  • 71. Data: 2014-09-06 16:00:56
    Temat: Re: kieszonkowy aparat na baterie AA
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 05 Sep 2014 22:49:30 +0200, Piotr Kosewski napisał(a):

    [...]
    > Skąd to dziwaczne założenie, że zajęcie się smartphone'em (w czasach
    > mojego dzieciństwa chodziło raczej o granie na kompie) jest złe
    > dla dziecka?

    Czynny wypoczynek jest bardziej rozwijający niż bierny, żeby nie
    powiedzieć, że "w zdrowym ciele zdrowy duch".
    Szczególnie jest to ważne w wieku rozwojowym, co dzisiaj już widać tym
    bardziej, ile krzywych, grubych i niedorozwiniętych sportowo dzieci
    można zobaczyć dookoła siebie. To plus nieodpowiednie odżywanie daje
    opłakane skutki.
    Całe szczęście, że większość wychowawców kolonijnych odpowiednio
    "krótko" trzyma dzieci w obu tych kwestiach (ruch/sport + zdrowe
    odżywianie bez chipsów, słodyczy i słodkich napojów).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 72. Data: 2014-09-06 20:28:48
    Od: fifak <f...@o...pl>

    ja wiem matryce szumy ale zbliżenia optycznego tym nie zrobisz

    nawet jeżeli z n1020 są piekne zdjęcia to ile ona kosztuje :)

    są tanie telefony np samsung S5610 5mpix które robią przyzwoite fotki w
    dzień (pisałem o tym kiedyś) ale jednak w praktyce i w innych warunkach
    byle prawdziwy aparat sprawuje się lepiej

    wspomniany Xs-1 bije jakością zdjęć 90% smartfonów a jest mniejszy od
    większości z nich i kosztuje jedynie 360zł :)

    całkiem niedawno przechodziłem przez temat wyboru smartfona z
    przyzwoitym aparatem i uwzględniając koszty doszedłem do wniosku że mały
    mobilny klasyczny aparat jest lepszym rozwiązaniem, kupiłem xs1

    jak ktoś ma więcej kasy to canon S120 i ma wszystko co potrzeba za
    1300zł, duża matryca jasny obiektyw, małe gabaryty, kompakcik do
    kieszeni bardzo dobrej jakości

  • 73. Data: 2014-09-06 20:29:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mt <f...@i...pl> writes:

    > Poza tym rynek najprostszych kompaktów się praktycznie zwija, gdyż
    > obecnie praktycznie każdy telefon oferuje lepszą jakość zdjęć.

    Bardzo wątpię. W idealnych warunkach oświetleniowych, może tak (pewnie
    także nie lepszą, ale przynajmniej podobną). W przypadku mniejszej
    ilości światła, "praktycznie każdy telefon" to porażka.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 74. Data: 2014-09-06 20:35:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mt <f...@i...pl> writes:

    > A ty odróżnisz w ciemno zdjęcie ze smartfona z przyzwoitym segmentem
    > foto od zdjęcia z kompaktu? Pomijam już fakt, że są smartfony z
    > fizycznie większą matrycą niż 99% kompaktów na rynku.

    Bardziej od wielkości matrycy istotna jest wielkość obiektywu,
    a dokładniej średnica przysłony (efektywnej, taka wyrażona w mm).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 75. Data: 2014-09-06 20:45:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Bardziej od wielkości matrycy istotna jest wielkość obiektywu,
    >
    > a dokładniej średnica przysłony (efektywnej, taka wyrażona w mm).

    Istotnymi sa zarowno matryca jak i obiektyw.
    Spotykane czesto podejscie , na szczescie jednak coraz rzadziej ," kupuj najlepszy
    obiektyw matryca nie gra roli" jest bledne.
    Rozdzielczosc ukladu matryca - obiektyw zalezy od rozdzielczosci kazdego z tych
    elemntow i wynosi:

    1/r =1/r1 +1/r2.

    Jesli juz uogolniac to : "matryca i obiektyw sa rownie wazne"

  • 76. Data: 2014-09-06 20:59:06
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-09-06 20:29, Krzysztof Halasa wrote:
    > Bardzo wątpię. W idealnych warunkach oświetleniowych, może tak (pewnie
    > także nie lepszą, ale przynajmniej podobną). W przypadku mniejszej
    > ilości światła, "praktycznie każdy telefon" to porażka.

    To zależy od tego, jak patrzysz na problem.

