  • 1. Data: 2010-01-17 11:46:23
    Temat: klawiatury z trackpoint
    Od: Janusz Wo <j...@t...pl>

    Witam!
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów używa lub ma doświadczenia z
    klawiaturami wyposażonymi w trackpointa? Jakie wrażenia z użytkowania?
    Chodzi mi zwłaszcza o klawiatury lenovo. Czy to jest pełnoprawny,
    poręczny substytut myszki?
    Pozdrawiam - JanuszWo
    --
    Popraw gaz w adresie

  • 2. Data: 2010-01-17 11:47:49
    Temat: Re: klawiatury z trackpoint
    Od: "-" <d...@o...xx>

    wg mnie to kpina, ale ilu ludzi tyle opinii

  • 3. Data: 2010-01-17 12:54:53
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Janusz Wo" <j...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > klawiaturami wyposażonymi w trackpointa? Jakie wrażenia z użytkowania?
    > Chodzi mi zwłaszcza o klawiatury lenovo. Czy to jest pełnoprawny,

    jak juz ktos napisal - ilu ludzi tyle opinii...

    mialem kiedys laptopa klasy 486 z trackpointem i jestem do niego
    przyzwyczajony, moim zdaniem jest znacznie wygodniejszy niz touchpad
    bo nie trzeba tyle reka machac, natomiast myszka dalej jest niezastapiona
    zwlaszcza podczas 'dynamicznego' uzywania - gry, programy graficzne itd.

  • 4. Data: 2010-01-17 13:25:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "-" <d...@o...xx> napisał w wiadomości grup
    > wg mnie to kpina, ale ilu ludzi tyle opinii
    Touchpad to kpina. Czasami nie zareaguje na stukniecie (uzna, że przesunąć
    kursor), żeby przesunąć szybko kursor trzeba się namachać palcem.

  • 5. Data: 2010-01-17 13:38:52
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Użytkownik "-" <d...@o...xx> napisał w wiadomości grup
    > Touchpad to kpina. Czasami nie zareaguje na stukniecie (uzna, że przesunąć
    > kursor), żeby przesunąć szybko kursor trzeba się namachać palcem.

    Dla ścisłości: trackpoint to nie to samo co touchpad...

    --
    marfi

  • 6. Data: 2010-01-17 15:38:02
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Janusz Wo" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > klawiaturami wyposażonymi w trackpointa? Jakie wrażenia z użytkowania?
    > Chodzi mi zwłaszcza o klawiatury lenovo. Czy to jest pełnoprawny,

    Klawiatura do PC Cherry - mam dostęp do takich bo akurat potrzebna przy
    maszynie mała klawiatura.
    Kulka - moze jako substytut myszki jest, ale pracować na tym nie chciał bym
    ciagle.
    Może kwestia doprecyzowania czułości, ale na to nie miałem czasu.
    Na pewno plus jest taki w stosunku do touchpada, że panujesz lepiej nad
    swoimi palcami - nie wyjeżdzasz poza obszar działania toucha czy też nie
    robi Ci dwukliku bo akurat mu sie tak pomyslało. Ponadto odporne na mokre
    łapy i brudne otoczenie.

    A może trackpoint? znajoma jest zadowolona i woli używać jak to mówię
    'łechtaczki' zamiast tabliczki. Mi za to jakoś tak smiesznie ten kursor
    lata i zapanować nad jego ruchami nie mogę ;)

    Pozdrofka
    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-01-17 18:39:42
    Od: "-" <d...@o...xx>

    jeszcze dodam - teraz mam dell d600 i z tym i z tym. moze wlasnie warto jako
    pierwszy komputer taki sobibe sprawic.

    a moze po prostu jesli moj pierwszy mial trackpada i sie przyzwyczailem.

  • 8. Data: 2010-01-17 19:47:58
    Od: Andrzej <d...@w...pl>

    On 17 Sty, 19:39, "-" <d...@o...xx> wrote:
    > jeszcze dodam - teraz mam dell d600 i z tym i z tym. moze wlasnie warto jako
    > pierwszy komputer taki sobibe sprawic.
    >
    > a moze po prostu jesli moj pierwszy mial trackpada  i sie przyzwyczailem.

