  • Data: 2009-07-06 07:49:48
    Temat: Re: kiedy wyłączą NMT ?
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > U nas aż takich biznesmenów nie było, więc pierwszą komórkę dostała
    > córka lokalnego przedsiębiorcy i była to jakaś cegła GSM. ;) Zresztą
    > długo sensacji top nie robiło, gdyż chwilę potem dokonała się rewolucja
    > i co drugi dzieciak miał Nokię 3210. ;)

    U nas w technikum to ja byłem pierwszym stelefonizowanym.
    Za pomocą...... radiotelefonu Icom IC-E24ET i korzystając (nielegalnie) z
    bramki radiowotelefonicznej na 148,025 MHz (lub innych np RTP służbowych z
    CRiT - działały w ruchu automatycznym w odróżnieniu od zwyklych RTP).
    Najorzej gdy się radia zapomnialo wyłączyć i w polowie klasówki z plecaczka
    na całą salę ryknął Selekt 5 z 337,175MHz (wówczas jeden z przemienników
    STOENu) po czym tubalny głos nie wiadomo skąd obwieścił: ZAŁĄCZAM
    BEZNAPIĘCIOWO KIERUNEK NA "Perzyńskiego-pawilon".
    Oczywiscie zaraz zaczęły sie żarty w stylu "pani profesor, agenta mamy w
    klasie".
    "Pani profesor" próbowała nie reagować (trudno coś zrobić w klasie pełnej 19
    latków).

    Pewnego razu grupka klasowych ...hm... złodziejaszków (rasdia samochodowe i
    panele chodziły z plecaka do plecaka) oglądało dziwny i nieznany nikomu
    przedmiot z wysiwetlaczem i kilkoma zaledwie przyciskami.
    Jeden drugiemu proponowal kupno za 20 PLN bo nie potrafili zauważyć żadnej
    funkcjonalosci tegoż.
    Ja przechodząc obok rzuciłem tylko " O ! odbiornik GPS.".
    - Zaraz, zaraz - zatrzymali mnie - co to jest ?
    - To jest urządzenie do ustalania swojej pozycji na podstawie sygnału z
    satelitów.
    - A ile to kosztuje.
    - około pięciu stów (rok 1993)
    - ???? O.... no to nie za 20....mogę ci sprzdać za dwie stówy - rzekł jeden
    do drugiego.
    vari