    Praktycznie każdy telefon ~ <telefony w ofercie> - masz rację.
    Praktycznie każdy telefon ~ <telefony kupowane w USA i Japonii> - rację
    może mieć mt. Wszystko zależy od tego, jak badziewne kompakty wybierzemy
    do porównania, bo i wśród tych tanich jest zauważalny rozrzut IQ.

    Zresztą nawet w biednej Polsce doskonale sprzedają się topowe modele
    (co jest trochę dziwne, bo to ponad połowa średniej miesięcznej netto).

    Ponadto smartphone'y przebijają proste kompakty pod względem
    funkcji i bajerów przyciągających, a o tym też nie należy zapominać.

    Poza tym miło mi, że dożyłem momentu, w którym kieszonkowy kompakt
    cyfrowy miałem okazję nazwać "tradycyjnym aparatem". :D

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 77. Data: 2014-09-06 21:21:07
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-09-06 16:00, Sylwester Zarębski wrote:
    > Czynny wypoczynek jest bardziej rozwijający niż bierny, żeby nie
    > powiedzieć, że "w zdrowym ciele zdrowy duch".

    Bardziej rozwijający pod jakim względem? Ułatwia ukończenie Harvardu?

    Nie podważam istotności aktywności fizycznej, ale trzeba szukać
    kompromisu. Zabranianie czegokolwiek kompromisom nie sprzyja.

    Ponadto zastanów się nad warunkami brzegowymi.
    Masz dwoje dzieci. Jedno się bardzo dużo rusza, ale kosztem nauki itp.
    Drugie rusza się mało, ale bardzo dużo czasu spędza przy kompie
    i książkach.
    Statystycznie to drugie dziecko osiągnie *zdecydowanie* lepszy
    poziom życia. I zapewne będzie żyło dłużej.

    Takich dożyliśmy czasów. Człowiek nie musi już polować na obiad
    i codziennie walczyć z sąsiednimi plemionami.
    Nie ma sensu temu zaprzeczać i zabierać dzieciom tych cholernych
    smartphone'ów. Warto po prostu pokazać im, jak tych urządzeń można
    sensownie używać.

    Wszak wychowywanie dziecka powinno polegać na przekazywaniu mu wiedzy,
    a nie podcinaniu skrzydeł takimi głupawymi zakazami. :/

    A jeśli prowadzący obóz nie umie ciekawym zajęciem oderwać
    dzieci od telefonów, to chyba jemu trzeba czegoś zabronić. :D

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 78. Data: 2014-09-06 21:40:44
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-09-06 21:21, Piotr Kosewski pisze:

    > Takich dożyliśmy czasów. Człowiek nie musi już polować na obiad
    > i codziennie walczyć z sąsiednimi plemionami.

    I uważasz, że z tą zmianą rzeczywistości zmieniła sie jakoś
    fizjologia człowieka?
    że w ciągu ostatnich stu lat ewolucja homosapiens dostosowała się do
    "smartphone'ów" (obrzydliwe słowo wymyśliłeś).

    > Wszak wychowywanie dziecka powinno polegać na przekazywaniu mu wiedzy,
    > a nie podcinaniu skrzydeł takimi głupawymi zakazami. :/

    Ale żeby spłodzić i urodzić zdrowe dziecko, rodzice powinni być zdrowi.
    Mol książkowy, zasiedziały w bibliotece lub fan komputera,
    nie zażywający słońca ma szanse na dziecko,
    które odziedziczy brak odporności, których sami rodzice nie nabyli.

    JD

  • 79. Data: 2014-09-06 21:54:39
    Od: mt <f...@i...pl>

    > Bardziej od wielkości matrycy istotna jest wielkość obiektywu,
    > a dokładniej średnica przysłony (efektywnej, taka wyrażona w mm).

    Ale średnica przysłony, jak to nazwałeś efektywnej, będzie większa dla
    większej matrycy przy założeniu, że obiektywy mają ten sam kąt widzenia,
    nie widzisz tej prostej zależności?

    --
    marcin

  • 80. Data: 2014-09-06 22:01:47
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-06 20:28, fifak pisze:

> [...]
    >
    > wspomniany Xs-1 bije jakością zdjęć 90% smartfonów a jest mniejszy od
    > większości z nich i kosztuje jedynie 360zł :)

    Za 360 zł to bym chyba wolał wybrać Benq G1, wiem firma mało się kojarzy
    z foto ale przynajmniej dostajemy jaśniejszy obiektyw i lepszą ergonomię
    oraz fikany ekran przy niewiele większych gabarytach.
    http://www.optyczne.pl/index.html?aparat=all&produce
    nt=71&aparat=1600&pix=0&zoom=0&typ=dowolny&sort=

    --
    marcin