  • 1. Data: 2009-12-26 15:31:07
    Temat: kieszonkowy czytnik pdf
    Od: smila <w...@g...pl>

    Szukam jakiegos kieszonkowego czytnika pdf. Dedykowane niestety cana
    kosmiczna. Czy ktos przerabial juz ten temat. Wiem ze mozna "przerobic"
    psp, ale najlepiej odpowiadaloby mi GPS+czytnik w jednym. Czy ktos
    przerabial juz ten temat?

    ps

  • 2. Data: 2009-12-26 15:49:40
    Temat: Re: kieszonkowy czytnik pdf
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-26 16:31, Użytkownik smila napisał:
> [...]
    > kosmiczna. Czy ktos przerabial juz ten temat. Wiem ze mozna "przerobic"
    > psp, ale najlepiej odpowiadaloby mi GPS+czytnik w jednym. Czy ktos

    PDF to graficzne odwzorowanie wydruku na ekranie monitora
    więc czytnik dedykowany temu formatowi powinien mieć ekran A4.
    Czytniki ebooków najbardziej zbliżone wymiarami są monochromatyczne
    i niekoniecznie potrafią wyświetlić PDFa.
    Jeśli jeszcze w dodatku chcesz mieć czytnik z GPSem to nie widzę
    nic innego jak jakiś PDA z GPS i ekranem 640x480 (może być
    z telefonem na dokładkę, zawsze to o jeden wypychający kieszenie
    gadżet mniej).
    Tylko jedna ważna informacja, taki zestaw nie nadaje się do
    PDFów wyładowanych grafikami (rysunki, schematy czy wykresy).
    Do takiego z samym tekstem owszem.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-12-26 16:27:08
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    smila napisała:
> [...]
    > kosmiczna. Czy ktos przerabial juz ten temat. Wiem ze mozna "przerobic"
    > psp, ale najlepiej odpowiadaloby mi GPS+czytnik w jednym. Czy ktos

    Może N810?

    m.
    --
    LaTeX + Vim = http://vim-latex.sourceforge.net/
    Vim Universal Templates: http://vim.sf.net/script.php?script_id=1078

  • 4. Data: 2009-12-26 18:17:26
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    RadoslawF pisze:

> [...]

    > Tylko jedna ważna informacja, taki zestaw nie nadaje się do
    > PDFów wyładowanych grafikami (rysunki, schematy czy wykresy).
    potwierdzam
    > Do takiego z samym tekstem owszem.
    zgadza sie.
    mimo wszystko, im wieksza rozdzielczość tym wieksza szansa ze jednak
    zobaczysz to co chcesz. O ile wiem to biorac pod uwagę wielosć,
    rozdzielczość i cene to toshiba G900 byłaby dobrym typem.
    inna możliwość to nawigacja z biedronki. ale tam za pare stów dostaniesz
    wprawdzie wiekszy ekran, ale najczęsciej 240x320...

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-12-26 21:21:01
    Od: smila <w...@g...pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > inna możliwość to nawigacja z biedronki. ale tam za pare stów dostaniesz
    > wprawdzie wiekszy ekran, ale najczęsciej 240x320...

    a co powiesz na to
    http://tinyurl.com/yl9se8p

  • 6. Data: 2009-12-26 22:06:19
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-26 22:21, Użytkownik smila napisał:

    > a co powiesz na to
    > http://tinyurl.com/yl9se8p

    Nie ma GPSa i stary windows.
    Jak możesz to poszukaj takiego w okolicy, weź w łapki, pomacaj
    i przymierz do kieszeni (czy się zmieści i czy jej nie urwie).
    :-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-12-26 22:30:49
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > a co powiesz na tohttp://tinyurl.com/yl9se8p

    to juz lepsza jest wspomniana wyzej nokia n800/810

  • 8. Data: 2009-12-28 09:13:06
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu>

    On 09-12-26 16:49, in article hh59tf$ed$...@n...news.atman.pl, "RadoslawF"
    <r...@w...pl> wrote:

    > PDF to graficzne odwzorowanie wydruku na ekranie monitora
    > więc czytnik dedykowany temu formatowi powinien mieć ekran A4.

    bzdura kolego.
    PDF może mieć rozmiar dowolny jaki zadasz w aplikacji z której go generujesz
    np. 5 cm na 3 cm. To żaden problem. Pozostaje zatem kwestia rozdzielczości
    wyświetlacza (sprzęt) i możliwości powiększania/pomniejszania obrazu na nim
    (kwestia programowa). Mogłem sobie na Noki e90 wyświetlać PDFy a ekran na
    niej jest wielokrotnie mniejszy niż A4 i mogę na iPhonie gdzie skalowanie
    działa w porównaniu z Nokią jak miód. Przy czym oba urządzenia spełniają
    założenie kieszonkowych. ZTCW wiele urządzeń opartych na Symbianie ma
    Readera w wersji Lite i radzi sobie z czytaniem PDF'ów niezależnie od ich
    rozmiarów (nie mylić z objętością). Nie wiem jak Windows Mobile, nie
    używam...

    J.

    --
    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.

  • 9. Data: 2009-12-28 09:57:44
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-28 10:13, Użytkownik Jacek Kauch napisał:

    > bzdura kolego.
    > PDF może mieć rozmiar dowolny jaki zadasz w aplikacji z której go generujesz
    > np. 5 cm na 3 cm. To żaden problem. Pozostaje zatem kwestia rozdzielczości

    To może jeszcze napisz "kolego" do jakiej wielkości są najczęściej
    generowane pliki PDF ?
    :-)
    W przypadku czytania lub przeglądania dokumentu gdzie dla każdej
    linijki trzeba całość przesuwać na boki bo na ekranie się nie
    mieści można napisać że da się taki wyświetlić, napisanie że da
    się tak czytać jest nieprawdą zwana przez znawców sloganem
    marketingowym.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-12-28 12:18:47
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    smila pisze:
    > Szukam jakiegos kieszonkowego czytnika pdf. Dedykowane niestety cana

    O jakich parametrach?

    Bo czytanie PDFów zapewnia większość urządzeń mobilnych.
    Windows Mobile pewnie sobie radzi (nie próbowałem, ale jest
    wersja Acrobat Readera dla Windows Mobile), Symbian na 100%
    sobie radzi (testowałem).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |