    Date: Thu, 04 Sep 2014 13:46:41 +0200
    From: mt <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: kieszonkowy aparat na baterie AA

    W dniu 2014-09-04 13:19, XX YY pisze:

    > tzn zamiast doladowywac z powerbanka , bierzesz oryginalne zamienne dedykowane akku
    i ja wymieniasz . ta sama pojemnosc - wielkosc dwa razy mniejsza.
    > lub z tej samej wielkosci masz 2 razy wieksza energie.
    > rzecz nie w ksztalcie i nazwie akku, tylko w ich pojemnosci.

    4 ogniwa AA to 10Ah przy 1,2V bądź 2,5 Ah przy 4,8 V, przeciętne aku w
    małym kompakcie to około 700-900 mAh, policz sobie ile byś musiał kupić
    dodatkowych aku do aparatu, żeby mieć podobną wydajność i ile to będzie
    kosztować. Poza tym z power banku można doładować aparat, telefon,
    odtwarzacz mp3 czy co tam się chce. To, że ty nigdy nie byłeś bez źródła
    prądu dłużej niż jeden dzień nie znaczy że każdy tak ma. Power banki są
    nie tylko na AA ale i też z wbudowanymi ogniwami. Za niecałe 90 zł
    dostajesz 10 Ah na 3,7 V, to jest jakieś 10 aku w kompakcie. Ile będzie
    kosztować dodatkowych 9 akumulatorów?

    --
    marcin