    Trackpoint jest super rozwiązaniem. Gdy kupuje laptopy, szukam tylko
    takich z trackpointem. Nie mogłem sie przyzwyczaić do tauchpada z
    portege r600 to zamieniłem go na lenovo x300. W pierwszych kilku
    chwilach trudno jest opanować kursor, ale później jest to bardzo
    proste. Poniżej kilka zalet trackpointa (informacje z dyskusji na
    goldenline).
    1) wygoda (zwłaszcza, gdy ma się małe dłonie i krótkie palce)
    2) szybkość i zwinność - jednym drobnym ruchem kursor znajduje się w
    przeciwległej części ekranu
    3) precyzja - punkt 2. i na dodatek dokładnie tam gdzie chcę
    4) mniej męczą się nadgarstki - nie trzeba tak kręcić dłonią
    5) bezpieczeństwo - teoretycznie każdy potrafi to obsłużyć, w
    większości przypadków ludzie mają problem, wiec nie namieszają za
    szybko - nie każdy będzie potrafił korzystać z Twojego (mojego)
    komputera (zwłaszcza ludzie niemyjący rąk po opuszczeniu toalety,
    hiehie)
    6) oszczędność miejsca
    7) używam gdy chcę, a nie przez przypadek, muskając touchpad dłonią w
    czasie pisania

  • 9. Data: 2010-01-18 07:52:23
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

> [...]
    > hiehie)
    > 6) oszczędność miejsca
    > 7) używam gdy chcę, a nie przez przypadek, muskając touchpad dłonią w

    Touchpad - jest bardziej intuicyjny i latwiejszy dla poczatkujacych albo dla
    tych, ktorzy maja malo do czynienia z komputerami.
    Fakt, ze dzisiejsze touchpady posiadaja mnostwo bajerow, ktorych nie cierpie
    (np scrolling, uruchamianie programow w zaleznosci od tego, w ktory rog
    klikniesz, itp) ale mozna je wylaczyc.
    Co do precyzji (pkt 3) - to tylko zalezy od tego, jak duzo na tym pracujesz
    i jaka masz ustawiona czulosc - wiele razy bylem swiadkiem, jak uzytkownicy
    przeklinali trackpointa, bo nie umieli trafic.. Jednak touchpad bardziej
    odzwierciedla ruchy myszka, niz trackpoint - w obu przypadkach poruszasz sie
    po okreslonej powierzchni przesuwajac "narzedziem"... takze wg mnie argument
    nietrafiony zupelnie. Jak zreszta wszystkie pozostale...
    A co do brudnych rak - latwiej brud zetrzec z touchpada, niz z trackpointa,
    ktory jest pomiedzy klawiszami (i brud pojawia sie pod klawiszami wokol).
    Rowniez przypadkowe nacisniecie klawiszy jest bardziej prawdopodobne w
    przypadku trackpointa, nie wspominajac o braku mozliwosci bardziej
    zaawansowanych - np. obsluga dwoch palcow czy obsluga zapamietanych ruchow
    palca.
    Dawniej byla jeszcze jedna niewygodna sprawa (u mnie ze starymi notebookami
    Toshiba) - jak sie ktos niedelikatnie obchodzil z laptopem (i trzymal go w
    scisnietej torbie), to touchpad potrafil zostawic trwaly slad na matrycy.
    Jedyne, co sklonny jestem uznac, to oszczednosc miejsca, oczywiscie w
    przypadku netbookow czy jakichs palmfono-netbookow. W przypadku laptopow -
    nie ma co oszczedzac, bo miejsca jest dosc.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 10. Data: 2010-01-18 21:31:35
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    - wrote:
    > wg mnie to kpina, ale ilu ludzi tyle opinii

    A wg mnie dobry trackpoint przebija kazdy inny powszechnie znany sposob
    manipulowania kursorem. Chetnie kupilbym za rozsadne pieniadze taki
    samodzielny modul z interfejsem ps/2 lub usb...

    --
    KILu