    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: kiedy wyłączą NMT ?
    Date: Mon, 6 Jul 2009 07:11:26 +0200

    > NMT 450 (zamiast od razu GSM 900) został wprowadzony AFAIK przede
    > wszystkim dlatego, że na 900 hulały jakieś pozostałości mundurowe po
    > Warszawskom Dogoworze.

    A takiej Bułgarii (prawie w tym samym czasie) od razu GSM 900 :-)

    > OK, ale czy dla wszystkich lokalizacji ze stacjonarnymi NMT były jakieś
    > alternatywy (zwłaszcza w kontekście przypadków jak ten świnoujski
    > poniżej)? RSŁA?

    Skoro teraz TP odmawia zakładania czegokolwek a jest operatorem wyznaczonym
    a wtedy nie była (była zobligowana innymi regulacjami) to....
    Czyżby wtedy opłacało się inwestować a teraz nie ?
    Może i tak było.
    Wtedy jeszcze ludzie z telefonów stacjonarnych dokąś dzwonili.....
    Dziś złośliwie zakładają i milczą (jak ja).

    > Za sojalizmu PRLowskiego jednak nie płacili za niepodłączenie telefonu tak
    > więc teraz jest lepiej :-)

    "Bo mamy komputer - teraz może pan pisać (w sprawozdaniu) co pan chce."

    > Hmm, czy to tak "dasie" w każdej lokalizacji te 5 dychaczy za friko
    > dostać? Ja np. mam w domu Netię (taką prawdziwą na kablu, zresztą mieszkam
    > ze 300 m od miejsca, gdzie Netia się w ogóle zaczęła :-)). I co, piszę
    > uniżoną prośbę do Telecom Pologne, oni odmawiają i płacą mi 50 PLN/mies
    > (co mi wystarczy do pokrycia kosztów Netii) :-)?

    Ja tylko piszę o tych przypadkach które znam.
    Jeden czlek często podróżuje.
    Chciał net do monitorowania domu (kamery).
    Nie podłączą neta bo kabel I klasy biegnie.....po drugiej stronie ulicy.
    U mnie sąsiadka jest "po drobrej stronie" i ma słupek obok bramy oraz WŁASNE
    przyłącze zwinięte w kłębek i zakopane obok słupka. Tylko wciągnąć i
    wkrosować.
    Nie. Nie podłączają indywidualnych.
    Toż tu na grupie pisał człek, że zrzygnowal z telefonu, ma przyłącze a mu
    nie chcą teraz podłączyć.
    Bo MAJĄ ZASADY !
    Właśnie takie, że nie podłączają bez trudzenia się czy są i jakie możliwości
    techniczne.
    Kazdemu wedlug jego potrzeb 50 PLN.
    Chyba że klient jest bez krawata i zamówi najdroższy plan taryfowy i wie jak
    ich zmusić do przestrzegania prawa.
    Są tacy.
    Ale wracajac do tematu - spróbuj. Co ci szkodzi.
    Odmówią, nie odmówią - wsio ryba.
    Najgorzej jak ten telefon podłączą to zanim wymówisz trochę czasu abo im
    popłacisz (z miesiąc czy dwa).
    vari