawory pewnie. co za auto ?
    Jak troche i na poczatku to az tak sie nei ma co przejmowac. Przyczyn moze
    byc wiele : zle ustawiony zaplon za uboga mieszanka itp

  • 5. Data: 2011-11-21 08:39:30
    Od: "P" <g...@o...pl>

    >"Dzwonią" zawory pewnie. co za auto ?

    Citroen C4, 1,4

    P.

  • 6. Data: 2011-11-21 08:42:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Nov 2011 08:36:23 +0100, PanAdol

    > "Dzwonią" zawory pewnie. co za auto ?

    Szczelam, Astra II :P

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 7. Data: 2011-11-21 09:04:20
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    > Citroen C4, 1,4

    i bledow komp nie wywala zadnych ?

  • 8. Data: 2011-11-21 09:13:24
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "P" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wrzucony jest 4 bieg, a prędkość to dajmy na to 50 - rozlega się przez
    > chwilę delikatne "klekotanie" silnika (benzyna) - co to może być?

    Objaw prawidłowy. Silnik spalinowy nie może pracowac poniżej pewnej
    prędkości obrotowej. Przy dużym obciążeniu i małej prędkości obrotowej
    tworzą się duże siły na korbowodach co przy połączeniu z mniejszym
    ciśnieniem smarowania powodować może kontakt panewek z wałem.

  • 9. Data: 2011-11-21 09:44:38
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-21 09:13, Agent pisze:

> [...]
    > tworzą się duże siły na korbowodach co przy połączeniu z mniejszym
    > ciśnieniem smarowania powodować może kontakt panewek z wałem.

    Do tego rozwalamy sprzęgło/koło dwumasowe, poduszki silnika i skrzyni
    itd... A więc takie "ecodrajwingowanie po polsku" szkodzi :P

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 10. Data: 2011-11-21 10:05:37
    Od: "P" <g...@o...pl>

[...]

    dedukuję, że należy się przyjrzeć temu "ciśnieniu smarowania" ?
    Co do ekonomii - nie jest to styl jazdy, tylko po prostu czasem zdarza
    się;). A objawu nie było wcześniej, stąd pytanie.

    P.