-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: kiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast
wymiany elementu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <n51jfs$2qd$1@node1.news.atman.pl>
<r9hwo3yzbiza$.3yp5ciux55cz.dlg@40tude.net>
<2...@g...com>
<nwdm805ygxld.1kfloowrsvkg4$.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<1...@4...net>
<8...@g...com>
<1...@4...net>
<3...@g...com>
<nzjbegeupsr1$.hukf6nhic9ty$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<iyfyx1soahgs.q2qw0161hrcj$.dlg@40tude.net>
<n55ke3$1fk$1@node2.news.atman.pl>
Date: Sun, 20 Dec 2015 16:27:12 +0100
Message-ID: <1ln0kiuy9jpkb.1r5rmx7e6x43o$.dlg@40tude.net>
Lines: 35
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1450625232 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22841 89.77.179.152:12541
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574257
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 20 Dec 2015 08:13:09 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 19.12.2015 o 22:46, Tomasz Pyra pisze:
>
>> A drugi kuty na cztery łapy, odda sprawę do sądu i tam dostanie tyle ile w
>> cenniku ASO kosztują nowe części + ryczałt na robotę.
>
> Plus utratę wartości auta.
> Każda inna opcja to jest naciąganie ze strony ubezpieczyciela.
>
> Bo jak sobie później naprawisz za 1/10 tej sumy, to nadal nie jest Twój
> zysk i nadal to mieści się w zakresie szkody.
> Tyle że po prostu świadomie część wartości samochodu zamieniłeś na gotówkę.
To co boli Kogutka też ma uzasadnienie.
Ogólnie system jest dość patologiczny, a efektem jego działania jest
pompowanie do granic absurdu cen w ASO, które to firmy praktycznie żyją
wyłącznie z likwidacji szkód z OC.
Nic dziwnego skoro obecne prawo stworzyło klientów dla których "cena nie
gra roli".
Bo powiedzmy że mamy używany samochód wart przed szkodą 50000zł, szkodę
można zlikwidować na kilka sposobów:
a) sprzedać strucla - wartość uszkodzonego samochodu to 42000zł, czyli
spadek wartości to 8000zł
b) wyprostować blachy, poszpachlować i pomalować - koszt 500zł + spadek
wartości 5000zł
c) wymienić części na używane - koszt 2000zł + spadek wartości 3000zł
d) kupić nowe części w ASO - koszt 9000zł + spadek wartości 1000zł.
e) odesłać samochód do fabryki gdzie naprawa zostanie przeprowadzona w
fabrycznej technologii - koszt 49900zł ;)
I tu pytanie - jaka jest w tym momencie realna i uczciwa wartość szkody,
którą powinien właścicielowi uszkodzonego pojazdu wypłacić ubezpieczyciel?
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.15 16:36 Cavallino
- 20.12.15 16:56 Tomasz Pyra
- 20.12.15 17:06 Cavallino
- 20.12.15 18:10 Tomasz Pyra
- 21.12.15 11:41 r...@k...pl
- 21.12.15 11:58 Zenek Kapelinder
- 21.12.15 12:13 r...@k...pl
- 21.12.15 12:27 Zenek Kapelinder
- 21.12.15 12:59 J.F.
- 21.12.15 13:05 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe