eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast wymiany elementuRe: kiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast wymiany elementu
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: kiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast
    wymiany elementu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <e...@g...com>
    Date: Sat, 19 Dec 2015 22:46:02 +0100

    Dnia Sat, 19 Dec 2015 12:26:29 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > To ma znaczenie przy samochodach nowych albo prawie nowych.

    No owszem, nie mam na myśli przerdzewiałego Cinquecento

    > W fabrykach samochodow karoserie sa szpachlowane i powtornie malowane jesli jest
    taka potrzeba. I nikt tego nie wykorzystuje zeby zbic cene.

    Ale kupowałeś jakieś nowe samochody od tych czasów?
    https://www.youtube.com/watch?v=yESGQ-UczuM

    > A taki co kupi nowy dwukrotnie malowany przez fabryke samochod jest przypadkowym
    farciarzem.

    To jest prawda - takie auto można dostać z bardzo atrakcyjnymi upustami.
    Spory zysk tego kto się nie boi.

    > Wiem ze kazdy chcialby na naprawie lyknac padre groszy. Ale jest problem bo
    ubezpieczyciele pilnuja zeby ktos nie mial darmowego obiadu.

    To wygląda różnie.
    Jeden dostaje kosztorys taki że ledwo da się naprawić pod warunkiem że
    zrobi się to samemu.
    A drugi kuty na cztery łapy, odda sprawę do sądu i tam dostanie tyle ile w
    cenniku ASO kosztują nowe części + ryczałt na robotę.
    Trzeci odda do tego ASO, tam mu zrobią a ubezpieczyciel rozliczy się
    bezgotówkowo, bo cenniki monopolistów z ASO są chyba nieruszalne przez
    wszystkie UOKiK-i itp.

    Prawda pewnie jest gdzieś po środku, zwłaszcza że do popularnych modeli bez
    problemu można kupić części używane, nawet w kolorze.

    > W starym ktory jest zamortyzowany i zuzyty drogie naprawy na koszt ubezpieczyciela
    nie wchodza w gre z przyczyn oczywistych. A jak komus to nie pasuje to niech idzie do
    sadu.

    No idzie i wygrywa, bo ubezpieczyciel jest tu na przegranej pozycji.
    Musi doprowadzić samochód do stanu sprzed szkody i tyle.