  • Data: 2009-07-06 11:10:29
    Temat: Re: kiedy wyłączą NMT ?
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zamieszki po wyborach w Iranie, Internet działa, relacje idą w świat.
    > Blog jakiegoś Bagdagczyka też kiedyś robił furorę, Internet miał być
    > przecież odporny nawet na atak nuklearny ;)
    > No i przecież zawsze są satelity :)

    Są. I są zakłócane.
    Właśnie Iran zakłóca (uplinkiem) transpondery a któych są "wrogie" stacje
    adresowane do Persów.
    Jako że mamy "wspaniałą erę cyfrową" i multipleksy to zakócenia dotknęły
    miesiac temu (albo i mniej) także ARD i ZDF nadawane przez satelitę (zdaje
    się Astra) oraz na HB także......TV Silesia przez króki moment.
    I wciąż są ludzie uparcie twierdzący, ze "po co nam cyfrowa naziemna".
    Oni uważają, że jeśli ITU każe wyłączyć analogową naziemną do 17 czerwca
    2015 roku to powinno się wogle z naziemnej TV zrezygnować i używać tylko
    satelitarnej.

    Owszem. Internet trudno odciąć ale można dosć skutecznie próbować to
    zrobić - nie na 100% i na małym obszarze ale na 90% mogło by się udać.
    Skoro przy okazji blackout'u w Szczecinie padły wszystkie łącza internetowe
    w Międzyzdrojach (co ciekawe u mnie 13 km dalej na wsi Neostrada działała a
    jest moje RISLU wpiete światełkiem do RSM w M-jach).
    Nawet banki w Międzyzdrojach nie miały netu (a sieci komórkowe bardzo
    szwankowały i przyczyna była w Szczecinie a nie tutaj).
    Pamiętam że wtedy NIKT w Międzyzdrojach (ani neosradowicze ani lokalni
    providerzy ani duże instytucje) nie miał Internetu.
    Co ciekawe - RONiU o awarii....nie wiedziało.
    Dopiero po moim telefonie z zakłopotamiem podrapali się w głowę i
    stwierdzili że co prawda żadnych alarmów nie ma (sic !) ale.... ruchu też
    nie ma.
    vari