  • Data: 2009-07-06 05:18:53
    Temat: Re: kiedy wyłączą NMT ?
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na starych Radmorach za kilkaset złotych można taki efekt osiągnąć czy
    > mówisz o sprzęcie (ultra)krótkofalarskim za minimum 1,5k zł? ;)

    Mówię np o Motoroli GM600 za 400 PLN na Allegro.

    > A jest tam co chronić? ;> Spójrzmy prawdzie w oczy - PMR to jeden wielki
    > śmietnik. Głównie budowlańcy używający bardzo barwnego języka. Te
    > radyjka mają wartość typowo użytkową, nigdy nie zdążyła się
    > wykrystalizować grupa pasjonatów, tak jak to miało miejsce w przypadku z
    > CB w latach dziewięćdziesiątych - określony slang, zasady etc.
    > Oczywiście dzisiaj za sprawą kierowców z #19 w tej materii także dokonał
    > się regres. ;)

    U mnie na PMR (sluchając na dachowej antenie) jest puste.
    No ale ja Panie na wsi mieszkam. Gdybym chciał z rodziną pogadać 25W to mam
    wszystkie 8 kanałów czyste.

    > Z drugiej strony paradoksalnie dzisiaj nie ma czego phreakować. Automat
    > nie komunikuje się już z centralą tą samą linią jaką przebiega rozmowa,
    > więc stare numery z BlueBoxem czy ToneDialerem nie przejdą, nawet gdyby
    > odblokować mikrofon czy rozpracować wszelkie zabezpieczenia
    > identyfikujące aparat. Telefon jest na dobrą sprawę komputerem, który
    > dostaje update oprogramowania zdalnie, nie ma więc mowy o czasach
    > podmieniania EPROMów w niebieskim Urmecie. :)
    > Oczywiście - dla chcącego nic trudnego. Pewnie jakaś metoda by się
    > znalazła.

    Znalazły sie nawet dwie.

    > Tylko po co?

    Otóż to.

> [...]
    > jestem pewien czy w mojej rodzinnej wiosce uchował się choć jeden aparat
    > - w mojej okolicy na 100% zdemontowano już wszystkie. Czasem je zdjęto a
    > czasem zwyczajnie już nie naprawiono efektu działalności znudzonych
    > panów w dresach, którym telefon w tym miejscu bardzo przeszkadzał...
    >
    > Pewnie na wszelki wypadek zostawią jakiś automat w budynkach
    > użyteczności publicznej, przy autostradach albo w miejscach pozbawionych
    > zasięgu (np. schroniska turystyczne w górach). A tak poza tym to
    > następne pokolenie będzie oglądało żółtego Ascoma za muzealną szybą.

    No u mnie też poznikało trochę.
    I faktycznie trudno spotkać kogoś kto by budki korzystał.
    vari