-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Cavallino <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: kiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast
wymiany elementu
Date: Sun, 20 Dec 2015 17:06:13 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 79
Message-ID: <n56jli$voo$1@node2.news.atman.pl>
References: <n51jfs$2qd$1@node1.news.atman.pl>
<r9hwo3yzbiza$.3yp5ciux55cz.dlg@40tude.net>
<2...@g...com>
<nwdm805ygxld.1kfloowrsvkg4$.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<1...@4...net>
<8...@g...com>
<1...@4...net>
<3...@g...com>
<nzjbegeupsr1$.hukf6nhic9ty$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<iyfyx1soahgs.q2qw0161hrcj$.dlg@40tude.net>
<n55ke3$1fk$1@node2.news.atman.pl>
<1ln0kiuy9jpkb.1r5rmx7e6x43o$.dlg@40tude.net>
<n56htp$tvq$1@node2.news.atman.pl>
<7ij07z7zcs27$.9fo2kunt7jj8.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: d179-149.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1450627571 32536 109.173.179.149 (20 Dec 2015 16:06:11
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 20 Dec 2015 16:06:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.4.0
In-Reply-To: <7ij07z7zcs27$.9fo2kunt7jj8.dlg@40tude.net>
X-Antivirus: avast! (VPS 151219-1, 19.12.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574260
[ ukryj nagłówki ]W dniu 20.12.2015 o 16:56, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 20 Dec 2015 16:36:27 +0100, Cavallino napisał(a):
>
>> W dniu 20.12.2015 o 16:27, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Sun, 20 Dec 2015 08:13:09 +0100, Cavallino napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 19.12.2015 o 22:46, Tomasz Pyra pisze:
>>>>
>>>>> A drugi kuty na cztery łapy, odda sprawę do sądu i tam dostanie tyle ile w
>>>>> cenniku ASO kosztują nowe części + ryczałt na robotę.
>>>>
>>>> Plus utratę wartości auta.
>>>> Każda inna opcja to jest naciąganie ze strony ubezpieczyciela.
>>>>
>>>> Bo jak sobie później naprawisz za 1/10 tej sumy, to nadal nie jest Twój
>>>> zysk i nadal to mieści się w zakresie szkody.
>>>> Tyle że po prostu świadomie część wartości samochodu zamieniłeś na gotówkę.
>>>
>>> To co boli Kogutka też ma uzasadnienie.
>>> Ogólnie system jest dość patologiczny, a efektem jego działania jest
>>> pompowanie do granic absurdu cen w ASO, które to firmy praktycznie żyją
>>> wyłącznie z likwidacji szkód z OC.
>>> Nic dziwnego skoro obecne prawo stworzyło klientów dla których "cena nie
>>> gra roli".
>>>
>>> Bo powiedzmy że mamy używany samochód wart przed szkodą 50000zł, szkodę
>>> można zlikwidować na kilka sposobów:
>>>
>>> a) sprzedać strucla - wartość uszkodzonego samochodu to 42000zł, czyli
>>> spadek wartości to 8000zł
>>> b) wyprostować blachy, poszpachlować i pomalować - koszt 500zł + spadek
>>> wartości 5000zł
>>> c) wymienić części na używane - koszt 2000zł + spadek wartości 3000zł
>>> d) kupić nowe części w ASO - koszt 9000zł + spadek wartości 1000zł.
>>> e) odesłać samochód do fabryki gdzie naprawa zostanie przeprowadzona w
>>> fabrycznej technologii - koszt 49900zł ;)
>>>
>>> I tu pytanie - jaka jest w tym momencie realna i uczciwa wartość szkody,
>>> którą powinien właścicielowi uszkodzonego pojazdu wypłacić ubezpieczyciel?
>>
>> Wariant b+c - nie pokrywa wartości szkody.
>> Wariant a - dolicz 2000 dla właściciela, za fatygę i pozostawanie bez
>> samochodu i będzie ok
>
> Takie koszty są obecne we wszystkich opcjach, więc w rozważaniach na temat
> różnic można o nich zapomnieć.
Raczej nie ma żadnej.
Problem w tym, że jak miałeś dobry używany egzemplarz, to nowego auta,
ZWŁASZCZA używanego możesz szukać rok i dłużej, jako że 99% na rynku to
przystanki, a reszta sprzedaje się na pniu, więc akurat w tym wariancie
nie sposób tego pominąć.
>
>> , bo zrówna się z wariantem d.
>
> Nie zrówna się, bo do D też trzeba te 2000zł dopisać.
Ale za kilka tygodni, a nie wiele miesięcy.
Różnica jak dla mnie zasadnicza.
>
>> Wariant e - nie wiem czy to jest do zrealizowania, obstawiam, że nawet
>> jakby się ktoś uparł to by mu się nie udało.
>
> Wszystko można zrobić.
> Np. można by chcieć kupić całe nowe nadwozie, bo np. wymiana tylnej
> ćwiartki czy progu wymaga spawania, a włąściciel "się boi" spawanego.
A takie obawy są uzasadnione technologicznie?
Bo jeśli tak, to pewnie będzie miał rację.
Choć zawsze ubezpieczyciel może mu zaproponować że znajdzie mu auto
niebite, w super stanie technicznym i odkupi wraka, wtedy zapewne
oszczędzi, bo złom sprzeda w cenie wyższej niż 1000 zł.
Ta propozycja zresztą dotyczy również przypadku a, jeśli ubezpieczyciel
uważa, że poszkodowany przesadza.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.15 18:10 Tomasz Pyra
- 21.12.15 11:41 r...@k...pl
- 21.12.15 11:58 Zenek Kapelinder
- 21.12.15 12:13 r...@k...pl
- 21.12.15 12:27 Zenek Kapelinder
- 21.12.15 12:59 J.F.
- 21.12.15 13:05 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?