eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast wymiany elementuRe: kiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast wymiany elementu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.f
    r7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!
    unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: kiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast
    wymiany elementu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <n51jfs$2qd$1@node1.news.atman.pl>
    <r9hwo3yzbiza$.3yp5ciux55cz.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <nwdm805ygxld.1kfloowrsvkg4$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <1...@4...net>
    <8...@g...com>
    <1...@4...net>
    <3...@g...com>
    <nzjbegeupsr1$.hukf6nhic9ty$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <iyfyx1soahgs.q2qw0161hrcj$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    Date: Sun, 20 Dec 2015 15:54:02 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 25
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1450623242 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 658 89.77.179.152:12286
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2698
    X-Received-Body-CRC: 3530294707
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574256
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 19 Dec 2015 15:08:34 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Pozostaje Ci jeszcze dopracowanie teorii o wyrywaniu z przepisem ktory zabrania
    podnoszenia wartosci wskutek zdarzenia objetego ubezpieczeniem.

    Ale nie ma tu mowy o podniesieniu wartości.
    Dlatego, że samochód który wcześniej był bez stłuczki, po stłuczce i nawet
    po drogiej naprawie w ASO, wart będzie nie więcej niż był przed stłuczką.
    Czyli wartość się nie podniosła.

    Ja rozumiem Twój tok myślenia i oczywiście masz rację jeśli chodzi o
    ekonomiczną opłacalność naprawy, z uwzględnieniem jej ceny i utraty
    wartości pojazdu.
    Niemniej w obecnym stanie prawnym nie ma to znaczenia, bo wyłącznym
    decydentem do tego co i jak robić z własnym samochodem jest jego
    właściciel.

    Oczywiście zazwyczaj opłacałoby się samochód naprawić taniej i nawet
    zrekompensować utratę wartości właścicielowi, niż paść 1000% marże
    cwaniaków z ASO, ale decyzja co do tego należy do właściciela.

    Ubezpieczyciele chcieliby wypłacać odszkodowania w formule:
    odszkodowanie = wartość przed szkodą - wartość "wraku"
    Która w zasadzie wydaje się rozsądna.
    Jednak sądy wielokrotnie uznawały to za niedopuszczalne, a za prawidłową
    wycenę uznawały naprawę wg. cenników ASO.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: